// کد مطلب: ۷۴۹۲۲

اختصاصی/ بهترین رکورد قیمت طلا در افق دید نمایان است

اختصاصی/ بهترین رکورد قیمت طلا در افق دید نمایان است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: طلا برای پنجمین هفته متوالی صعود کرد و بنا بر اعلام تحلیلگران، طلا در روند صعودی خود رسیدن به بالارتین رکورد قیمت سال 2011 را هدف گرفته است .

در زمان نگارش این گزارش در کیتکو، طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست بازار کومکس به قیمت 1.808.30 دلار و بالارتی از سطح 1800 دلاری قرار داشت.

به نظر می رسد سرمایه گذاران بین امید به بهبود اقتصادی وافزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده که می تواند دوباره تمام روند های اقتصادی را آهسته کند گرفتار شده اند.

ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه 60.000 مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد - رکورد جدید روزانه. ....با وجود روند صعودی طلا ،سهام نیز در آن روز صعود کرد و تا حدود زیادی نگرانی های COVID-19 را نادیده گرفت.

بارت ملک ، تحلیلگر ارشد در تی دی سیکیوریتیز گفت :" بازگشایی اقتصاد ها ممکن است به همان شکلی که مردم فکر می کردند نباشد.... ممکن است در ایالت هایی مانند فلوریدا و تگزاس تعطیلات بیشتری مشاهده شود. به علاوه ،سایر کشورها هنگام بازگشایی براساس تجربه ایالات متحده ممکن است با احتیاط بیشتری عمل کنند ... ما می توانیم رنج اقتصادی بیشتری را ببینیم و در اگوست و سپتامبر رقم های آماری ضعیف تری را شاهد باشیم ."

از دید تحلیلگران دوره ای از ادغام تثبیت، در حدود سطح 1800 دلار هنوز هم در احتمالات وجود دارد و هرگونه افت قیمت،در این سطح با خریدار رو به رو خواهد شد ،زیرا فلز گرانبها در نهایت به رقم های بالاتر خواهد رفت .

ملک اضافه کرد: "در حال حاضر ، ممکن است در نزدیکی سطح فعلی دوره ایی از روند تحکیم قیمت را شاهد باشیم.... اما شیب به سمت صعود است. دلیل این امر این است که بهبود اقتصادی شاید تا حدودی کندتر باشد. واقعیت این است که اشتهای ریسک ممکن است برای همیشه روندی صعودی نداشته باشد..... و این واقعیت تثبیت خواهد شد و فدرال رزرو مجبور به انجام اقدامات بیشتری است . "... "طلا در سطح فعلی روندی تثبیتی خواهد داشت و سپس بالاتر می رود ."

اورت میلیمن، تحلیلگر در گاینسویل کوین گفت :" باقی ماندن طلا بالاتر از 1800 دلار در هر اونس یک روند بسیار صعودی است."( البته طلای فیوچرز بالای این سطح ماند و طلای نقدی با فاصله ایی اندک پایین این سطح قرار گرفت .) ..... "ما این سطوح قیمت را در مدت نه سال گذشته نیدیده بودیم ، بنابراین انتظار دارم که چندین بار قدرت این سطح پشتیبانی آزمایش شود."

طلا به سمت شمال 1800 دلار می رود

تحلیلگران خاطرنشان كردند كه قیمت طلا در هفته آینده به سمت شمال 1800 دلار حرکت خواهد کرد..... میلمن با بیان اینکه سطح حمایت جدید برای هفته آینده 1800 دلار است ،گفت: "به نظر می رسد ما در حال آماده سازی برای حرکت به سمت بهترین قیمت تمام دوران،یعنی 1900 دلار در هر اونس هستیم ."

وی افزود: "همه عواملی که یک سال پیش از طلا حمایت می کردند ، هنوز هم وجود دارند. هیچ کدام بهبود نیافته و تغییر نکرده اند. من انتظار دارم که طلا در نیمه دوم سال 2020 بالاتر رود."

خانوم جورجت بووله ، استراتژیست ارشد ABN Amro گفت که رکورد قیمت بالای 1921 دلار از سپتامبر 2011 حالا در افق دیده می شود.

"در بازار دلاری ، بالاترین قیمت تمام دوران طلا ، 1921 دلار حالا در دسترس است. ستارگان برای ترقی قیمت طلا در یک خط قرار گرفته اند.( اشاره به اماده بودن شرایط صعود .).... روند تشدید سیاست های پولی تسهیلی، نرخ بهره فوق العاده پایین ،بازده منفی اوراق ایالات متحده، محرک مالی و چشم انداز های تکنیکال همه از قیمت طلا حمایت می کند. "

یکی دیگر از پیش بینی های صعودی توسط تحلیلگر FXTM ،هان تان ارایه شد که گفت: "با توجه به افت بازده واقعی اوراق خزانه داری ایالات متحده و خضور سرسختانه ریسک در بازارها ، این به وضوح یک محیط حمایتی برای طلا است و رسیدن و تکرار بهترین قیمت طلا از 5 سپتامبر 2011 ، یعنی 1900.20 دلار در هر اونس در افق رویداد ها دیده می شود ."

ملک همچنین برای هفته آینده نیز به طلا خوشبین است. ... "ما به احتمال زیاد 1829 تا 1830 دلار را در معاملات بازار آتی آزمایش خواهیم کرد. رسیدن به 1840 دلار در هر اونس در صورت مشاهده آمارهای اقتصادی ضعیف تعجب آور نخواهد بود .".... در شرایط افت از دید این تخلیلگر 1790 دلار سطح پشتیبان طلا است ."

سطح مقاومت بعدی برای استراتژیست ارشد در LaSalle Futures Group ، چارلی ندوس ، 1830 دلار است. ....."من به پیش بینی می کنم طلا در هفته آینده به رقم های بالاتری صعود کند.... فکر نکنید که ما روند صعودی را پشت سر گذاشته ایم ."

نودوس گفت "تجارت از روی ترس" شروع می شود و خریداران جدید برای تکمیل بخشی از تنوع سبد سهام خود در این زمان های نامشخص به طلا روی می آورند.

"طلا در سال جاری بین 15 تا 16 درصد افزایش قیمت یافته است. این یک تجدید حیات برای تقش یک کلاس دارایی است..... به شکل سنتی 40 تا 60 درصد سبد سهام ( پرتفوی) بین سهام و اوراق تقسیم می شود .... اکنون ، شما می بینید که فلزات گرانبها نیز راه خود را به داخل این سبد های بازکرده اند.... سرمایه گذاران مخلوطی از محصولات طلا را به سبد های خود اضافه می کنند - فقط به جریانهای سرمایه در ایی تی اف ها - ETF نگاه کنید. دلیل اینکار محافظت از ارزش دارایی ها است .

داده های مهم اقتصادی برای توجه

مایکل پیرس ، اقتصاددان ارشد در کپیتال اکونومیست گفت که با توجه به داده های کلان اقتصادی ، ابراز نگرانی های وجود دارد که روند بهبود اقتصادی ایالات متحده در ماه ژوئن گذشته دیده شد متوقف شود.

"طیف گسترده ای از شاخص ها نشان می دهند که بهبود اقتصادی در اواخر ژوئن و اوایل ماه ژوئیه متوقف شده است ، بخشی از آن به دلیل افزایش مجدد در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده است . "

این اقتصاددان افزود ، اما ممکن است تمام این اتفاق مربوط به میزان شیوع مجدد نباشد ، با ذکر این نکته که ایالات متحده ممکن است تازه وارد مرحله جدید بهبودی شده که "کندتر و مناسب تر" خواهد بود.

چند آمار مهم در هفته آینده وجود دارد ، از جمله شماره CPI ایالات متحده ماه ژوئن در روز سه شنبه ، داده های تولید صنعتی ایالات متحده ماه ژوئن در روز چهارشنبه ،آمار فروش خرده فروشی ایالات متحده ماه ژوئن در روز پنجشنبه ، اعلام نرخ ECB در روز پنجشنبه ، ادعاهای بیکاری ایالات متحده در روز پنجشنبه ، و همچنین آمار اجازه ساخت و ساز و مسکن ایالات متحده ماه ژوئن در روز جمعه.

یکی دیگر از داده های اصلی برای توجه در شروع هفته آینده ، فصل اعلام درآمدهای ایالات متحده است که می تواند تصویری تاریک از اقتصاد به نمایش بگذارد.

"در حالی که روند سهام جهانی با قاطعیت بدتر شدن اوضاع اقتصادی جهان در سه ماهه قبل را نادیده گرفته ، زمان شروع تجدید نظر ها می تواند در فصل اعلام درآمد آمریکا در هفته آینده باشد.... نتایج سه ماهه دوم قرار است تأثیر همه گیر را نسبت به سه ماهه قبل بهتر مشخص کند و این می تواند یکی از بدترین فصل های درآمدی در وال استریت باشد. هنوز مشخص نیست که آیا فعالان بازار معده ایی اماده برای هضم چنین داده های ناامید کننده ای را دارند یا نه... "

اختصاصی/ بهترین رکورد قیمت طلا در افق دید نمایان است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه