// کد مطلب: ۷۴۹۷۶

اختصاصی/ چه می شود اگر طلا به ۵ و یا ۱۰ هزار دلار در هر اونس برسد ؟ / بخش دوم

اختصاصی/ چه می شود اگر طلا به 5 و یا 10 هزار دلار در هر اونس برسد ؟ / بخش دوم
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:با صعود طلا به بالاترین سطح قیمت نه ساله در این ماه ، و ماندن آن بالاتر از 1800 دلار ، خوانندگان از شما می خواهند راهنمایی کنند که اگر طلا نه تنها به اوج قیمتی جدید رسید ، بلکه از 2000 دلار هم گذشت و همچنان ادامه داد شما چه کاری خواهید کرد .... . چه می شود اگر فلز زرد واقعاً به 5000 دلار در هر اونس ، 10.000 دلار ... یا بالاتر برود؟ و اگر نقره به 100 دلار برسد و همچنان در حال افزایش باشد چه می شود؟

در دنیایی که هر اونس طلا 10 هزار دلار یا بیشتر باشد ، ما احتمالاً نگرانی های زیادی را در زندگی خود داریم ، از جمله نگرانی بالقوه در مورد ایمنی جسمی مان. برای کشف این احتمالات یک رمان علمی-تخیلی لازم است ، اما دو نگرانی خاص وجود دارد که بسیاری از دلالان دیدگاهی مشترک نسبت به آن دارند و ارزش فکر کردن به انها پیش از موعد رویداد را دارد:

1- کنترل ارزی. .... با توجه به اینکه در آنزمان اوضاع وخیمی شایع می شود ، فکر می کنم کاملاً محتمل است که حتی کشورهای جهان اول با قانون هایی عالی به کتاب و روندکنترل خروج ارز از مرزهایشان متوسل شوند...... یکی از اولین اعمال کنترل ارز برای هر نوع پولی، کنترل عبور آن از مرزها است..... این موارد می تواند از تحمیل مالیات بر معاملات تا مصادره ارز در مرز باشد...... "شما می توانید کشور را ترک کنید ، اما پول شما در اینجا باقی می ماند."... ممکن است اکنون به نظر ناخوشایند به نظر برسد ، اما این راه حل روشن توزیع دارایی های مالی ما در چندین حوزه قضایی است.

2- مصادره ...... ایالات متحده شمش های طلای خصوصی شهروندان خود را در جریان رکود اقتصادی بزرگ مصادره کرد. عزیزکرده چپ ها- فرانکلین دلانو روزولت - این کار را با دستوری اجرایی در 5 آوریل 1933 انجام داد.....این مهم اگر یک بار اتفاق افتاده ، پس می تواند دوباره نیز اتفاق بیفتد. و اگر این اتفاق در ایالات متحده رخ دهد ، می تواند در هر جایی دیگری نیز روی دهد.... توجه داشته باشید که دولت فدرال قبل از کاهش ارزش دلار به افراد آمریکایی که طلایشان مصادره شده بود (به صورت پول کاغذی) ملغی پرداخت می کرد ... اما حداقل آنها هیچ گونه جبران خسارتی را به دست نیاوردند. من انتظار ندارم که بیشتر دولتها در سراسر جهان اینقدر سخاوتمند باشند( مخصوصا زمانیکه استفاده کنندگان از این طلا ها قاچاقچیان موارد مخدر و ....هستند) . راه حل روشن ، باز هم ، گسترش سهم شمش های ما در بین چندین حوزه است.

بین المللی کردن زندگی ( زندگی در مناطق مختلف )ما برای بسیاری از افراد ایده هولناکی است. سفر برای تعطیلات است و هیچ جایی مثل خانه نیست. من این مورد را میفهمم. اما در شرایط آشوب ،وقتی خانه های ما در معرض خطر تصرف باندهای خلاف کار قرار گیرند که ما را جانوران برای نابود کردن می بینند ، این فقط برنامه ریزی ایی احتیاطی برای بدترین ها حالت ممکن است و در ادامه باید به بهترین ها امیدوار باشیم.

خوشبختانه baby steps (یک اقدام آزمایشی یا سنجشی که اولین مرحله از یک روند طولانی یا چالش برانگیز )در اینجا امکان پذیر است و لازم نیست که همه خانواده را به طور مثال به پاراگوئه منتقل شویم.

آماده شدن برای عدم اطمینان

این ممکن است واضح به نظر رسد ، اما شایان ذکر است که هیچ کس نمی تواند یک مسیر بدون نقص را در آب های ناشناخته ترسیم کند ، حتی اگر نگاه کلی درستی داشته باشند.

یک داستان وجود دارد -(البته من نمی دانم که آیا واقعی است یانه ، اما مصداق جمله بالا خواهد بود ) ...داستان در مورد مردی که سالها قبل جنگ جهانی دوم آنرا را پیش بینی کرد... اومکان زندگی قبلی خود را رها کرد ، دارایی های خود را فروخت و به دورافتاده ترین مکانی که ممکن بود نقل مکان کرد و منتظر جنگ باقی ماند..... او "جزیره میدوی" را انتخاب کرد.( اشاره به اینکه دیدگاه درست وی در انتها حدالق برای جاییکه برای سکونت انتخاب کرده بود درست از آب درنیامد ، در واقع یکی از درگیری های بزرگ در جنگ جهانی دوم حمله نیروی دریایی ژاپن به این جزیره برای اشغال این پایگاه دریایی امریکا بود که البته ژاپن در این حمله شکست سنگینی متحمل شد .)

نکته ماجرا ساده است: یک طرح احتمالی کافی نیست .

به همین دلیل است که نظرات من در مورد بین المللی سازی همیشه بر صلاحیت های ورود در حوزه ها و راهکارهای متعدد تأکید می کند ، نه تنها به یک مسیر فرار.... همین مسئله در این مورد نیز صادق است که شاید ایده بین المللی بودن گزینه ای مناسب نباشد.

تمام تخم مرغهای خود را در یک سبد نگذارید..... سود را تشخیص دهید

مهمترین نکته ای که می خواهم با شما درمیان بگذارم یک نکته ساده دیگر ، اما کاملاً ضروری است.

فقط سودگیری نکنید، بلکه روند را نیز درک کنید

تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر دلالان زرنگ و دانا بازی روند استهلاک ارزش دلار را با یا بدون در نظر گرفتن تورم و فروپاشی درست انجام دهند - و ثروتی را در طی سالهای پیش رو برای خود ایجاد کنند ... اما این ثروت ها فقط در همان بازار وجود دارند که ارز آن در حال استهلاک است.

یک حرکت ناگهانی توسط دولت می تواند این ثروت را از بین ببرد.....یا ثروت را می توان به طور مستقیم غیرقابل دریافت کند ، در حالیکه ارزش آن از بین رفته است.

اختصاصی/ چه می شود اگر طلا به 5 و یا 10 هزار دلار در هر اونس برسد ؟ / بخش دوم

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه