// کد مطلب: ۷۵۰۷۶

اختصاصی/ بعد از ۷ هفته رشد ،در نظر سنجی همچنان دیدگاه غالب رشد قیمت طلا است

اختصاصی/ بعد از 7 هفته رشد ،در نظر سنجی همچنان دیدگاه غالب رشد قیمت طلا است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته تحلیلگران و سرمایه گذاران مین استریتی ، بازار طلا "قطار باری فراری "است و با وجود اوج های قیمت تمام وقت دوران ها در افق حرکت آن ، اکنون زمان ایستادن در مقابل این قطار نیست.

( قطار فراری در صنعت حملو نقل به وضعیتی گفته می شود که قطار بنا بر دلایلی امکان کم کردن سرعت خود را ندارد هر لحظه بر شتاب آن افزوده می شود .)

در آخرین بررسی هفتگی طلای كیتكو نیوز مشخص شد كه بلوک بزرگتر هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد انتظار دارند كه قیمت طلا همچنان به افزایش خود دهد ، حتی با اینکه شاهد 7 هفته رشد قیمت متوالی بوده است.

شان لوسک ، مدیرعامل والش تریدینگ ، گفت که وضعیت رو به رشد عدم قطعیت اقتصادی ، محیطی با نرخ بهره کم و دلار ضعیف آمریکا باعث ایجاد طوفان مناسب برای قیمت های طلا می شود..... وی افزود: بازار بالای 1900 دلار به هدف 23 درصدی او برای سال رسیده است.

وی گفت: "در حال حاضر ، هیچ اتفاقی در اقتصاد جهانی نمی افتد که به شما بگوید نباید طلا داشته باشید." ...."بازار کاملاً در شرایط خرید بیش از حد ( اشباع) قرار دارد ، اما با توجه به این شتاب ، فکر می کنم قبل از اینکه شاهد سطحی از عقب نشینی قابل توجه باشیم ،بازار می تواند 10 درصد دیگر افزایش یابد."

این هفته ، 14 متخصص وال استریت در نظرسنجی شرکت کردند ، 11 نفر یا معادل 79 درصد ، افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. دو تحلیلگر یا 14 درصد به قیمت پایین تر اعتقاد داشتند... در همین حال ، یکی از تحلیلگران یا معادل 7 درصد انتظار داشت که قیمتها در روندی سایدوی و خنثی قرار گیرد.

در نظرسنجی آنلاین مین استریتی ها، تعداد 1870 رای رای داده شد. از این تعداد ، 1334 پاسخ دهنده یا 72 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 317 نفر یا 17درصددیگر اظهار داشتند كه قیمت ها پایین تر خواهد بود ، در حالیكه 219 رای دهنده یا 12 درصد بازاری خنثی را پیش بینی کردند.

اختصاصی/ بعد از 7 هفته رشد ،در نظر سنیج همچنان دیدگاه غالب رشد قیمت طلا است

وال استریت و مین استریت انتظار افزایش قیمت طلا برای هفته معاملاتی ایی که به پایان رسیده را داشتند و این گروه نا امید نشدند. در ساعت 11:37 به وقت EDT ( شرقی )در روز جمعه ، طلای معاملات آتی ، تحویلی در آگوست آخرین به قیمت قیمت 1.893 دلار در هر اونس معامله شد و در مقایسه با هفته قبلتر از آن نزدیک به 5 درصد رشد کرد.

طلا در حالی که بازار در حال بهبودی از روند فروش ایجاد شده ناشی از COVID-19 در اواخر مارس بود ، بهترین عملکرد هفتگی خود را از اوایل ماه آپریل را مشاهده می کند.

با نگاهی به حرکت بازار ، یوگن وینبرگ ، رئیس تحقیقات بازار کونرز بانک ، گفت که تعجب نخواهد کرد اگر قیمت طلا تا پایان هفته آینده به 2000 دلار در هر اونس برسد.... وی افزود که مساله فقط زمان رسیدن طلا به این سطح است.( بالاخره روی خواهد داد.)

وینبرگ اظهار داشت که اگرچه طلا کمی فرسودگی را نشان می دهد، اما بازار توسط عوامل - فاندامنتال- اصولی قدرتمند پشتیبانی می شود.

وی گفت: "من هنوز وضعیت بازار طلا را دارای حباب نمی دانم." ..."ما هنوز تریلیون و تریلیون دلار اوراق قرضه با بازده اسمی منفی داریم و این همچنان به حمایت از طلا ادامه خواهد داد."

افشین نبوی ، رئیس بخش تجارت در شرکت MKS (سوئیس) SA ، همچنین گفت که پس شکسته شدن و قرار گفتن طلا بالای سطح 1900 دلاری ، تنها مساله برای رسیدن فلز زرد به بالاترین قیمت تمام دوران خود ،زمان است .

وی افزود: همراه با عدم اطمینان های موجود ، افزایش تنش بین ایالات متحده و چین نیز همچنان به حمایت از طلا به عنوان یک دارایی مکان امن سرمایه ادامه خواهند داد.

وی گفت: "همه چیز آشفتگه است ، بنابراین سرمایه گذاران می خواهند مقداری طلا را برای محافظت از دارایی های خود در اختیار داشته باشند."

با این حال ، همه تحلیلگران بر روی طلا دیدگاهی صعودی ندارند.... اورت میلمن ، متخصص بازار در گینسویل کوین ، به سرمایه گذاران هشدار داد که رالی فعلی طلا ممکن است خیلی سریع و خیلی زیاد پیشروی کرده باشد...( در نتیجه امکان توقف و یا اصلاح وجود دارد ).... وی افزود: سطح فعلی می تواند باعث ایجاد روند سودگیری از رقم های بالا شود .

من فکر می کنم به دلیل دستیابی به اوج قیمت های اخیر بازار در شرایط اصلاح قیمت باشد. " متأسفانه به این دلیل که رالی قیمتی بسیار قوی بوده است و بنابراین اصلاح قیمت طلا ممکن است تا سطح 1800 دلار و یا شاید پایین تر از آن اتفاق بیوفتد ..... ما هنوز وقتی برای دوره ادغام و تثبیت نداریم. "

دانیل پاویلونیس ، کارگزار ارشد کالایی در RJO Futures ، گفت که اگرچه برخی از دوره های ادغام در سطوح فعلی برای طلا سالم است ،اما شما نمی توانید شتاب حرکت را نادیده بگیرید.

وی افزود که طلا همچنان جذاب به نظر می رسد، زیرا ایالات متحده حمایت جدی را در یک روند بلند مدت شاهد است .... وی گفت ، ضعف بیشتر در دلار ایالات متحده به حمایت از طلا ادامه خواهد داد.

وی گفت: "ما پول زیادی چاپ کرده ایم و ریسک های زیادی روی میز وجود دارد ، دشوار است که رالی دلار را از سطوح فعلی شاهد باشیم "

اختصاصی/ بعد از 7 هفته رشد ،در نظر سنجی همچنان دیدگاه غالب رشد قیمت طلا است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه