// کد مطلب: ۷۴۹۸۱

اختصاصی/ روند صعودی پایان نیافته ،چراکه طلا در حال تحکیم بالای ۱۸۰۰ دلار است

اختصاصی/ روند صعودی پایان نیافته ،چراکه طلا در حال تحکیم بالای 1800 دلار است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:براساس جدیدترین نظر سنجی قیمت طلای کیتکو ، بازار طلا در حال تحکیم بالای 1800 دلار در هر اونس است و گرچه احساسات صعودی از سطح رکوردی فاصله گرفته ،اما بیشتر تحلیلگر بازار و سرمایه گذاران خردهمچنان بر روی قیمت ها دیدگاهی صعود دارند.

اگرچه طلا در تقلا برای حفظ و فاصله گرفتن از سطح حمایت خود در حدود 1800 دلار در هر اونس بود ، تحلیلگران می گویند که بازار هنوز هم از تکاته های فنی زیاد و پشتیبانی بنیادی قوی برخوردار است.

باب هابركورن ، كارگزار ارشد كالایی در RJO Futures گفت: "افت های قیمت(طلای) همچنان خریداری می شوند و این نشان می دهد كه یک قدرت اساسی در بازار وجود دارد." ..."در حال حاضر طلا در حال تثبیت است ، اما هفته آینده می توانیم شاهد افزایش بیشتر قیمت ها باشیم."

16 متخصص وال استریت که در نظرسنجی این هفته شرکت کردند و از این تعداد 11 نفر یا معادل 69درصد دیدگاهی افزایشی نسبت به قیمت هقته آینده داشتند. یکی از تحلیلگران یا معادل 6 درصد قیمت کمتری را برای طلا پیش بینی کرد... در همین حال ، چهار رأی یا 25 درصد انتظار داشتند که هفته اینده روندی خنثی -سایدوی داشته باشد.

در نظرسنجی آنلاین مین استریتی ها( سرمایه گذاران خرد )، در مجموع 1642 رای رای داده شد. از این تعداد 977 پاسخ دهنده یا 60 درصد افزایش قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی کردند... 348 نفر یا 21 درصد دیگر گفتند قیمت افت خواهد کرد ،در حالیکه 317 رای دهنده یا 19 درصد روندی خنثی را برای بازار می دیدند.

اختصاصی/ روند صعودی پایان نیافته ،چراکه طلا در حال تحکیم بالای 1800 دلار است

اگرچه اکثر تحلیلگران وال استریت هفته آینده روی طلا قیمت صعودی دارند ، اما احساسات کلی از رقم رکوردی 88 درصدی هفته گذشته فاصله گرفته است.... وال استریت و مین استریت انتظار داشتند شاهد افزایش قیمت طلا برای ششمین هفته متوالی باشند.در ساعت 1 بعد از ظهر به وقت شرقی (EDT ) روز جمعه ، طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست به 1810 دلار در هر اونس معامله می شد( رقم انتهایی 1812 دلار ) که نسبت به هفته قبل 0.4 درصد رشد داشت .

آدریان دی، رئیس و مدیر عامل شرکت Adrian Day Asset Management گفت که او انتظار دارد شتاب حرکتی ادامه یابد و قیمت طلا بالاتر رود.

وی گفت: "از آنجا که مردم طلا را به عنوان بیمه یا پرچین ( در برابر ناشناخته های پیش رو )خریداری می کنند ، قیمت اهمیت کمتری پیدا می کند ، بنابراین طلا می تواند به طور قابل توجهی بالاتر حرکت کند."

به گفته بسیاری از تحلیلگران ، یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد شد ، ضعف بیشتر در دلار ایالات متحده است، زیرا نرخ فعلی شاخص روند نزولی جدیدی را تجربه می کند.

چارلی نودوس ، استراتژیست ارشد بازار در گروه LaSalle Futures ، اظهار داشت که انتظارات فزاینده وجود دارد که دولت آمریکا اجرای اقدامات محرک جدید در راستای حمایت از اقتصاد متلاشی شده را اعلام کند ، زیرا ادامه شیوع گسترده پاندمی COVID-19 در سطح کشور ، بر ارزش دلار آمریکا فشار وارد خواهد کرد و این از قیمت طلا را پشتیبانی می کند.

وی گفت: "من فکر می کنم شما باید روی طلا دیدگاهی صعودی داشته باشید، زیرا پول های ارزان رها شده در اقتصاد باعث رالی قیمتی بازار فلز زرد می شود."

دارین نیوسام ، رئیس Darin Newsom Analysis ، گفت که نه تنها دلار ضعیف ایالات متحده از قیمت طلا حمایت می کند بلکه رالی رکوردی در بازارهای سهام نیز عاملی حمایتی است.

وی گفت: "در حال حاضر هیچ دلیلی برای خرید دلار وجود ندارد." ...."بنابراین پول به عنوان یک بازی امن برای محافظت در برابر صعود بالاتر در سهام ( و امکان افت آن )به سمت طلا می رود. در حال حاضر شما نمی توانید روند را پیدا کنید ، بنابراین پیش بینی می کنم که قیمت طلا بالاتر می رود. "

کریس وکیو ، استراتژیست ارشد ارزی در آی جی گروپ ، گفت که طلا نه تنها چشم انداز فنی- تکنیکال قدرتمندی دارد بلکه از یک پس زمینه بنیادی- فاندامنتال قوی نیز بهره مند است.

در این بین اگرچه احساسات شدیدی در بازار وجود دارد ، اما برخی از تحلیلگران خاطرنشان كردند كه یک اصلاح قیمت پس از شکستن سطح مقاومت طولانی مدت ، سالم خواهد بود.

اوله هانسن، رییس بخش استراتژی کالایی در ساکسو بانک گفت: "من محدوده قیمت باریک را برای طلا می بینم ، اما برای جذب علاقه های جدید به طور فزاینده نیاز به یک اصلاح(افت ) قیمت را پیش بینی می کنم... بر این اساس ، در حالی که من همچنان دیدگاهی صعودی دارم ، اما اعتقاد دارم هفته آینده قیمت های کاهش خواهد یافت. "

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در مدیریت ثروت SIA ، گفت که با توجه به انتظار بازار برای ورود یک کاتالیزور جدید ، وی در مورد روند حرکت قیمت طلا دیدگاهی خنثی دارد .

وی گفت: "بعد از اینکه سه بانک مرکزی -بانک مرکزی ژاپن( (BOJ ،بانک مرکزی اروپا( ECB )،بانک مرکزی چین( )BOC در آخرین نشست های خود سیاست های پولی را بدون تغییر حفظ کردند ، هیچ محرک جدیدی برای بالا بردن قیمت طلا در کوتاه مدت وجود ندارد... در عین حال ، پایه های حمایتی برای طلا در نتیجه محرک های پولی دست نخورده باقی مانده است. "

اختصاصی/ روند صعودی پایان نیافته ،چراکه طلا در حال تحکیم بالای 1800 دلار است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه