// کد مطلب: ۷۴۹۸۳

اختصاصی/ مجموع عوامل باعث رشد قیمت روزانه و هفتگی طلا شد

اختصاصی/ مجموع عوامل باعث رشد قیمت روزانه و هفتگی طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در پایان مبادلات روز جمعه قیمت طلا جهش داشت و برای ششمین هفته متوالی افزایش قیمت ثبت کرد ،چراکه افزایش رکوردی در تعداد مبتلایان به پتندمی کرونا در ایالات متحده باعث تشدید عدم قطعیت های در مورد ترمیم اقتصادی شده در حالیکه شاخص دلار ضعیف تر نیز همزمان از قیمت فلز زرد حمایت می  کرد .

به گزارش از رویترز ، قیمت طلا در مبادلات پایانی بازار با 0.7 درصد رشد در رقم 1808.85 دلار در هر اونس قرار داشت .( رقم نهایی با رشدی 0.8 درصدی 1810.50 دلار در هر اونس) و برای هفته رشدی 0.7 درصدی ثبت کرد ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.65 درصد رشد در رقم 1812 دلار در هر اونس بسته شد .

خانوم سونی کومار، استراتژیست کالایی در ANZ بانک گفت :" نرخ واقعی بهره منفی، باد شدن و حباب در ترازنامه های بانک های مرکزی ، دلار ضعیف تر و ادامه شیوع و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا موجب افزایش اشتهای مکان امن سرمایه طلا شده است ."............"در حال حاضر افزایش تنش ها بین چین و امریکا نیز به عامل حمایتی دیگری برای بازار طلا تبدیل شده."

بنا بر اعلام یک منبع آگاه ،دولت ایالات متحده در نظر دارد تا سفر مقامات و خانواده خزب کومونیست چین به این کشور را منع کند .

ثبت رقم رکوردی جدید در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا باعث شد تا برخی از ایالت های قرنطینه های محدودی رااجرایی کنند در حالیکه تا به حال 13.89 میلیون نفر از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

شاخص دلار امریکا نیز در مبادلات پایانی 0.4 درصد افت در برابر رقبا ثبت کرد .( رقم نهایی 96.01 واحد و ثبت افتی 0.35 درصدی بود .)

یک رشد شدید در محرک های اقتصادی جهان برای جلوگیری از سقوط بیشتر اقتصادهای خسارت خورده از پاندمی باعث شده تا فلز زرد تا به اینجای سال رشدی 19.3 درصدی ثبت کند .

روی تاونسند، رییس بخش تخیقات طلا در "وودمک" گفت :" علی رغم تعدیل محرک های اقتصادی در این آواخر ،بانک های مرکزی مشتاقند تا به بازارهای اعلام کنند هنوز به ته جیب خود نرسیده اند ( هنوز قدرت لازم برای حمایت را دارند ) و در صورت لزوم محرک های اقتصادی بیشتر را اجرایی خواهند کرد ."...وی اضافه کرد مقیاس کامل و حجم محرک های اجرا شده تا به امروز برای پشتیبانی خوب از طلا کافی است.

قانونگذاران امریکا روز دوشنبه به واشنگتن خواهند رفت تا در مورد برنامه حمایتی جدید در رابطه با تاثیرات ویروس کرونا مذاکره کنند در حالیکه سرمایه گذاران از سوی دیگر به نشست سران اتحادیه اروپا در مورد تصمیم گیری برای اجرای محرک های بیشتر در حمایت از اقتصادهای خسارت خورده از پاندمی چشم دوخته اند .

در جایی دیگر از بازار و در مبادلات انتهایی فلز پالادیوم با 1 درصد رشد به 2015.42 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد رشد 831.51 دلار در هر اونس بود ....نقره با 0.9 درصد صعود در رقم 19.34 دلار در هر اونس قرار داشت و توانست برای 6 هفته متوالی رشد قیمت ثبت کند .

اختصاصی/ مجموع عوامل باعث رشد قیمت روزانه و هفتگی طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه