// کد مطلب: ۷۵۱۱۳

اختصاصی/ طلا در مبادلات سه شنبه رکورد قیمت جدید ثبت کرد

اختصاصی/ طلا در مبادلات سه شنبه رکورد قیمت جدید ثبت کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قیمت جهانی در طلا در مبادلات روز سه شنبه با رشدی 1.5 درصدی رکورد قیمت جدید ثبت کرد و به سمت 2000 هزار دلار در هر اونس در حرکت است و دلیل این تقویت روند قیمت یکی ضعف دلار امریکا و دیگری انتظارات برای مشاهد لحنی دوویش از جانب فدرال رزرو بود در حالیکه خسارت های ناشی از پاندمی در حال افزایش است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی در بازار آسیایی در زمان انتشار این گزارش ( 30 دقیقه قبل ) با 1.4 درصد رشد در رقم 1969.76 دلار در هر اونس قار داشت .( رقم فعلی 1943.59 دلار در هر اونس است )...طلا در ابتدای مبادلات بازار آسیا قله قیمت جدید را با رسیدن به 1980.57 دلار در هر اونس ثبت کرده بود .

طلای مبادلات آتی امریکا هم با رشدی 1.7 درصدی در رقم 1963.30 دلار در هر اونس مبادله می شد .(این بازار هم در حال حاضر در رقمی پایین تر قرار دارد .)

نقره نیز در مبادلات امروز رشد ثبت کرد و با رشدی 6.4 درصدی به 26.19 دلار در هر اونس ، بالاترین قیمت از آپریل 2013 صعود کرد .

مایکل مک کارتی،رییس بخش استراتژی بازار در سی ام سی مارکتز گفت :" یکی از فاکتورهای اصلی در روند صعودی طلا ، ضعف شاخص دلار امریکا، قبل از نشست سیاست های پولی فدرال رزرو است که انتظار می رود فد در این نشست دیدگاه حمایتی خود را تکرار کند ."

" ما شاهد افزایش نگرانی های جهانی هستیم ، مخصوصا در مورد روابط بین چین و امریکا ، اما همچنین شیوع بیشتر پاندمی که باعث تخریب چشم انداز ترمیم اقتصادی جهان شده و فضایی با نقدینگی زیاد نیز جذابیت فلز زرد برای سرمایه گذاری را توضیح می دهد."

شاخص دلار امریکا نزدیک به کمترین سطح 2 ساله باقی ماند ، چراکه سرمایه گذاران نگران خسارت های پاندمی به اقتصاد امریکا هستند و در انتظار عملی شدن بسته های مالی محرک برای حمایت از آن ...دلار ضعیف تر باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی می شود .

رشد قیمت طلا علی رغم روند صعودی بازار های سهام ، همچنین به دلیل انظتار سرمایه گذاران برای برگزاری نشست دو روزه سیاست های پولی فدرال رزرو است که روز چهارشنبه پایان خواهد یافت .

تحلیلگران فیلیپ فیوچرز اعلام کردند :" انتظار این است که فدرال رزرو در این نشست دیدگاه دوویش ( حمایتی ) خود را حفظ کند که این از دید سرمایه گذاران طلا عاملی حمایتی است چراکه با این اتفاق نرخ بازده واقعی که یک عامل کلیدی برای طلا به حساب می اید برای مدتی طولانی تر در رقم های رکوردی پایین باقی خواهد ماند ."

نرخ بازده پایین اوراق باعث کاهش هزینه فرصت نگهداری طلای بدون سود دهی می شود .

اشتها برای خرید طلا همچنین از جانب تشدید تنش ها در روابط بین امریکا و چین و همچنین تخریب چشم انداز ترمیم سریع اقتصادی که از پاندمی خسارت خورده نیز حمایت شد،چراکه نشانی از کند شدن و کنترل پاندمی وجود ندارد .

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاس جهان به بیش از 16.35 میلیون نفر رسیده که از این تعداد 646.225 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و این روند باعث از بین رفتن امیدواری ها برای مشاهده ترمیم اقتصادی سریع شده است .

حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا جهان روز دوشنبه با 0.5 درصد رشد به 1234.65 تن رسید .

پلاتین با 0.5درصد رشد به 950.13 دلار در هر اونس رسید و پالادیوم نقدی با 0.9 درصد صعود در رقم 2331.76 دلار در هر اونس قرار گرفت

اختصاصی/ طلا در مبادلات سه شنبه رکورد قیمت جدید ثبت کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه