// کد مطلب: ۷۵۱۲۶

جزئیات قیمت ۲۴ کالای خوراکی/ ۵ قلم ارزانی، ۱۹ گرانی

جزئیات قیمت ۲۴ کالای خوراکی/ ۵ قلم ارزانی، ۱۹ گرانی
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:تغییرات قیمت کالاهای خوراکی در ماه گذشته از این حکایت دارد که عمدتا با افزایش قیمت همراه بوده و تنها پنج قلم ارزان شده است.

وضعیت تورم در تیر ماه نشان داد که هزینه خانوارها نسبت به خرداد امسال و تیر ماه سال گذشته افزایش داشته است؛ به طوری که تورم ماهانه رشد ۴.۴ درصدی داشت و تورم نقطه به نقطه ( تیر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل) نیز با رشد ۴.۴ درصدی به ۲۶.۹ درصد رسیده بود که این تغییر در قیمت کالاهای خوراکی ملموس است.

بررسی آمار مرکز آمار از وضعیت قیمت در ۲۴ قلم کالای خوراکی نشان می‌دهد که در تیر ماه امسال در پنج قلم کالا کاهش قیمت نسبت به تیر ماه سال گذشته وجود دارد، بر این اساس گوشت گاو و گوساله با شش درصد کاهش هر کیلو ۸۵ هزار و ۴۰۰ تومان، رب گوجه فرنگی ۲.۱ درصد ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان، پیاز ۸.۷ درصد ۳۲۰۰ تومان، سیب زمینی ۴۷.۳ درصد ۴۱۰۰ تومان و گوجه فرنگی ۸.۲ درصد کاهش هر کیلو به طور متوسط ۳۹۰۰ تومان قیمت خورده است.

همچنین نسبت به خرداد ماه فقط چهار قلم کاهش قیمت داشته اند که شامل پیاز با ۶.۴ درصد، سیب زمینی ۲.۳ درصد، گوجه ۵.۱ و موز با ۲۵.۸ درصد بوده است.

اما در سایر کالاها افزایش قیمت بین حداقل چهارتا ۸۵ درصدی نسبت به تیر ماه سال گذشته ثبت شده است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به برنج خارجی با ۸۵ درصد افزایش است که در تیر ماه به طور متوسط هر کیلو ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورده است، قیمت این کالا نسبت به خرداد ماه ۱۸.۲ درصد افزایش دارد.

در سایر کالاها نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به تخم مرغ با ۶۵.۷ درصد نسبت به پارسال و فروش هر کیلو ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان و همچنین چای خارجی با ۶۵.۷ درصد و هر کیلو ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

لوبیا چیتی دیگر محصولی است که افزایش قیمت بالایی داشته و تا ۶۴.۹ درصد گران شده است. هر کیلو لوبیا چیتی در بازار حدود ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان در تیر ماه فروش رفته است.

سیب درختی نیز افزایش ۴۸ درصدی قیمت داشته و تا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان نیر قیمت خورده است.منبع:ایسنا

ghe____sabad

جزئیات قیمت ۲۴ کالای خوراکی/ ۵ قلم ارزانی، ۱۹ گرانی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه