// کد مطلب: ۷۴۹۷۱

اختصاصی/ طلا در چند قدمی بهترین قیمت ۹ ساله در حال مقاومت است

اختصاصی/ طلا در چند قدمی بهترین قیمت 9 ساله در حال مقاومت است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مبادلات امروز بازار جهانی ،خنثی شدن تاثیر آمارهای اقتصادی مثبت از چین توسط تاثیر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و تشدید تنش بین واشنگتن و پکن باعث مقاومت قیمت های طلا در نزدیک بالاترین رقم 9 ساله شد .

به گزارش رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.1 درصد کاشه در 1808.97 دلار در هر اونس قرار داشت ،اما در بازه مبادلاتی بسیار محدود 5 دلاری و تنها با 8.47 دلار فاصله از بهترین قیمت خود از سپتامبر 2011 ، یعنی رقم 1817.71 دلار در هر اونسی ثبت شده در هفته گذشته در حال نوسان است ....طلای مبادلات آتی امریکا نیز تقریبا بدون تغییر در سطح 1814.20 دلار در هر اونس قرار داشت .

بر اساس داده های روز چهارشنبه ،اقتصاد چین در کوارتر دوم سال جاری رشدی 3.2 درصدی ثبت کرده که دلیل آن برداشته شدن قرنطینه های ناشی از پاندمی و اجرای سیاست های محرک توسط سیاستمداران این کشور بوده است .

اما داده هایی جداگانه نشان داد هرچند خروجی صنعتی این کشور بهتر از انتظارات ماه ژوئن ظاهر شده ، اما بخش خرده فروشی چین افتی غیر منتظره داشته که نشان از کاهش تقاضای مصرف کننده دارد.
مایکل مک کارتی رییس بخش استراتژی بازار در سی ام سی مارکتس گفت که داده های اقتصادی چین نتایجی مخلوط داشته و طلا تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران در مورد چشم انداز رشد تا پایان سال افزایش یافته است .

امارهای مثبت از چین در افزایش ریسک پذیری بازار شکست خورد که دلیل آن در سایه قرار گرفتن این موضوع تحت تاثیر تشدید تشن بین چین و امریکا در مورد کنترل تکنولوژی های پیشرفته و اعتراضات مدنی در هنگ کنگ بوده است .

دونالد ترامپ ، رییس جمهوری امریکا روز سه شنبه دستور پایان وضعیت و رابطه ویژه با هنک گنگ را به دلیل آنچه او اقدامات سرکوب گرایانه علیه شهرونداند مستعمره سابق بریتاتیا عنوان کرد را امضا کرد و پکن نیز وعده اقدامات تلافی جویانه داد .

طلای مکان امن سرمایه تا به اینجای سال جاری بیش از 19 درصد رشد قیمت داشته است که البته این رشد قیمت از جانب نرخ بهره های پایین و محرک های اقتصادی گسترده در سرتا سر جهان نیز حمایت شده ، زیرا فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شد ، هرچند مشارکت کنندگان در بازارهای جهانی هنوز هم در مورد روند تورمی آینده بازار جهانی دیدگاهی دوگانه دارند و به دو گروه تقسیم شده اند.

توجه سرمایه گذاران حالا به سمت سیاست پولی بانک مرکزی اروپا که قرار است در اواخر امروز اعلام شود متمرکز شده است .

در جایی دیگر از بازارها ، پالادیوم نقدی در سطح 1980.94 دلار در هر اونس مقاومت می کرد ، در حالیکه پلاتین با 1 درصد سقوط به 824.13 دلار در هر اونس رسیده بود و نقره نقدی هم با 0.6 درصد کاهش قیمت به 19.28 دلار در هر اونس داد و ستد می شد
ا

اختصاصی/ طلا در چند قدمی بهترین قیمت 9 ساله در حال مقاومت است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه