// کد مطلب: ۷۵۰۲۷

اختصاصی/ طلا نزدیک به بهترین قیمت ۹ ساله قرار دارد

اختصاصی/ طلا نزدیک به بهترین قیمت 9 ساله قرار دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش نگرانی ها در مورد جهش موارد ابتلا به ویروس کرونا و انتظارات تورمی ناشی از محرک های اقتصادی بیشتر، تقاضای مکان امن سرمایه فلز زرد تقویت شد و طلای جهانی با رشد قیمت نزدیک به بهترین رقم 9 ساله خود قرار گرفت .

به گزارش از رویترز ، قیمت طلا در بازار نقدی ( تحویل فوری) با 0.1 درصد رشد به 1817.23 دلار در هر اونس رسید.( در حال حاضر 1819 دلاری است ) ، بعد از انکه روز دوشنبه ، بهترنی قیمت خود از سپتامبر 2011 ، یعنی 1820.06 دلار در هر اونس را ثبت کرد ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با اندکی تغییر در رقم 1817.80 دلاری قرار داشت .( این بازار هم در حال حاضر رشدی چند دلاری داشته )

استفان اینس، تحلیلگر ارشد در اکسی کورپ گفت :"آنچه که واقعا باعث رالی قیمت طلا شده ، محرک های مالی هستند و ما قرار است شاهد اجرایی شدن موارد بیشتری از آنها باشیم .آنچه در حال حاضر بازارها را هدایت می کند آبنبات های چشمی هستند."( آبنبات های چمشی اشاره به تصاویر بصری دارد که از نظر ظاهری بسیار جذاب و سرگرم کننده به نظر می رسند، اما از نظر فکری کم اهمیت هستند.)

روز دوشنبه به نظر می رسید که سران اتحادیه اروپا به تصویت بودجه محرک اقتصادی 750 میلیارد یوری برای حمایت از اقتصاد خسارت خورده از پاندمی نزدیک هستند .

برای اضافه شدن به امیدواری ها برای اجرای محرک های اقتصادی بیشتر ،جمهوری خواهان کنگره امریکا از برنامه تسکین اقتصادی جدید 1 تریلیون دلاری خود در جهت حمایت از تبعات ناشی از کرونا رو نمایی کردند.

طلا قرار است از سطح بی سابقه محرک های اجرا شده توسط بانک های مرکزی نفع ببرد ،چراکه به طور معمول طلا به عنوان پرچین و محافظی در برابر افزایش قیمت ها و استهلاک ارزی استفاده می شود . ( برنامه های محرک اقتصادی منجر به تورم می شوند.)

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در امریکا و نقاط دیگری از جهان باعث تخریب چشم انداز ترمیم اقتصادی شده و افزایش تقاضا برای مکان های امن سرمایه را به دنبال داشته است.

روز دوشنبه نشانگر احساس سرمایه گذار در بازار، یعنی حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان با افزایشی 0.4 درصدی به 1211.86 تن رسید .

همچنین برای کمک بیشتر به روند صعودی طلا ، شاخص ارزش دلار امریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب به پایین ترین سطح چهار ماهه افت کرد .( دلار ضعیف تر باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی می شود .)

در این بین وزارت بازرگانی امریکا، نام 11 شرکت چینی را که به باور این سازمان در زیر پا گذاشتن حقوق انسانی اغلیت های ایغور چینی در غرب این کشور نقش داشته اند را در لیست سیاه خود قرار دارد .

نقره نیز در زمان انشتار این خبر در رویترز، با رشدی 0.2 درصدی به 19.95 دلار در هر اونس رسیده بود ، که بالاترین قیمت از سپتامبر 2016 است.

کایل رودا، تحلیلگر در آی جی مارکتز گفت :"در حا حاضر نقره شروع به اجرای نمایشی بهتر از طلا کرده است.از سوی دیگر و به طور مشخص دلیل رشد قیمت فلز نقره افزایش تقاضا و جذابیت فلزات گرانبها است ."...." از همه مهمتر چشم انداز کمی ترمیم صنعتی جهان ، از آنجا که نقره فلزس صنعتی است نیز از روند فعلی حمایت می کند ."

پالادیوم در بازار نقدی در سطح 2055 دلار در هر اونس قرار داشت و پلاتین با 0.3 درصد افت به 841.57 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ طلا نزدیک به بهترین قیمت 9 ساله قرار دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه