// کد مطلب: ۷۴۹۸۷

اختصاصی/ آیا هفته آینده شاهد رالی دیگری از طلا خواهیم بود یا روند فروش آغاز می شود؟

اختصاصی/ آیا هفته آینده شاهد رالی دیگری از طلا خواهیم بود یا روند فروش آغاز می شود؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:طلا همچنان به حفظ سطح کلیدی 1800 دلار در هر اونس خود ادامه می دهد،اما آیا این نشانه رالی قیمت دیگری است یا نشانه ایی از نبود خریدار؟

به گزارش از کیتکو ،بارت ملک ، مدیر ارشد در تی دی گفت :" طلا اخیراً مانند دارایی با ریسک بالا معامله می شود - در حال افزایش و کاهش ارزش همزمان با سهام است. فلز گرانبها در ماه ژوئیه به بازه قیمت مبادلاتی جدیدی از 1750 تا 1830 دلار رسیده است و در سطحی بالاتر نسبت به محدوده قیمت ماه می تا آپریل، یعنی 1666 تا 1750 دلار قرار گرفته است."

ما می دانیم که طلا یک بازی کلان است و بر اساس اشتهای ریسک تجارت می کند. در شرایطی که اشتهای ریسک بالا می رود ، دلار آمریکا را کاهش می دهد ، که این برای طلا خوب است. در مسیر پیش رو عملکرد شاخص دلار آمریكا و بازده واقعی اوراق برای بررسی مهم هستند. "

اما رالی قدرتمند طلا در حال حاضر متوقف شده و فلز زرد تنها با فاصیه ایی اندک در بالا و یا پایین 1800 دلار در حال نوسان است .

دانیل پاویلونیس ، تحلیلگر ارشد کالایی در آر جی او فیوچرز گفت :" این روند سایدوی و خنثی قیمت ها می تواند به معنای دو چیز باشد -یا یک رالی قابل توجه در حال برنامه ریزی است و یا نشانگر روند فروش به دلیل عدم حضور خریداران است .

"همه چیز بسیار سایدوی( روندی تثبیت شده بدون نشانه ایی از انتخاب روند حرکت ) است ...به این معنی که طولانی تر شدن این حالت ، سطح حمایت بزرگی را تشکیل می دهد و این بدان معنی است که قیمت ها می توانند رشد بسیار بالاتری داشته باشند.... یا همچنین می تواند به این معنا باشد که بازار طلا در یافتن خریداران برای بالا بردن قیمتها به مشکل خورده است. ".... "در این سطح ، اگر اتفاقی بیفتد ، ما رشد سهام ، طلا و نفت را خواهیم داشت یا اینکه همه شروع به فروپاشی می کنند."

این کارگزار کالایی افزود: "اگر طلا بتواند مقاومت 1829 دلار را بشکند ، فلز گرانبها می تواند به اوج تمام تاریخ خود برسد. "..... "طلا در حال ساختن الگوی قیمتی "گووه- wedge" در اطراف 1800 دلار است...( گووه: الگوی قیمتی است که توسط نمودارهای روند همگرا در نمودار قیمت مشخص شده است.). اگر بالاتر از 1829 صعود کنیم ، یک شانس بسیار خوب برای دستیابی به 1923 دلار خواهیم داشت. "... "مبنای دیدگاه من در طی دو هفته آینده این است که ما از این سطح خارج می شویم و رقم های بالاتر حرکت می کنیم."

جورج گرو ، مدیر عامل RBC Wealth Management گفت: یک الگوی معاملاتی هیجان انگیز نیز بین طلا و سهام وجود دارد به این شکل که فلز زرد دقیقا حرکات سهام را تقلید می کند ( مانند حرکت در برابر آینه ).

گرو گفت: "مردم در مورد اینکه رالی قیمت همزان طلا و سهام در 3 هفته گذشته چقدر جذاب است دچار سوء تفاهم شده اند.".... وی گفت: "معمولاً کانترین ها ( سرمایه گذاران خلاف جهت بازار ) وقتی سهام سقوط می کند ، خریداران طلا می شوند و در زمان صعود سهام تبدیل به فروشنده فلز زرد می شوند.... اکنون ، این روند تغییر کرده است. این به بسیاری از عناوین متناقض مختلف خبری درباره روند ترمیم اقتصادی و بازگشایی مجدد فعالیت ها مربوط است . "

پاویلیونیس خاطرنشان كرد:" اگر موج كرونا دوم بزرگی وجود داشته باشد كه بار دیگر مناطقی مانند نیویورک فلوریدا در ایلات متحده را به در وضعیت قرنطینه قرار دهد ، بازار سهام سقوط خواهد کرد و طلا نیز با این روند همراه خواهد شد ."

شما مدیران زیادی دارید که مشخصات ریسک خود را دارند. و هنگامی که شوکی را ببینند، شروع به حرکت دادن سوزن و کاهش قرار گرفتن در معرض بازار ها از جمله طلا می کنند... آنها خواهند دید که طلا عمکلرد مناسبی دارد و فروش فلز زرد و یا نفت را برای پوشش ریسک های خود آغاز می کنند.. "

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنان نگران کننده است، اما فعلاً در پس زمینه باقی مانده است. چهارشنبه بالاترین سطح رشد روزانه در سطح جهان بود. در همین حال ، ایالات متحده رقمی رکوردی در تعداد جدید مبتلایان روزانه را در روز پنجشنبه گزارش داد - در کل 77255 مورد.

"تعداد مرگ و میرهای جدید همچنان در تگزاس ، آریزونا ، کالیفرنیا و فلوریدا رو به افزایش است ، اما ما به هیچ وجه حتی نزدیک به بدرتین وضعیت بحران مرگ و میر کلی در امریکا نیستیم .."

سطوح قیمت طلا

به گفته افشین نبوی ، معاون ارشد بازرگان فلزات گرانبها در MKS S ، طلا دارای فضای بیشتری برای رالی قیمتی است.

وی ادامه داد: دلار همچنان با فشار کاهشی روبرو است و پیش بینی وضعیت ژئوپلیتیک دشوار است. این همه به طلا سود می رسانند... " ما در حالت نزولی عمکلرد در سطح 1800 دلاری را بررسی می کنیم و در شرایط صعود پیگیر عمکلرد فلز زرد در 1820 دلار هستیم.

وی افزود: اگر طلا در روند صعودی این سطح را بشکند ،رسیدن به 1850 دلار و حتی 1900 دلار امکان پذیر خواهد بود..... نبوی خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته ، طلا به بالاترین سطح محدوده معاملات خود رسیده و همچنین شاهد ثبت کف قیمت های بالاتر هستیم.

گرو انتظار دارد که طلا در کوتاه مدت به سمت 1850 دلار حرکت کند و اعلام کرد که پشتیبانی کافی در آنجا وجود دارد. "هر رالی قیمتی با افت و خیز همراه است. ما در مسیر صعود شاهد عقب نشین های خوبی ( سالمی) خواهیم بود.... بنابراین خریداران باز می گردند. "

با این حال ، سرمایه گذاران نمی توانند قبل از حرکت صعوید دیگر ، احتمال دوره ای از ادغام و تحکیم را رد کنند.

"در حال حاضر ، ما ممکن است در محدوده باریک معاملاتی قرار بگیریم ، ممکن است کمی پایین تر افتی کنیم و نیاز به دوره ایی از تحکیم قیمت ، کمی پایین تر از 1800 دلار غیر منطقی نیست.".....وی گفت: "بازار کمی بیش از حد با تجارتی شلوغ رو به رو شده ....موقعیت زیادی در طلا - در بخش CTA و پول سرمایه گذاران سوداگرانه وجود دارد.

آنچه هفته آینده روی رادار سرمایه گذاران خواهد بود

سرمایه گذاران توجه زیادی به مذاکرات مربوط به محرک مالی ایالات متحده خواهند کرد زیرا اقدامات تایید شده قبلی قرار است در هفته های آینده به اتمام برسد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه می خواهد بسته دیگری را تا قبل از تعطیلات تابستانی قانونگذاران در آگوست تصویب كند.

چشم انداز محرک مالی در ایالات متحده نامشخص است. کنگره از روز دوشنبه فعال می شود و تنها یک پنجره کوچک برای توافق وجود دارد. پرداخت 600 دلار اضافی در هفته در برنامه مزایای بیکاری در پایان ماه منقضی می شود و هنوز هیچ توافقی در مورد تمدید وجود ندارد. " "برای بدتر شدن امور ، گزارش ها حاکی است پرزیدنت ترامپ گفت که بسته تحریک بعدی" باید "شامل کاهش مالیات در پرداخت حقوق و دستمزد باشد. این یک ابتکار عمل برای دموکرات ها و بسیاری از جمهوریخواهان نیست. "

همچنین مورد دیگر بر روی رادار سرمایه گذاران مذاکرات مربوط به بسته مالیاتی اتحادیه اروپا است که می تواند 500 میلیارد یورو (570 میلیارد دلار) حواهد بود.

مذاکرات تاکنون دشوار بوده است ، زیرا رهبران اتحادیه اروپا قادر به یافتن سازش و توافق نبودند.

داده های مهم برای تماشای

هفته آینده یک هفته کاملاً آرام برای داده های اقتصادی خواهد بود و شلوغ ترین روز، روز چهارشنبه است که شاخص قیمت خانه ایالات متحده و فروش خانه های موجود در ایالات متحده منتشر می شود.

پنجشنبه آخرین آمار ادعاهای بیکار در ایالات متحده را مشاهده می کنیم. در روز جمعه ، سرمایه گذاران شاهد ارایه شاخص فروش PMI و تعداد خانه های جدید در حال ساخت امریکا منتشر می شود .

ملک گفت: بررسی و توجه به آمار فروش خانه های موجود و فروش خانه های جدید در هفته آینده حائز اهمیت است ، زیرا این ایده را به سرمایه گذاران خواهد رساند که آیا شاهد بهبود واقعی در فروش خانه هستیم یا نه.

وی گفت: "تعداد خوبی از داده ها تأیید می کند که بازار مسکن وضعیت مناسبی دارد ، زیرا ما متوجه بسیاری از برنامه های جدید وام مسکن شده ایم."

اختصاصی/ آیا هفته آینده شاهد رالی دیگری از طلا خواهیم بود یا روند فروش آغاز می شود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه