// کد مطلب: ۷۴۹۴۳

اختصاصی/ اف ایکس تی ام :طلا در نیمه دوم سال توانایی رسیدن به رقم های بالاتر را دارد

اختصاصی/ اف ایکس تی ام :طلا در نیمه دوم سال توانایی رسیدن به رقم های بالاتر را دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بازار طلا نیمه اول سالی باورنکردنی را از سال 2018 تجربه کرده است که در آن قیمت با رسیدن به بالاترین سطح 2011 رشدی 18.5 درصدی را تجربه کرده اند.

در مصاحبه با کیتکو نیوز ، لوکمن اتونگا ، تحلیلگر ارشد بازار در FXTM ، گفت که طلا تا پایان سال پتانسیل صعود به 1900 دلار در هر اونس را دارد و تا سال 2021 به بالارتین رقم قیمت تمام تاریخ خود صعود خواهد کرد .

وی گفت: "روند انفجاری قیمت های طلای طی روزهای گذشته ، نتیجه هماهنگ شدن بسیاری از فاکتورهای کلان بوده است."

اتونگا گفت که عدم قطعیت اقتصادی در مورد همه گیری COVID-19 ، نرخ بهره پایین و اصلاح بازار سهام همه عواملی است که وی در حال پیگیری آنهاست و این پتانسیل را دارند تا قیمت طلا را به سطوحی بالاتر ببرند.

با این حال ، وی افزود که بزرگترین عامل افزایش قیمت طلا تا پایان سال اقدامات محرک مالی معرفی شده توسط دولت ایالات متحده است.

وی گفت: "این قادامات یکی از ابزارهایی هستند که ما برای مقابله با تهدید شیوع کرونا استفاده کرده ایم ، اما تاثیر این اقدامات قرار است عقب نشینی کرده ومحدود شوند ، زیرا هزینه های سنگین ممکن است کسری بودجه را گسترش دهد. و این احتمالاً یک خطر اساسی است که احتمالاً در سه ماهه آخر سال 2020 به احساسات بازار لطمه خواهد زد .( گرایش به طلا را افزایش خواهد داد). "

شواهدی از تقاضای سرمایه گذاری سیری ناپذیر در طلا را می توان در بازار مشاهده کرد، چراکه طلا همزمان با یک رالی رکوردی در بازارهای سهام توانسته افزایش قیمت داشته باشد ."

اتونگا گفت که این رالی در سهام نشان از قطع ارتباط فزاینده بین بازارها و واقعیت اقتصادی دارد.

وی گفت: "عامل اصلی این افزایش قیمت در بازارهای سهام این واقعیت است که بانک های مرکزی اقدامات بی سابقه ای( تزریق نقدینگی) را انجام داده اند. آن بازوکاهای سیاست های پولی ( اقدامات سریع ) و آن بسته های مالی زیاد برای دولتها عواملی کلیدی مهمی هستند که ارزش بازار سهام را زنده نگه داشته اند . "........ اما اگر واقعاً می خواهید به تصویررنگی اضافه كنید( وضوح بیشتر) ، بازارهای سهام را مانند كودكی تصور کنید كه افزایش قند خونی ( با مصرف مواد قندی)بیش از حد طولانی را تجربه می كند. سرانجام تاثیر آن قند زیاد که به فعالت بیشتر کودک ختم می شود محود خواهد شد و بعد از آن اتفاقی که می افتد یک اصلاح و عقب نشین عمیق است .( در کودکان به بی انرژی شدن و کرختی منجر می شود )

همچنین عامل دیگر کمک به بازار طلا ،افزایش فشار روند فروش دلار آمریکا است. با این حال ، اتونگا گفت که قدرت تجدید شده احتمالی در شاخص دلار باید تأثیر محدودی در حرکت طلا داشته باشد.

وی گفت: "به طور کلی ، من هنوز معتقدم که طلا با توجه به عواملی دیگری به غیر از عملکرد ضعیف تر دلار حرکت می کند از جمله ، نگرانی های مربوط به رشد جهانی و تاثیر مواردی کاملاً منفی که به شدت بر روی احساسات بازار ها سنگینی می کنند ."

اختصاصی/ اف ایکس تی ام :طلا در نیمه دوم سال توانایی رسیدن به رقم های بالاتر را دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه