// کد مطلب: ۷۵۰۶۱

اختصاصی/ طلا به دلیل سودگیری افت کرد ، اما همچنان نزدیک به قله ۹ ساله است

اختصاصی/ طلا به دلیل سودگیری افت کرد ، اما همچنان نزدیک به قله 9 ساله است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مبادلات روز پنجشنبه – 23 ژوئیه به دلیل سودگیری سرمایه گذاران از رقم های بالای رالی اخیر قیمت های طلا افت کردند، اما به دلیل آن افزایشی تنش ها بین چین و امریکا بود ، در حالیکه انتظارات برای اجرای سیاست های محرک بیشتر باعث افزایش اشتها برای فلز زرد به عنوان پرچینی در برابر تورم در مسیر پیش رو شده همچنان قیمت های فلز زرد نزدیک به بهترین قیمت 9 ساله قرار دارند.

به گزارش از رویترز ، قیمت طلای نقدی در مبادلات با 0.2 درصد کاهش در رقم 1867.36 دلار در هر اونس قرار داشت ...فلز زرد در مبادلات ابتدایی بازار آسیا تا 1876.16 دلار در هر اونس نیز صعود کرد که بهترین قیمت آن از سپتامبر 2011 بود ...طلای مبادلات بازار اتی امریکا تحویلی در اگوست با 0.1 درصد رشد 1867 دلار در هر اونس است .

جفری هالی، تحلیلگر در اوآندا بانک گفت :" با توجه به تشدید تنش بین چین و امریکا ، بازده اوراق خزانه داری همچنان به ثبت رقم های پایین ادامه می دهد و شواهد از دلار ضعیف تر حکایت دارند که این باعث افزایش قیمت های طلا خواهد شد ."

"به احتمال زیاد قبل از آنکه روند صعودی در ساعات بازارهای اروپایی پیگیری شود ما شاهد سطحی از سودگیری کوتاه مدت در بازارها آسیا خواهیم بود ، ."

ایالات متحده با متهم کردن چین به جاسوسی، 72 ساعت به این کشور فرصت داده تا کنسولگری خود در هیستون را تعطیل کند که این اقدام با واکنش متقابل پکن رو به رو شد ( تعطیلی کنسولگری امریکا در ووهان ) و این موارد باعث تشدید تنش ها بین دو اقتصاد برتر جهان شد .

موارد ابتلا به ویروس در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است و به شکل رسمی ایالت کالیفرنیا با ثبت 414 هزار مورد ،بدترین وضعیت را در مورد تعداد مبتلایان ثبت کرد و نیویورک را به مقام دوم فرستاد ...در سراسر جهان نیز تا به حال بیش از 15.01 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده اند .

مقامات ارشد جمهوری خواه کنگره و دولت امریکا روز چهارشنبه اعلام کردند در حال بررسی و چکش کاری بودجه حمایتی جدید در مورد وضعیت پاندمی هستند که به نظر همین هفته به دید و نظر دموکرات ها خواهد رسید .

طلا معمولا در زمان عدم قطعیت های سیاسی و مالی به عنوان انبار حفظ ارزش دارایی ها استفاده می شود .

نشانگر احساسات بازار ، حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آرگلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان بر اساس اعلام این موسسه در روز چهارشنبه با 0.4 درصد رشد به 1225.01 تن رسید .

برای کمک بیشتر به روند صعودی طلا در مبادلات امروز شاخص ارزش دلار امریکا در نزدیک کمترین سطح 4 ماهه ایی قرار گرفت که روز گذشته ثبت کرده بود .

بازارهای سهام آسیا در مبادلات امروز تحت تاثیر فشار منفی ناشی از تشدید تنش دیپلماتیک بین چین و امریکا قرار گرفته اند .

در جایی دیگر از بازارها ، نقره نقدی عقب نشینی سنگینی انجام داد و با 2.2 درصد کاهش قیمت به 22.53 دلار در هر اونس رسید ...امیدواری ها برای بازگشت تقاضای صنعتی این فلز باعث شده بود تا این فلز گرانبها تا بهترین رقم نزدیک به 7 سال صعود کند .

تحلیلگران در آی جی بانک اعلام کردند :"ما شاهد کاهش تقاضا برای هر دو فلز پالادیوم و پلاتین هستیم و کاهش فروش خودرو ها به عنوان ترمزی برای این روند عمل کرده است .

پلاتین با 1.2 درصد افت به 910.14 دلار در هر اونس مبادله می شد و پالادیوم تحویلی فوری با 0.5 درصد کاهش در رقم 2136.17 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ طلا به دلیل سودگیری افت کرد ، اما همچنان نزدیک به قله 9 ساله است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه