// کد مطلب: ۷۵۰۹۲

اختصاصی/ اف ایکس امپایر: قیمت طلا قصد حمله به بهترین رقم تمام تاریخ را دارد

اختصاصی/ اف ایکس امپایر: قیمت طلا قصد حمله به بهترین رقم تمام تاریخ را دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:جمعه طلا روز مبادلاتی مثبت دیگری داشته و برای شش روز متوالی افزایش یافت... برای دیدن آخرین باری که چنین اتفاق افتاد باید به 7 ژانویه برگردیم. این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت از ناحیه تحکیم و ادغام سرسخت قیمت، 1366.50 دلار در هر اونس شروع به رشد کردند.

اگر بخواهیم یکی از دلایل رشد طلا در این دوره فوق العاده را برجسته کنیم ، باید به میزان قابل توجهی از محرک ها که توسط بانک های مرکزی و دولت به بازار اضافه شده اشاره کرد... اساساً این باعث می شود ارزش پول فیات کاهش یابد ، زیرا مقدار زیادی عرضه به سیستم اضافه می شود.از زمان پایان دوره اشتاندارد طلا در سال 1971 ، فلز زرد همیشه در رابطه با دلار همبستگی معکوس داشت. بنابراین اگر ارز فیات بی ارزش تر شود ، فلزات گرانبها سود خواهند برد.

در پس زمینه همه این محرک ها، چند خطر معقول دیگر نیز وجود دارد..پاندمی COVID-19 جهان را لرزاند و ایالات متحده و همچنین برخی دیگر از کشورهای جهان نتوانسته اند به خوبی این بحران را کنترل کنند.... این امر در ابتدا منجر به افزایش گسترده ارزش دلار آمریکا به دلیل نیاز به نقدینگی برای پاسخ به کال مارجین ها و افزایش قدرت خرید شد. با این حال ، واقعیت لگد خورد وارد کرد و طلا از اواخر مارس 2020 شروع به افزایش کرد.

با نگاه به آینده ، در بقیه سال خطرات قرار نیست جایی بروند.... انتخابات ایالات متحده تقریباً در همین گوشه و کنار است و نحوه برخورد دونالد ترامپ با بیماری همه گیر کرونا منجر به کاهش محبوبیت وی شده است. برخی از موسسات تحقیقی ، شانس پیروزی رقیب دموکرات ، جو بایدن را به 67 درصد افزایش داده اند. بایدن بیشتر به چپ تکیه می دهد و از دیدگاه سرمایه داری کمتری نسبت به ترامپ برخوردار است ، بنابراین بازارهای مالی پیروزی بایدن را به عنوان یک شاخصه کاهشی می بینند.

در نهایت ، روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان (ایالات متحده و چین) اکنون مدتی است که رو به زوال گذاشته.... ایالات متحده چین را به دلیل پاندمی COVID-19 مقصر دانسته و بین این دو جنگ ( تجاری )وجود داشته است. در حال حاضر یک درگیری تلافی جویانه وجود دارد، که در آن دو طرف کنسولگری های یکدیگر را تعطیل می کنند... ایالات متحده همچنین چین را به اقدام برای سرقت مالکیت معنوی و اطلاعت شرکت های تحقیق کننده در مورد پاندمی متهم می کند .

جی پی مورگان یک بار گفت ، "طلا پول است ، هر چیز دیگر اعتبار است".

نمودار ماهانه طلا

همانطور که از نمودار ماهانه زیر قیمت می بینید ، طلا فاصله کمی با بهترین رکورد قیمت تمان دوران خود، 1920.94 دلار در هر اونس دارد.... از دیدگاه تکنیکال- فنی غیر از اهداف بالقوه در مسیر ، تجزیه و تحلیل زیادی وجود ندارد. اگر قیمت از بالاترین سطح فاصله بگیرند ،(خط قرمز )،نزدیک 1800 دلار در هر اونس می تواند منطقه تثبیت و یک سطح پشتیبانی خوب باشد. عقب نشین فرای این سطح ، منجر به افت قیمت ها تا رقم 1525 دلار در هر اونس - (خط آبی )می شود ... هرچند در حال حاضر کل بازار منتظر فراری رو بالا از این محدوده قیمتی است .
fx_empir_____chart

اختصاصی/ اف ایکس امپایر: قیمت طلا قصد حمله به بهترین رقم تمام تاریخ را دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه