// کد مطلب: ۷۵۰۷۸

اختصاصی/ تی دی : بازار نقره توسط تقاضای بی سابقه سرمایه گذاری هدایت می شود

اختصاصی/ تی دی : بازار نقره توسط تقاضای بی سابقه سرمایه گذاری هدایت می شود
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته یكی از تحلیلگران بازار ، قیمت نقره این فضا را دارد  تا در طول بقیه سال نیز به رقم های بالاتر حرکت كند ،اما فلز گرانبها به دلیل صعود به بهترین قیمت خود از 2013 ، در مسیر پیشرو امکان اصلاح قیمت را نیز دارد.

بارت ملک ، رئیس بخش استراتژی کالایی در TD Securities به کیتکو نیوز گفت که عوامل فاندامنتال قوی در پشت رالی گسترده نقره وجود دارد. با این حال ، وی افزود که یک اصلاح قیمت در این مرحله واکنشی سالم خواهد بود....همچنین این تحلیلگر اعتقاد دارد سرمایه گذاران نباید در شرایط عقب نشین قیمت های این فلز اعتقاد خود به نقره را از دست بدهند.

اظهارات ملک در حالی مطرح می شود که بازار نقره در زمان انتشار این گزارش بیش از 18 درصد رالی برای هفته ایی که اکنون به پایان رسیده ثبت کرده بود و قیمت ها بالای 23 دلار در هر اونس قرار داشتند ( رقم نهایی بالای 22 دلار در هر اونس بود ). تا به اینجای سال نقره بیش از 28 درصد ( با در نظر گرفتن رقم 23 دلاری) رشد قیمت داشته است.

ملک گفت: "من نقره را دوست دارم و البته مدتی است که به آن علاقمند شده ام... ، با این حال ، فکر می کنم در حال حاضر ، ما دوره ایی از ادغام را شاهد خواهیم بود... اما نقره هنوز هم ممکن است روزهای خوب دیگری را در برابر خود داشته باشد.. "

ملک افزود: بازار توسط تقاضای بی سابقه سرمایه گذاری هدایت می شود.

وی گفت: "بخش عمده ای از نیروی محرکه در این امر ، انبوه سرمایه گذاری های فیزیکی است." "[محصولات نقره در صندوق های معامله ایی] به تنهایی حدود 250 میلیون اونس بالاتر از مقدار آن در ابتدای سال هستند."

ملک با نگاهی به چشم انداز فاندامنتال برای نقره گفت: تقاضای سرمایه گذاران برای نقره همچنان قوی خواهد بود زیرا انتظاراتی وجود دارد که با شروع روند بهبود اقتصاد جهانی خسارت خورده از پاندمی ، تقاضای بازار صنعتی آن تا پایان سال رشد کند. وی افزود: مشابه طلا ، یک محیط با نرخ پایین بهره نقره را نیز به یک دارایی جایگزین جذاب( در سبد دارایی ها ) تبدیل می کند.

در مورد قیمت های بالای نقره ، ملک گفت با توجه به شتاب بازار ،تعجب آور نیست که شاهد افزایش قیمت ها به بالاترین سطح 2011 باشیم.

50 دلار در هر اونس رقم کاملا جالبی است و به نظر من ،در صورت رسیدن به این رقم شاهد پایداری آن برای مدتی طولانی نخواهیم بود، اما مطمئناً در محیط فعلی امکان پذیر است. "... "اگر فشار های صعودی ادامه یابد ، مشاهده قیمتی مانند آنچه در اوج ارزش قبلی دیدیم بسیار ممکن است."

ملک گفت که در کوتاه مدت به نظر می رسد بازار نقره می تواند در حدود 24 دلار در هر اونس مقاومت کند. وی افزود: یک دوره ادغام می تواند قیمت ها را به 19 دلار در هر اونس کاهش دهد.

اختصاصی/ تی دی : بازار نقره توسط تقاضای بی سابقه سرمایه گذاری هدایت می شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه