// کد مطلب: ۷۵۱۰۰

اختصاصی/ طلا بهترین رکورد قیمت جدید ثبت کرد

اختصاصی/ طلا بهترین رکورد قیمت جدید ثبت کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در اولین روز از مبادلات هفتگی ، روز دوشنبه 27 ژوئیهطلا بهترین رکورد قیمت تمام دوران جدیدی ثبت کرد که دلیل آن تشدید تنش ها بین چین و امریکا و در نتیجه ضعف دلار و همچنین ایجاد انتظارات برای ارایه محرک های بیشتر از جانب بانک های مرکزی برای کاهش درد های اقتصادی ناشی از بدترین وضعیت پاندمی بود  .

به گزارش روزیترز، قیمت طلای نقدی (20 دقیقه پیش ) با رشدی 1.5 درصدی در رقم 1928.83 دلار در هر اونس قرار داشت بعد از آنکه در بازه ایی از مبادلات بهترین قیمت تاریخ خود ،1933.30 دلار در هر اونس را ثب کرده بود ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با رشدی 1.4 درصدی در رقم 1924.20 دلار در هر اونس قرار داشت .

نقره نیز به رالی قیمت فلز زرد پیوست و با جهشی 4.5 درصدی به بالاترین قیمت خود از سپتامبر 2012 یعنی رقم 23.86 دلار در هر اونس مبادله می شد .

ادوارد مویا ، تحلیلگر در کپیتال مارکتز گفت :" با توجه به ضعف قابل ملاحظه دلار ، در حال حاضر سرمایه های زیادی به سمت طلا در حرکت هستند ."......" و تا زمانیکه وضعیت ایجاد شده توسط ویروس بدتر شود ، بازارها بر روی اجرایی شدن محرک های بیشتر و سیاست های تسهیل پولی برای زمانی طولانی تر حساب خواهند کرد و تمام این موارد عواملی افزایشی برای طلا هستند ."

در مبادلات امروز شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب به نزدیک کمترین سطح 2 ساله افت کرد ، چراکه با توجه به اینکه هر دو کشور دستور تعطیلی کنسولگری های یگدیگر را داده اند ،تنش های بین چین و امریکا نشانه ایی از کاهش را مخابره نمی کند .

پاندمی ویروس کرونا نیز در حال بدتر شدن است و مبتلا شدن 16.13 میلیون نفر از مردم سراسر جهان به این ویروس و جان باختن 644.836 هزار نفر بر اثر آن باعث ایجاد انتظارات برای اجرایی شدن محرک های بیشتر در مقابله با تاثیرات ویرانگر پاندمی شده است .

از آنجاکه طلا معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود، با توجه به حجم نقدینگی های تزریق شده و محرک های اقتصادی قصد نفع بردن بیشتر از شرایط فعلی را دارد .

یک مقام کاخ سفید روز یکشنبه گفت: کاخ سفید و جمهوریخواهان مجلس سنا درمورد لایحه بعدی تسکین پولی (بودجه حمایتی) ویروس کرونا به "توافق اصولی" رسیده اند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" روند صعودی طلا ممکن است به دلیل برخی خرید های تکنیکال و غیر فعال شدن استاپ لوزها شتاب بیشتری به خود بگیرد ."..." رسیدن به 2000 هزار دلار در هر اونس در زمانی خیلی کوتاه تر نسبت به زمانیکه طلا به 1880 و 1900 دلار رسید روی خواهد داد ."

بر اساس اعلام کمیته مبادلات آتی امریکا ، سرمایه گذاران در هفته منتهی به 21 ژوئیه حجم موقعیت گیری های افزایشی خود در بازار کومکس طلا و نقره را افزایش داده اند .

تحت تاثیر اقدامات تلافی جویانه دو کشور چین و امریکا شاخص بازارهای سهام امریکا افت کردند و شاخص بازارهای آسیایی در موقعیتی دفاعی قرار داشتند.

در جایی دیگر از بازار ،پلاتین با 1.4 درصد رشد به 926.58 دلار در هر اونس رسید و پالادیوم با 0.5 درصد صعود به 2230.16 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ طلا بهترین رکورد قیمت جدید ثبت کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه