// کد مطلب: ۷۴۹۸۹

نرخ تورم بزرگترین اقتصاد اروپا به ۰.۹ درصد افزایش یافت

نرخ تورم بزرگترین اقتصاد اروپا به ۰.۹ درصد افزایش یافت
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به نظر می‌رسد بانک مرکزی آلمان مجبور به اتخاذ سیاست‌های محرک بیش‌تری خواهد بود؛ چراکه نرخ تورم در این کشور در ماه ژوین بازهم نسبت به نرخ  هدف گذاری شده دو درصدی فاصله داشته است. نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی یعنی آلمان در ۱۲ ماه منتهی به ژوین با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۹ درصد رسید.

به گزارش تریدینگ اکونومیکس، این نرخ تورم که هنوز یکی از پایین‌ترین تورم‌های ثبت شده چهارماه اخیر این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش مواد غذایی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۴.۴ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش انرژی به منفی ۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ برابر با ۲.۳۷ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

بر مبنای ماهانه نیز تورم آلمان در ماه ژوین ۰.۵ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱ درصد بیشتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در ماه ژوین به ۰.۸ درصد رسیده است.

از سوی دیگر متوسط تورم در دوازده ماه منتهی به ژوین در اتریش به ۱.۱ درصد افزایش یافت که ۰.۴ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش رستوران و هتلداری با سه درصد بوده است و پس از این بخش، مواد غذایی و نوشیدنی با ۲.۹ درصد و فرهنگ و آموزش با ۲.۴ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۳.۱ درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم اتریش در ماه ژوین ۰.۶ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم اتریش در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۱۰.۲ درصدی سپتامبر ۱۹۷۴ و کمترین تورم ثبت شده مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.

نرخ تورم بزرگترین اقتصاد اروپا به ۰.۹ درصد افزایش یافت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه