// کد مطلب: ۷۵۰۷۰

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت بهترین عمکلرد هفتگی در ۳ ماه است

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت بهترین عمکلرد هفتگی در 3 ماه است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قیمت طلا در مبادلات روز جمعه- 24 ژوئیه در مسیر ثبت بهرتین عمکلرد هفتگی خود در بیش از 3 ماه است و نزدیک به بهترین قیمت 9 ساله مقاومت می کند ، چراکه ترکیب دلار ضعیف تر و انتظارات تورمی با  محرک هایی که به جهت مقابله با تاثیرات پاندمی اجرایی می شوند موجب افزایش و حمایت از قیمت های فلز زرد شده .

نقره نیز با توجه به عمکلرد و مشاهده بهبود در روند تقاضای صنعتی خود در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از سال 1987 است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی با رشدی 0.1 درصدیدر رقم 1889.24 دلار در هر اونس قرار داشت و روز پنجشنبه هم بهرتین قیمت از سپتامبر 2011 را برا رسیدن به 1897.16 دلار در هر اونس ثبت کرد .

طلای بازار مبادلات آتی امریکا با 0.3 درصد افت در رقم 1884.60 دلار در هر اونس قرار گرفت.

قیمت های طلا تا به اینجای هفته رشدی بیش از 4 درصد داشته و در مسیر ثبت طولانی ترین زمان رشد قیمت از اواخر 2011 قرار دارد.

ایلیا اسپیواک ، تحلیلگر در دیلی اف ایکس گفت :" ما در حال مشاهده یک هفته بسیار انفجاری از طلا هستیم ."...."منطق اساسی پشت این حرکت طلا با معرفی موارد دیگری از محرک ها مرتبط است ......از جمله محرک های اقتصادی در اروپا و همچنین صحبت های در مورد اجرایی شدن محرک های بیشتر در ایالات متحده ."

" انتظار نمی رود نرخ های بهره خیلی رشد کنند و احتمالا واکنش به این روند افزایش تورم است ."

طلا قصد دارد از حجم زیاد محرک های اقتصادی از جانب بانک های مرکزی نفع ببرد ،چراکه این فلز معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود .

شاخص دلار امریکا نیز نزدیک به کمترین رقم 2 ساله قرار دارد و همچنین انتظار سرمایه گذاران به واکنش چین نسبت به حرکت امریکا برای بستند کنسولگری پکن در هیستون نیز باعث افزایش تقاضا برای دارایی مکان امن سرمایه شده است .

تحلیلگران فیلیپ فیوچرز اعلام کردند:" علی رغم روند افزایشی موجود ، ریسک های گاهشی هنوز هم برای طلا وجود دارند..تقاضا در بخش جواهرات بالای 1800 دلار در هر اونس در مراکز اصلی آن ، چین و هند محدود است و فلز زرد مجبور است برای رشد های بیشتر بر روی تقاضای سرمایه گذاری حساب کند ."

تقاضای ضعیف در چین و هند باعث شده تا فروشندگان تخفیف های زیادی را ارایه کنند .

وانگ تائو ، تحلیلگر تکنیکال در رویترز گفت :" طلای نقدی ممکن است به سطح 1880 دلاری عقب نشینی کند .

بر اساس داده های منتشر شده در روز پنجشنبه در اتفاقی غیر منتظره تعداد افراد متقاضی بیمه بیکاری امریکا برای اولین بار در چهارماه گذشته رشد داشته است .

شاخص بازارهای سهام آسیا به دلیل واکنش و تلافی چین به حرکت امریکا برای بستن کنسولگری این کشور در هیستون در سطح پایین تری آغاز به کار کرد .

در جایی دیگر از بازارها ، نقره بازار نقدی با 0.5 درصد افت به 22.60 دلار در هر اونس مبادله شد و تا به اینجای هفته رشدی 17 درصدی داشته است ....پلاتین با 0.1 درصد صعود در رقم 906.41 دلار قرار دارد و پلاتین با 0.8 درصد جهش قیمت ، 2142.25 دلار در هر اونس بود .

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت بهترین عمکلرد هفتگی در 3 ماه است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه