// کد مطلب: ۷۵۰۶۲

اختصاصی/طلای ۱۹۰۰ دلاری بدون شک در سایت هدف گیری قرار دارد

اختصاصی/طلای 1900 دلاری بدون شک در سایت هدف گیری قرار دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:موسسه "استون ایکس" در گزارش چشم انداز سه ماهه خود گفت: روند افزایشی  فلزات گرانبها ، قیمت طلا را به 1900 دلار در هر اونس نزدیک و نزدیک تر می کند، با توجه به اینکه فلز زرد در حال آماده شده برای صعود به بالاترین قیمت تمام دوران بازار در سه ماهه سوم است .

به گزارش از کیتکو، رونا اوکانل، تحلیلگر در استون ایکس اعلام کرد که، قیمت های طلا از سه ماهه دوم سال برای ایجاد یک پایه مستحکم استفاده کرده و اکنون آماده هستند تا صعود بیشتر ثبت کنند.

وی گفت: "پس از تب و تاب بازارها در سه ماهه اول ، شرایط در سه ماهه دوم بسیار آرامتر شده است و طلا با ایجاد یک بازار افزایشی با ثبات و تدریجی ، ستون و پایه های لازم برای رشد های بیشتر را فراهم کرده است ... در زمانیکه وارد ژوئیه شدیم، بالاترین سطح مقاومت 2012 از سر راه برداشته شد و انگیزه نهایی با گذر از 1800 دلار را فراهم شده و بدون شک اگر رقم های بالاتر را شاهد نباشیم ،رسیدن به 1900 دلار تا قبل از پایان سال در چشم انداز قیمت قرار گرفته . "

در زمان نگارش این خبر ،طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست در نزدیكی بهترین قیمت 9 ساله قرار داشت و با 1.29 درصد رشد روزانه، 1867.70 دلاری بود.

افزایش قیمت در کوارتر دوم ( سه ماهه دوم ) توسط بخش سرمایه گذاری بخش غربی جهان انجام شد که همچنان فاکتور حامی اصلی برای بقیه سال باقی خواهد ماند.( تقاضای شرق جهان ضعیف بوده)

اوکانل ادامه داد: "هر دو بخش حرفه ای و خرده فروشی بازار بسیار فعال بوده اند ... ادامه عدم اطمینان و قطعیت ها در مورد سلامتی جهان و چشم انداز فعالیت اقتصادی و ریسک های مالی ، همراه با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی ، باعث شد تا در نمیه اول سال شاهد 734 تن سرمایه گذاری در بازار ایی تی اف باشیم که از این مقدار 458 تن در آمریکای شمالی ، 238 تن در اروپا و 38 تن نیز در مناطق دیگری از جهان اتفاق افتاده است ."

اوکانل خاطرنشان کرد که طلا "در طوفان کامل( حمایتی)" است و اگرچه تاثیر موج دوم پاندمی همین حالا هم در قیمت گذاری ها محاسبه شده ، اما نتیجه اقتصادی آن کاملا مشخص نیست .

این تحلیلگر می افزاید: یکی دیگر از محرک ها و فاکتورهای حرکتی اصلی طلا ،نقش آن به عنوان محافظی در برابر سهام بیش از حد واقعی ارزشگذاری شده است ، زیرا ترازنامه فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا به 14.03 تریلیون دلار افزایش یافته و این پول های تزریقی به بازارهای سهام وارد شده است .

وی اظهار داشت: "سهام به طور قابل ملاحظه ای بیش از حد واقعی ارزشگذاری می شوند و این همچنین باعث تقویت قیمت طلا به عنوان محافظی در برابر ضعف احتمالی بازار سهام ، یا جهش های کوتاه مدت یا ضعف های طولانی مدت می شود."

و تا زماینکه یک واکسن به راحتی در دسترس نباشد و یا ریکاوری U شکل وجود نداشته باشد ، که البته فعلاً بعید است ، طلا همچنان به دستاوردهای چشمگیر خود ادامه می دهد.

سرانجام ، پس از پایان رالی ، قیمت طلا عقب نشینی می کند و الگوی معاملاتی آن در تقریبا ده سال گذشته تکرار می شود ، یعنی وقتیکه طلا در سال 2011 به بالاترین حد خود رسید و سپس در سال 2013 شروع به کاهش قیمت کرد.

با این حال ، اگر تقاضای آسیا برای طلا تا آن زمان افزایش یابد( در حال حاضر ضعیف است ) ، سقوط قیمت محدود خواهد شد.

اوكانل گفت:" معمولاً (كشورهاي آسيايي) در عرض چند هفته به قيمت هاي بالاتر عادت مي كنند ، اما اين بار عدم اطمينان اقتصادي مانع از اين روند شد و مورد ویروس پیش آمده. "... "از سال 2000 تا 2018 این کشورها 74 درصد از سهم خرده فروشی طلای جهان را به خود اختصاص داده اند. با بازگشت آنها به بازار ، این یک عنصر اضافی برای حمایت از قیمت خواهد بود ... با این حال ، این به محدود شدن کاهش قیمت ها کمک می کند. "

این گزارش توضیح می دهد که تقاضای آسیا برای شمش های طلا ، سکه و جواهرات از زمان پیشرفت قیمت سال گذشته از 1300 دلار به 1500 دلار در هر اونس کاهش یافته است.

اختصاصی/طلای 1900 دلاری بدون شک در سایت هدف گیری قرار دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه