// کد مطلب: ۷۵۱۳۹

اختصاصی/ طلا بعد از تصمیم فد افت کرد

اختصاصی/ طلا بعد از تصمیم فد افت کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: تا به اینجای مبالات بازار روز پنجشنبه- 30 ژوئیه تحت تاثیر اعلام تعهد فدرال رزرو برای حمایت از اقتصاد خسارت خورده از کرونا در نشست دو روزه سیاست های پولی خود و در نتیجه بهبود اشتهای ریسک سرمایه گذاران قیمت های طلا افت کردند ،هرچند دلار ضعیف سطح کاهش را محدود کرده است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلا در بازار نقدی با 0.3 درصد افت به 1964.51 دلار در هر اونس رسید ، بعد از آنکه در مبادلات روز گذشته ( تا قبل از اعلام بیانیه فد ) رشدی 1 درصدی ثبت کرده بود ...طلای بازار مبادلات آتی امریکا هم با 0. 3درصد رشد به 1959.60 دلار در هر اونس صعود کرد .

در پایان نشست دو روز سیاست های پولی ، فدرال رزرو اعلام کرد تا زمانیکه بهبود وضعیت ناشی از کرونا در اقتصاد را مشاهده نکند و شاخص اشتغال به سطح حدااکثری نرسد و قیمت ها تبات نداشته باشند ، نرخ های بهره خود را در محدوده فعلی آن نگه خواهد داشت .

افزایش تعداد موارد ابتلا به پاندمی در امریکا شروع به تحت فشار قرار دادن فعالیت های اقتصادی کرده است و جروم پاول ، رییس فدرال رزرو امریکا با اعلام این جمله وعده داد که بانک مرکزی ایالات متحده هر چه در توان داشته باشد را تا زمانیکه نیاز باشد برای محدود کردن خسارت ها و تقویت رشد اقتصادی انجام خواهد داد .

شاخص بازارهای سهام آسیا نیز به پیروی از روند صعودی وال استریت در شرایط رشد قرار داشتند .

در این بین شاخص دلار امریکا در برابر سبدی از ارزهای مهم به کمترین نزدیک کمترین سطح دو ساله افت کرد و باعث شد طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی ارزانتر شود .

دونالد ترامپ ، رییس جمهوری امریکا اعلام کرد که دولت وی و دموکرات های کنگره تا رسیدن به توافقی در مورد بودجه حمایتی جدید برای کاهش تاثیرات پاندمی هنوز فاصله زیادی دارند .

بیش از 16.86 میلیون نفر از مردم سراسر جهان به پاندمی مبتلا شده اند و از این بین 661.496 هزار نفر جان خورد را بر اثر این ویروس از دست داده اند .

حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان روز چهارشنبه با 0.1 درصد افت به 1241.96 تن رسید .

در جایی دیگر از بازار نقدی فلزات گرانبها ،نقره با 0.8 درصد افت به 24.21 دلار در هر اونس رسید ، در حالیکه پلاتین با رشدی 0.6 درصدی در رقم 929.73 دلار در هر اونس قرار گرفت و پالادیوم با 0.3درصد صعود به 2162.64 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ طلا بعد از تصمیم فد افت کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه