// کد مطلب: ۷۴۹۴۱

اختصاصی/ اونس طلا به پایین ۱۸۰۰دلار افت کرد

اختصاصی/ اونس طلا به پایین 1800دلار افت کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: روز سه شنبه به دلیل تقویت شاخص ارزش دلارريال قیمت جهانی طلا به زیر سطح مهم روانی 1800 دلاری سقوط کرد ،هرچند نگرانی ها در مورد تعداد مبتلیان به ویروس کرونا و تشدید تنش بین چین و امریکا سطحی از کف قیمت را برای طلا فراهم کرده بود .

به گزارش از رویترز ، قیمت طلای نقدی با افتی 0.3 درصدی( یکساعت پیش ) به 1797.45 دلار در هر اونس رسید ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.8 درصد سقوط در رقم 1799.60 دلار در هر اونس قرار داشت .

مایکل مک کارتی ، رییس بخش استراتژی بازار در سی ام سی مارکنس گفت :" ما با توجه به احساسات بازار و نگرانی ها ی موجود شاهد ایجاد فشار بر دارایی های با ریسک بالا هستیم ،مخصوصا به دلیلی تشدید تنش ها بین چین و امریکا .ما انتظار داریم طلا حمایت های بیشتری را نسبت به سطح فعلی پیدا کند."

"معکوس شدن روند افت ارزش دلار باعث کمی کاهش قیمت طلا شده است ، با اینحال فلز زرد همچنان نزدیک بهترین قیمت 9 ساله باقی مانده است ."

شاخص ارزش دلار رشدی 0.1 درصدی در برابر سبدی از ارزهای رقیب داشت و باعث شد طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی گرانتر شود .

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 13 میلیون نفر گذشت ،اعلام کرد در صورت عدم موفقیت کشورهای جهان برای انجام اقدامات احتیاطی بهداشتی ،پاندمی کرونا بدتر خواهد شد .

مقامات دولتی کالیفرنیا دستور عقب نشین از برنامه بازگشایی فعالیت های اقتصادی این منطقه را اعلام رکده اند ،در حالیکه به نظر میرسد امریکا و کانادار دستور لغو سفر های غیر ضروری را به جهت مبارزه با شیوع بیماری تندید خواهند کرد .

به غیر از نگرانی های موجود در مورد پاندمی ، تشدید دوباره تنش های دیپلماتیک بین چین و امریکا نیز باعث کاهش ریسک پذیری شده است و توانسته سطح افت قیمت طلا را محدود کند ...طلایی که معمولا در زمان عدم قطعیت های سیاسی و اقتصادی به عنوان محافظ استفاده می شود .

منعکس کننده احساس جذابیت سرمایه گذار به طلا ، یعنی حجم ذخیره صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان در روز دوشنبه رشدی 0.3 درصدی داشت و به 1203.97 تن رسید.

فعالان بازار حالا در انتظار انتشار اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی ،خرده فروشی ،تولید صنعتی و صادرات کشور چین هستند.

در جایی دیگر از بازار، پالادیوم با 0.4 درصد افت به 1971.87 دلار در هر اونس رسید ، در حالیکه پلاتین با 0.3 درصد رشد 831.05 دلاری شد ...نقره با 0.5 درصد کاهش در رقم 18.98 دلار در هر اونس مبادله می شد بعد از آنکه روز دوشنبه بالاترنی قیمت خود از سپتامبر 2019 را ثبت کرد .

اختصاصی/ اونس طلا به پایین 1800دلار افت کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه