// کد مطلب: ۷۵۰۸۹

اختصاصی/ نگاه طلا به ۲۰۰۰ هزار دلار دوخته شد؛ هیچ راه حلی سریع برای کاهش تنش وجود ندارد

اختصاصی/ نگاه طلا به 2000 هزار دلار دوخته شد؛ هیچ راه حلی سریع برای کاهش تنش وجود ندارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:طلا در حال انجام یک ماموریت است: رسیدن به بالاترین قیمت تمام دوران خود، یعنی 1920 دلار..... گذشته از اینکه به نظر می رسد این نتیجه برای هفته آینده بسیار محتمل است، تحلیلگران می گویند که همچنین مانعی برای افزایش بیشتر فلز گرانبها و نزدیک شدن به 2000 دلار در هر اونس وجود ندارد.

به گزارش از کیتکو، افزایش تنش بین ایالات متحده و چین ، ضعیف تر شدن دلار آمریكا ، افت بازده اوراق ، محرک مالی اضافی و ادامه صعود موارد ابتلا به COVID-19 ،همگی محركهای مهم در حرکت گسترده طلا در هفته ایی که گذشت بودند.

در زمان نگارش این خبر ( روز جمعه)، طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست كومكس به 1.899.80 دلار معامله می شد كه برای روز معادل 0.52 درصد رشد قیمت داشت.... تنها در پنج روز معاملاتی ، طلا بیش از 80 دلار به دست آورد و هفتمین رشد متوالی قیمت را تجربه کرده است .

از نظر آنچه در آینده برای طلا وجود خواهد داشت ، اکثر تحلیلگران روز جمعه به کیتکو گقتند که این روند صعودی دست نخورده باقی مانده است و احتمال افزایش دستاورد ها وجود دارد .... دلیل اصلی چنین چشم انداز صعودی این است که منتخبان حامی طلا ( منظور عوامل ) آمده اند تا بمانند و قرار نیست جایی بروند.

"جورج گرو ، مدیر عامل آر بی سی ولتس منیجمنت گفت :" من یک راه حل سریع برای کاهش سطح تنش ها بین ایالات متحده و چین، یک راه حل سریع برای مشکلات ایجاد شده از جانب پاندمی مشاهده و یک راه حل سریع برای نگرانی های جهانی ناشی از افزایش محرک را در افق نمی بینم. ......"طبق گفته معامله گران طلا ،روند دوست آنها است. آنها در افت های قیمتی خریدار باقی خواهند ماند."

گرو خاطرنشان كرد: در چشم انداز ،هدف رسیدن به بالاترین قیمت های طلا و نقره است.

تنش آمریکا و چین: دلار امریکا در حال زانو زدن است

تنش های ایالات متحده و چین روز جمعه تشدید دیگری را شاهد بود .... چین با دستور به ایالات متحده آمریکا برای بستن کنسولگری خود در شهر چنگدو بسته شدن کنسولگری خود در هیوستون را تلافی کرد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای گفت: "اقدامات ایالات متحده به طور جدی ناقض قوانین بین المللی ، هنجارهای اساسی روابط بین الملل و شرایط کنوانسیون کنسولی چین-آمریکا است و این ( اقدامات)به شدت به روابط چین و ایالات متحده آسیب رسانده."

این افزایش تنش ها به همراه دلار ضعیف تر ایالات متحده ، فضای بسیار مناسبی را برای معامله گران ایجاد می کند.

افشین نبوی ، مدیر ارشد در ام کی اس گفت: "دلار آمریكا تقریباً در حال زانو زدن است ، تنش های سیاسی بین ایالات متحده و چین در اوج خود قرار دارد و خاورمیانه هم اکنون اوضاع بسیار بدی را شاهد است. همه چیز تقاضای پناهگاه بسیار بالاتر را نشان می دهد. "

دلار ضعیف ایالات متحده همچنین با ارزانتر کردن فلز زرد و نقره به خریداران بین المللی کمک می کند که این اتفاق به نوبه خود قیمت را بالا می برد .

محرک های اتحادیه اروپا و ایالات متحده

تمام محرک های مالی اضافی که در سراسر جهان معرفی می شود ، مسیر طلا برای رشد بیشتر را روشن تر و پاک تر می کنند.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد در SIA ، گفت: "یکی از فاکتورهای حمایتی بزرگ برای طلا این است که ما شاهد محرک های پولی و مالی زیادی هستیم. هزینه کرد های مالی بیشتر به تأمین مالی بیشتر و پشتیبانی سیاست های پولی بیشتری نیاز دارد."

اتحادیه اروپا هفته گذشته برای تشکیل یک صندوق احیای اقتصادی 750 میلیارد یورویی که به بودجه 1.1 تریلیون دلاری در فاصله سال 2021 تا 2027 مربوط است، به توافق رسید. توجهات بازار اکنون به آمریکا معطوف شده که احتمالا یک بسته مالی دیگر را بزودی رونمایی خواهد کرد.

اکنون توجهات به ایالات متحده منتقل شده است که احتمالاً هفته آینده بسته مالی دیگری را نیز اعلام خواهد کرد. "سیاستگذاران آمریكایی همچنین در تلاشند تا برنامه تحریک مالی فاز 4 را نهایی كنند تا از خنثی شدن تاثیرات محرک های اعمال شده تا به امرزو جلوگیری شود..

مسیر 2000 هزار دلاری شدن

به گفته تحلیلگران ، اگر طلا هفته آینده از 1920 دلار عبور کند ، می تواند نگاه خود را متوجه رقم های بالاتری از جمله 2000 هزار دلار در هر اونس معطوف کند.

افشین نبوی گفت: "ما به 1920 دلاری نزدیک می شویم که بالاترین قیمت طلا از سال 2011 است. اگر آن را بشکنیم ، باید شاهد سطح خرید بیشتری نسبت به سودگیری باشیم ...اگر یک وارونگی کامل وجود نداشته باشد و همه چیز در حالت عادی باقی بماند ، ما همچنان حرکت به سمت 2000 هزار دلار در هر اونس را ادامه خواهیم داد. "

سیزینسکی با این دیدگاه موافق است و گفت : "ما تقریباً به اوج قیمت تمام دوران نزدیک شده ایم.... اگر طلا به 1920 دلار برسد ، سطح 2000 دلار در مسافتی قابل دسترس قرار خواهد گرفت... به طور كلی ، روند مثبت باقی مانده است."

هان تان، تحلیلگر در اف ایکس تی ام گفت :" طلای تنها 25 دلار( در زمان نگارش خبر) با بهترین قیمت تمام دوران خود فاصله دارد ."..و اشاره کرد تمام این شتاب و سرعت موجود در نتیجه گیری نهایی ،ثبت بهترین رکورد قیمت جدیدی از جانب طلا را امکان پذیر تر کرده است .

مراقب سودگیری ها باشید ( فروش برای کسب سود از رقم های بالا)

گذشته از این احساس صعودی ، برخی از تحلیلگران در مورد احتمال عقب نشین قیمت ها هشدار می دهند ، زیرا احتمالاً بسیاری از معامله گران افدام به سودگیری قابل توجهی خواهند کرد .

اورت میلمن، تحلیلگر ارشد گاینسویل کوین گفت : "برای هفته آینده ، من کمی نزولی هستم( اعتقاد به افت قیمت). فکر می کنم چون اخیراً رقم های رکوردی ثبت کرده ایم ، بازار در مسیر دوره ایی از اصلاح قیمت قرار خواهد گرفت.... این یک فرصت عالی برای سودگیری است.... کف افت قیمت طلا می تواند تا 1800 دلار یا پایین تر از آن باشد .... ما هنوز زمانی برای دوره ادغام نداریم نداریم. "

استراتژیست های TD سکیوریتی نیز همچنین توصیه می کنند در قیمت 1890 دلار در هر اونس اقدام به سودگیری کنیم.

"در حالی که ما انتظار داریم که در بلند مدت قیمت های طلای در قلمرو 2000 هزار دلاری پیشروی کنند و نرخ واقعی بهره پایین بیاید، ما تصمیم داریم برای محافظت در برابر شوک های منفی کوتاه مدت اقدام به سودگیری کنیم که به عنوان مثال یکی از از شوک ها می تواند کاهش انتظارات تورمی سریعتر از نرخ اسمی باشد و در مسیر پیشرو قصد داریم در زمان عقب نشین ها و دوره های ادغام کاهشی به حجم سرمایه گذاری ها تاکتیکی خود اضافه کنیم ."

داده های اقتصادی مهم برای تماشای: فدرال رزرو،( US Q2 GDP)- تولید ناخالص داخلی امریکا در سه ماهه دوم

تمام تحلیلگران در مورد تصمیم نرخ بهره ایی فدرال رزرو در روز چهارشنبه هفته آینده دیدگاهی یکسان دارند و هیچ تغییری در نرخ ها پیش بینی نمی شود.

جیمز نایتلی ، اقتصاددان ارشد در ING گفت: "چشم انداز اقتصادی نامشخص است ، بنابراین احتمالاً فدرال رزرو در صورت لزوم لحن محتاطانه را حفظ خواهند کرد و مایل به انجام کارهای بیشتر در آینده هستند. آنها همچنین ممکن است نشانه ای از تغییر در راهنمایی های آینده خود برای تحمل تورم بالاتر از 2 درصد که سطح هدف قبلی آنها بوده را ارایه دهند ...-این تغییری اساسی در استراتژی آنها از ماه سپتامبر است.

یکی دیگر از داده های مهم هفته آینده ، داده های اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالات متحده است که برای پنجشنبه برنامه ریزی شده است. ....پیش بینی کلی بازار مشاهده کاهشی 35 درصدی است .

سایر آمارهای کلیدی مهم هفته آینده شامل شاخص کالاهای بادوام تولیدی ایالات متحده در روز دوشنبه ،شاخص اعتماد مصرف کننده CB در روز سه شنبه ، خانه های در انتظار فروش در روز چهارشنبه ، مطالبات اولیه بیمه بیکاری ایالات متحده در روز پنجشنبه و داده های شاخص مخارج مصرف شخصی( PCE) در روز جمعه است

اختصاصی/ نگاه طلا به 2000 هزار دلار دوخته شد؛ هیچ راه حلی سریع برای کاهش تنش وجود ندارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه