// کد مطلب: ۷۵۰۳۲

اختصاصی/ دانستن چه مواردی برای سرمایه گذاری در طلا مهم است ؟

اختصاصی/ دانستن چه مواردی برای سرمایه گذاری در طلا مهم است ؟
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:در شرایطی که بازارهای سهام جهانی وارد مرحله ای نامشخص و مبهم شده اند،‌ کلاس دارایی دیگری توجه سرمایه گذاران را به خود جذب کرده است: طلا.

پبه گزارش سی ان بی سی،‌ اوایل ماه جاری، طلا از بهترین قیمت سال 2011 خود، عبور کرد و به بالای 1800 دلار در هر اونس رسید.

در حال حاضر و با توجه به عدم اطمینانی که ویروس کرونا در بازارهای اقتصادی ایجاد کرده، برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که طلا احتمالا به روند صعودی خود را ادامه دهد و به رکوردهای قیمتی بالاتر برسد. همین مساله باعث شده برخی از مردم این سوال را بپرسند که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این فلز هست یا خیر. برای یافتن پاسخ این سوال سی ان بی سی به سراغ چند تن از کارشناسان رفته است و نظرات این گروه را جویا شده..

چرا طلا صعود می‌کند؟

فلز زرد تا به اینجای سال نزدیک به 19 درصد رشد قیمت داشته است. نرخ بهره پایین و بسته محرک بانک مرکزی(آمریکا) باعث افزایش شتاب صعودی موجود طلا شده است. طلا به طور معمول دارای ویژگی "پناهگاه امن" برای دارایی ها در زمان های عدم اطمینان اقتصادی می باشد ،چرا که نسبت به سایر انواع سرمایه گذاری ( سهام )، نوسان قیمت و ارزش کمتری دارد. بعلاوه اینکه ، این فلز رابطه ای معکوس با دلار آمریکا دارد ـ بدین معنا که هنگامی که ارزش دلار کم می شود- مانند آنچه این اواخر روی داده ، ارزش طلا بالا می رود.......با این حال، افت فعلی ناشی از ویروس کرونا کمی متفاوت است.

طلا از دو جهت کشیده می شود

حتی در زمان افزایش پرونده های موار ابتلا به Covid-19 و بدتر شدن آمار اقتصادی ، بازارهای سهام همچنان به روند صعودی خود ادامه دادند. کامرون الکساندر ، مدیر تقاضای فلزات در شرکت Refinitiv ، گفت که این باعث شده است که طلا وارد قلمرو تجاری جدید شود.

الكساندر با اشاره به پاندمی كه هنوز هم در شرایط تشدید است ، گفت: "طلا از دو جهت كشیده می شود: اولی عدم قطعیت است." وی خاطرنشان كرد: "اما سهام هنوز هم واقعاً خوب عمل می كنند"، که دلیل آن حجم محرک های بی سابقه اجرا شده توسط بانک مرکزی است .

قیمت‌ها برای صعود بیشتر برنامه ریزی شده اند

هنگامی که همه گیری کرونا از اواخر مارس شروع شد، طلا نیز دچار روند فروش شد چرا که سرمایه گذاران شدیدا بدنبال کسب پول نقد بودند.

با اینحال از آن زمان به بعد، خریداران دوباره به سوی طلا بازگشته و آن را به عنوان یک انبار ارزش برای پول خود دیدند. براساس اطلاعات BlackRock iShares ، تا به اینجای سال ،ارزش جریان ورودی به صندوق های مبادله ایی طلا فیزیکی (ETFs) در سطح جهان حدود 12 میلیارد دلار بوده است.

این متخصصان در مسیر پیش رو نوسانات بیشتر طلا را پیش بینی می کنند.... توماس تاو ، رئیس بخش استراتژی سرمایه گذاری در BlackRock ، به CNBC گفت: " تعجب نخواهم کرد که فلز زرد به بالاترین قیمت خود از سال 2011 ، یعنی 1900 دلار در هر اونس صعود کند."

ماه گذشته ، بانک آو آمریکا از پیش بینی مشابه رسیدن فلز زرد به بالاترین قیمت "تمام دوران طلا" حمایت کرد. در ماه آپریل ، این بانک اعلام کرد فلز گرانبها می تواند به 3000 دلار در هر اونس برسد..... مایکل ویدر ، مدیر ارشد در این بانک گفت ، حداقل در طی چند سال آینده عدم اطمینان جهانی سوخت این روند افزایشی خواهد بود....." "در حال حاضر نگرانی های بسیار زیادی وجود دارد (در مورد نگه داشتن طلا)." .......قبل از شروع صعود قیمت طلا ، به کمی وضوح بیشتر نیاز داریم.

آیا اکنون زمان خرید است؟

این چشم انداز صعودی نشان می دهد طلا پنانسیل بازده بالایی در آینده خواهد داشت. با این حال با وجود قرار داشتن قیمت در بالاترین رقم های چند ساله ، هزینه های ورود به این عرصه و خرید و نگهداری این فلز نیز قابل توجه است.

به همین دلیل این سؤال را ایجاد می کند که چه زمانی باید خریداری کنیم..... با این حال ، آلبرت چنگ ، ​​مدیرعامل اتحادیه بازار شمش سنگاپور ، گفت که این سؤال باید از "چه زمانی" به "چه مقدار" تغییر یابد.....چیزی به نام زمان ویژه و مناسب برای خرید طلا وجود ندارد ( هیچ زمانی مناسب نیست) .....چنگ ، ​​گفت که پیش بینی می کند این دارایی تا پایان سال 2000 دلار در هر اونس برسد و هر سرمایه گذار باید مقداری طلا در نمونه کارهای خود داشته باشد.

به طور معمول ، مشاوران مالی تخصیص 1 تا 5 درصد از سبد كل افراد به طلا را توصیه می كنند. چنگ گفت که می تواند این ضریب از 5 به 15 درصد تغییر کند.

"طلا بخش بسیار کمی از سبد سهام دارایی های اکثر مردم باقی مانده است. اما حتی افزایش 1 تا 2 درصدی نیز می تواند تحمل ( فشار)گسترده ایی را ایجاد کند ."

چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

در حالی که طلا یکی از ارزهای اولیه دنیا به حساب می آید( در دنیای قدیم از طلا برای خرید و فروش استفاده می کردند) ، اکنون روشهای مختلفی برای نگهداری این فلز گرانبها برای اهداف سرمایه گذاری وجود دارد.

بلک ووک تاو گفت: "سرمایه گذاران ابتدا باید تصمیم بگیرند كه چرا می خواهند طلا داشته باشند.".... "آیا این برای افزایش پتانسیل بازده و سود است یا برای متونع کردن سبد دارایی ها ؟" ....وی گفت ، سپس شما باید با گزینه های مختلف و خطرات ناشی از آن آشنا شوید..

در اینجا چند روش برای شروع کار معرفی شده است.

1- خرید فیزیکی : شمش و سکه های طلای فیزیکی سنتی ترین روش برای مالکیت طلا است.... الکساندر گفت: "بسیار نقد شونده هستند و خرید آن در یک مکان و فروش آن در مکانی دیگر آسان است..." اکنون خرید دارایی های فزیکی طلا در سایر مکان ها، از جمله در بانک ها امکان پذیر است ، اما خریداران باید از هزینه های اضافی مانند بیمه و هزینه ذخیره سازی آگاه باشند."

2- گزینه بعدی خرید طلا از ایی تی سی ها / یا ایی تی اف ها- ETFs / ETC : صندوق های مبادله ایی و کالاهای به شما اجازه می دهند بدون خرید طلای فیزیکی در بازار این فلز حضور داشته باشید .....ویدمار مدیر ارشد در بانک او امریکا گفت: "اگر فقط می خواهید برای سود آوری روند قیمت طلا حضور داشته باشید ، گزینه های ETF محبوب است."

3- سهام مربوط به طلا را بخرید : سهام شرکتهایی که مستقیماً با طلا مرتبط هستند ، مانند شرکت های معدنی طلا یا تولیدکنندگان طلا ، روش دیگری برای نگهداری طلا هستند ، زیرا آنها تمایل به تفلید و پیوری از عملکرد آن را دارند. با این حال ، آنها همچنین مستعد نوسانات بازار سهام نیز هستند. الكساندر گفت: "در یك رالی بازار افزایشی خیلی خوب عمل می كنند ، اما مستعد ابتلا به عقب نشینی افت ( مانند عمکلدر بازار سهام ) نیز هستند."

4- خرید جایگزین : محصولات جایگزین مانند رمز ارزهایی که با طلا پشتیبانی می شوند یا معاملات ارزی روش دیگری برای خرید طلا را ارائه می دهند ، اگرچه اینها معمولاً برای سرمایه گذاران با تجربه تر مناسب هستند .

اختصاصی/ دانستن چه مواردی برای سرمایه گذاری در طلا مهم است ؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه