// کد مطلب: ۷۵۰۴۴

اختصاصی/ طلا به قله ۹ ماهه صعود کرد

اختصاصی/ طلا به قله 9 ماهه صعود کرد
لینک کوتاه کپی شد

  طلانیوز: در مبادلات روز چهارشنبه- 22 ژوئیه قیمت جهانی طلا با بیش از 1 درصد جهش بهترین قیمت خود در نزدیک به 9 سال را ثبت کرد ، زیرا عقب نشین شاخص ارزش دلار و انتظارات برای اجرای سیاست های محرک اقتصادی بیشتری موجب افزایش تقاضای فلز پرچین در برابر تورم شد .

به گزارش از رویترز، قیمت طلا در بازار نقدی با 0.9 درصد رشد در رقم 1857.86 دلار در هر اونس قرار داشت ،بعد از انکه در مبادلات ابتدایی بازار امروز تا 1865.35 دلار ، بهرتین قیمت از سپتامبر 2011 صعود کرد ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با رشدی 0.8 درصدی در رقم 1858.20 دلار در هر اونس مبادله می شد .

دانیل هینس، تحلیلگر ارشد در ANZ بانک گفت :" شبح این بسته های محرک باعث گرایش سرمایه گذاران به حضور در بازار دارایی بدون سود دهی مانند طلا شده است ."...."احتمال باقی ماند نرخ های بهره در سطوح پایین در آینده قابل پیش بینی و همچنین شاخص دلار ضعیف نیز واقعا اشتهای سرمایه گذار را تقویت کرده است."

سران اتحادیه اروپایی روز سه شنبه بسته 750 میلیارد یوروی محرک اقتصادی را تصویب کردند،در حالیکه مقامات رسمی کاخ سفید و روسای کنگره دموکرات ها در مورد دور بعدی کمک رسانی ها گفتگو کردن که شامل بیمه بیکاری گسترده و کمک بیشتر به مدارس خواهد بود .

برای کمک به رالی قیمتی طلا،شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از رازهای رقیب به کمترین سطح خود در نزدیک به 4 ماه عقب نشست .

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه می دهد در حالیکه دونالد ترامپ ، رییس جمهوری این کشور اعلام کرده که وضعیت ناشی از پاندمی و تعداد مبتلایان قبل از بهتر شدن، ممکن است بدتر شود .

این اظهارت باعث شد تا بازار سهام آسیایی در رقم های پایین تری مبادلات روز چهارشنبه را آغاز کند .

حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان در مبادلات روز سه شنبه رشدی 0.7 درصد ثب کرده و به 1219.75 تن رسید.

در تاکید بر تاثیر پاندمی ، فعالیت کارخانه های ژاپن برای 15 ماه پی دی پی در ژوئیه کاهش یافته است .

کاهش نرخ های بهره توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان و اجرای موجی از برنامه های محرک اقتصادی برای مقابله با تاثیرات پاندمی کرونا به طلا کمک کرده تا به اینجای سال رشد قیمتی بیش از 22 درصد داشته باشد .

استفان اینس، تحلیلگر ارشد در اکسی کورپ گفت :"بازارهای طلا همچنان سوخت جت های خود را از دو مرود حیاتی دریافت می کنند: بدهی های دولتی ( افزایش هزینه ها )و تزریق نقدنیگی بانک های مرکزی ."

بر اساس نظر سنجی رویترز ، مشخص شد که قیمت طلا طی 18 ماه آینده می تواند به رقم های رکوردی جدیدی دست یابد ، چراکه بحران های موجود باعث می شود سرمایه گذاران برای حفظ و نگهداری طلا به عنوان پرچینی در برابر آشفتگی گسترده بازارها تشویق می شود .

نقره باز هم رشد کرده و با 5 درصد رشد به 22.40 دلار در هر اونس رسید که بالارتین قیمت آن از اکتبر 2013 بود .....پالادیوم با 1.2 درصد افت به 2132.73 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پلاتین با 0.1 درصد کاهش در رقم 880.60 دلار در هر اونس قرار گرفت .

اختصاصی/ طلا به قله 9 ماهه صعود کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه