// کد مطلب: ۷۵۰۷۳

اختصاصی/ اونس طلا برای اولین بار از ۲۰۱۱ به بالای ۱۹۰۰ دلار صعود کرد

اختصاصی/ اونس طلا برای اولین بار از 2011 به بالای 1900 دلار صعود کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: برای اولین بار از 2011 تحت تاثیر نگرانی ها از تاثیر افزایش تنش ها بین چین و امریکا بر اقتصاد جهانی که همین حالا هم از پاندمی ویروس خسارت دیده است ، طلای جهانی به بالای 1900 دلار در هر اونس صعود کرد .

بر اساس جدول قیمت کیتکو ، طلای جهانی در حال حاضر با رشدی 0.7 درصدی در رقم 1900.20 دلار در هر اونس قرار دارد ..طلای مبادلات آتی بازار امریکا نیز با رشدی 0.6 درصدی در رقم 1901 دلار در هر اونس قرار داشت .

تای وانگ ، تحلیلگر در بی ام او بانک گفت :" نگرانی های در مورد کندی بیشتر اقتصاد جهانی تحت تاثیر افزایش تنش ها بین چین و امریکا باعث خواهد شد به احتمال زیاد دولت ها برنامه سیاست های پولی حمایتی را برای زمان بیشتری ادامه دهند ."

برای بیشتر شدن تنش چین به امریکا دستور داده تابه تلافی بستن کنسولگری خود در هیستون ، امریکا نیز کنسولگری خود در چنگدو را تعطیل کند.

چکش خوردن احساس ریسک پذیری ،شاخص ارزش دلار را به کمترین سطح 2 ساله فرستاد.

عامل دیگری که از بازار طلای امروز حمایت کرد افزایش متوالی در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس در امریکا به طور رسمی از 4 میلیون نفر گذر کرد و تعداد نهایی مبتلایان در سرتاسر جهان به 15.58 میلیون نفر رسیده است .

تحلیلگر مستقل ، راس نورمن گفت ، اگر اقتصاد جهانی نشانه هایی با کیفیت از ترمیم را نشان ندهند طلا می تواند به 1922 دلار در هر اونس و بعد از آن 2000 هزار دلار در هر اونس برسد .

طلای بدون سود دهی تا به اینجای سال تحت تاثیر نرخ بهره های پایین و محرک های اقتصادی از جانب بانک های مرکزی در سرتاسر جهان نزدیک به 24 درصد رشد قیمت داشته است .

با اینحال ، کومرز بانک اعلام کرد که به باور تحلیلگران این موسسه رشد قیمت های طلا و نقره به احتمال زیاد " زیادی سریع " بوده است و با توجه به اینکه این دو فلز حجم زیادی از رشد قیمت خود را مدیون تقاضای سرمایه گذاری قوی بوده اند ، احتمال عقب نشینی وجود دارد .

اختصاصی/ اونس طلا برای اولین بار از 2011 به بالای 1900 دلار صعود کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه