// کد مطلب: ۷۵۰۴۵

اختصاصی/ کپیتال اکونومیکس: اونس طلا در انتهای سال ۱۹۰۰ دلاری است

اختصاصی/ کپیتال اکونومیکس: اونس طلا در  انتهای سال 1900 دلاری است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:در حالیکه بازار طلا شاهد شتاب رشد قابل توجهی است و قیمت آن با ثبت بهترین قیمت نه ساله جدیدی ، بالاتر از 1840 دلار در هر اونس قرار گرفته، یک شرکت تحقیقاتی همچنان انتظار دارد تا پایان سال شاهد افزایش قیمت به سطوح  بالاتری باشد.

بر اساس اعلام کیتکو، در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد ، جیمز او- روک ، اقتصاددان کالایی در کپیتال اکونومیکس ، اظهار داشت که شرکت او اکنون پیش بینی می کند قیمت طلا در پایان سال حدود 1900 دلار در هر اونس باشد که از هدف قیمت قبلی ، یعنی 1600 دلار در هر اونس در سطحی بالاتر قرار دارد.

پیش بینی جدید در حالی بیان می شد که قیمت طلا افزایش چشمگیری ار تجربه می کرد.طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست آخرین بار 1.841.70 دلار در هر اونس معامله شد و بیش از 1 درصد در روز رشد داشت( قیمت طلا در این بازار در حال حاضر 1855.30 دلار در هر اونس است ). این تحلیلگر به دلیل افزایش انتظارات تورمی و کاهش نرخ بهره واقعی همچنان دیدگاهی صعودی در مورد طلا دارد .

وی گفت: "امسال ، بیشتر کاهش بازده واقعی به طور کلی از انتظارات برای سقوط نرخ بهره اسمی ناشی شده است ، اما در ماه های اخیر انتظارت در مورد رشد نرخ تورم نقش اصلی را بازی کرده است ."... "در کوتاه مدت،، ما می دانیم که شبح تورم به سطح قبل از همه گیری می رسد ، زیرا اقتصادها از رکود و افت ناشی از قرنطینه ها بهبود می یابند."

همراه با بازده اوراق قرضه پایین ، کپیتال اکونومیکس همچنین انتظار دارد که در نیمه دوم سال 2020 دلار آمریکا ضعیف تر شود شود.... این باد حمایتی دیگری در بادبان طلا خواهد بود... این چشم انداز در حالی ارایه شد که شاخص دلار آمریکا در کمترین سطح 4 ماه قرار داشت و در آخرین معاملات رقم شاخص 95.3 واحد بود.

مسلماً با محو عدم قطعیت اقتصادی ، تقاضا برای دارایی های پناهگاه امن سرمایه ،از جمله طلا کاهش می یابد. با این حال ، این اتفاق تنها کمی از درخشندگی طلا خواهد کاست ، زیرا بازدهی واقعی فوق العاده پایین (ultra-low real yields ) همچنان یک پشتیبانی کلیدی است.

او- رورک افزود که سیاست های پولی فوق العاده سست جهانی باید چندین سال به حمایت از قیمت طلا ادامه دهد.

وی گفت: "مسلماً با محو عدم قطعیت اقتصادی ، تقاضا برای دارایی های بی پناه و از جمله طلا کاهش می یابد. با این حال ، این تنها به احتمال زیاد باعث کاهش درخشش قیمت طلا خواهد شد ، زیرا بازدهی واقعی فوق العاده پایین همچنان یک پشتیبانی کلیدی است. "

اگرچه این شرکت تحقیقاتی بریتانیایی فشارهای تورمی در حال افزایش را پیش بینی می کند ، آنها انتظارات ( تورمی )را غیرقابل کنترل و افسار گسیخته نمی بینند ، که می تواند روند صعودی طلا را محدود کند.

وی گفت: "در کوتاه مدت ، تقاضای ضعیف باید اثرات تورمی محدودیت های عرضه و سیاست محرک را عقب نگه دارد. و در میان مدت ، ما فکر می کنیم که بنگاه ها احتمالاً ترازنامه های خود را کاهش می دهند تا اینکه شروع به خرج و هزینه کرد های تورم کنند. به همین ترتیب ، تقاضا برای استفاده از طلا به عنوان پرچینی در برابر تورم باید محو شود . "

اختصاصی/ کپیتال اکونومیکس: اونس طلا در انتهای سال 1900 دلاری است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه