// کد مطلب: ۷۴۹۷۷

اختصاصی/طلا تحت تاثیر نگرانی های ویروس و تشدید تنش نزدیک به ۱۸۰۰ دلار قرار دارد

اختصاصی/طلا تحت تاثیر نگرانی های ویروس و تشدید تنش نزدیک به 1800 دلار قرار دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: بعد از افت سنگین قیمت طلا در مبادلات روز گذشته ،در مبادلات امروز، جمعه – 17 ژوئیه  افزایش نگرانی ها در مورد رشد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و تشدید تنش ها بین چین و امریکا موجب حمایت از نقش مکان امن سرمایه طلا شد و قیمت ها در پایین و نزدیک به 1800 دلار در هر اونس نوسان می کردند، هرچند در این بین شاخص قوی تر دلار امریکا سطح دستاورد ها را محدود کرده بود.

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.1 درصد رشد در سطح 1797.96 دلار در هر اونس قرار داشت ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.1 درصد کاهش در رقم 1798 دلار در هر اونس مبادله می شد.

طلا روز پنج شنبه در پایین ترین قیمت یک هفته اخیر بسته شد... جان شارما، اقتصاددان در بانک ملی استرالیا اظهار کرد :" طلا به دلیل افزایش عدم قطعیت های ژئوپلتیکی و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و همچینین در سراسر جهان در رقم های بالا حفظ شده ، اما دلار قویتر رشد قیمت طلا را محدود کرده است."

شاخص دلار که در مبادلات امروز توانست در برابر سایر رقبا تقویت را تجربه کند هم از نقش مکان امن سرمایه خود سود می برد .

طبق آمار رویترز، آمریکا در روز پنج شنبه حداقل 70 هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 را گزارش کرد که هفتمین رکورد روزانه ثبت شده در ماه میلادی جاری بود.

جان ویلیامز، رییس بانک فدرال رزرو نیویورک گفت :" ترمیم اقتصادی امریکا که از پاندمی خسارت خورده چند سال طول خواهد کشید و هنوز زمان آن نرسیده که به افزایش نرخهای بهره فکر کنیم."

کاهش نرخهای بهره به نفع طلای بدون سود دهی است و با کاهش هزینه نگهداری طلا، جذابیت سرمایه گذاری در آن را افزایش می دهد.

تحلیلگران فیلیپ فیوچرز در مطلبی اعلام کردند:"با توجه به سرکوب و پایین باقی ماندن نرخ واقعی بهره ،دیدگاه افزایشی طلا دست نخورده باقی مانده است تا فلز زرد بتواند رقم های بالای خود را خفظ کند ...اما با توجه به قرار داشتن طلا در بالاترین رقم های سالانه بهترین استراتژی برای مبادله گران و سرمایه گذاران خرید کردن در افت قیمت های آن است ."

روز پنجشنبه،فد فاند فیوچرز ( قرار داد های آتی فدرال ) که نمایانگر نظر بازارها در مورد روند نرخ بهره هستند ، نشان داد که اختمال می رود نرخ بهره ایی منفی به میزان نیم واحد پایه را در جولای( ژوئیه ) 2021 شاهد باشیم .

بنا بر اعلام یک منبع نزدیک به موضوع ،بازارها همچنین به روابط تجاری بین چین و امریکا نیز چشم دوخته اند با توجه به اینکه ایالات متحده در نظر دارد سفر تمام مقامات حزب کومونیست چین و خانواده های انها به امریکا را منع کند .

در جایی دیگر از بازار ، پالادیوم 1.4 درصد افت داشت و به 1967.75 دلار در هر اونس مبادله می شد ،در حالیکه پلاتین بازار نقدی با 0.3 درصد کاهش در 822.07 دلار قرار داشت ...نقره نیز با 0.7 درصد افت به 19.03 دلار در هر اونس مبادله می شد اما همچنان در مسیر ثبت ششمین هفته متوالی از افزایش قیمت است .

اختصاصی/طلا تحت تاثیر نگرانی های ویروس و تشدید تنش نزدیک به 1800 دلار قرار دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه