// کد مطلب: ۷۵۰۸۰

نرخ ارز روند نزولی خواهد گرفت

نرخ ارز روند نزولی خواهد گرفت
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بیان داشت:‌ به طور حتم با تدابیر دولت به ویژه بانک مرکزی، روند نزولی نرخ ارز آغاز خواهد شد.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تلاش مجلس برای واقعی کردن ساختار بودجه با هدف کمک به دولت در اجرای آن، گفت: وقتی ساختار بودجه اصلاح شود، در معیشت مردم تسهیل رخ خواهد داد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقدینگی سرگردان موجود در دست مردم در شرایط فعلی هر بار یکی از بازارها را درگیر تلاطم قیمتی می کند، افزود: یک بار بورس، یک بار ارز و به این ترتیب سرمایه ها و منابع ما بین بازارها در گردش هستند که متاسفانه عامل تورمی شدن قیمت ها نیز شده اند.

وی با تاکید بر اینکه ورود مردم به بورس اتفاق مطلوبی در مسیر ساماندهی وضعیت اقتصادی است، تصریح کرد: مردم باید با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان امر نسبت به ورود به حوزه های مختلفی اقتصادی از جمله بورس اقدام کنند تا دچار ضرور و زیان احتمالی نشوند.

دشتی اردکانی با بیان اینکه در ماه های اخیر برخی ماحصل زندگی خود را در بورس یا در بازار ارز سرمایه گذاری کرده اند، گفت: در سال های گذشته فرود و نشیب های عدیده نشان داده نمی توان بدون آینده نگری به بازار اعتماد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه کارشناسان بارها هشدارهای لازم در خصوص نحوه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف را به مردم داده اند، افزود: مردم باید با توجه به این هشدارها از نابودی سرمایه های خود جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد بانک مرکزی در بحث ساماندهی نرخ ارز به چه شکل بوده است؟ گفت: سابقه کنترل بازار ارز در روزهای ابتدایی ریاست آقای همتی نشان داد این توانمندی در بدنه بانک مرکزی وجود دارد، از اینرو اکنون نیز انتظار داریم بازار به شرایط قبل بازگردد.

دشتی اردکانی با بیان اینکه رییس کل بانک مرکزی باید گزارشی از اقدامات انجام شده برای ساماندهی ارزی ارایه کند، افزود: نباید اجازه افزایش التهابی به نرخ ارز داده شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم با تدابیر دولت به ویژه بانک مرکزی روند نزولی نرخ ارز آغاز خواهد شد.

نرخ ارز روند نزولی خواهد گرفت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه