// کد مطلب: ۷۵۱۵۰

اختصاصی/ طلا تا به اینجای سال رشدی ۳۰ درصدی داشته است

اختصاصی/ طلا تا به اینجای سال رشدی 30 درصدی داشته است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در پایان مبادلات روز جمعه- 31 ژوئیه قیمت جهانی طلا رشد کرد و نزدیک به بالاترین رکورد تمام تاریخ خود قرار گرفت ، چراکه افت محسوس شاخص دلار و آمارهای ضعیف اقتصادی شتاب حضور سرمایه گذاران در بازار مکان امن سرمایه را ایجاد کرده بود و در نتیجه فلز زرد توانست بهترین عملکرد ماهانه خود از 2016 را ثبت کند .

نقره نیز با رشدی 2.3 درصدی تا مبادلات پایانی به 24.08 دلار در هر اونس مبادله می شد( بر اساس جدول کیتکو رشد نهایی این فلز 4.08 دلار بود و در رقم 24.42 دلار در هر اونس قرار گرفت ).

به گزارش رویترز، طلای نقدی در مبادلات پایانی رشدی بیش از 0.6 درصد داشت و 1971.83 دلار در هر اونس بود .( بر اساس جدول کیتکو رشد نهایی این فلز بیش از 0.9 درصد بود و در رقم 1976.11 دلار در هر اونس قرار گرفت .)..در حالیکه طلای بازار مبادلات آتی امریکا نیز با بیش از 1 درصد صعود در متوسط قیمت 1985.90 دلار در هر اونس قرار گرفت .

قیمت طلای نقدی روز سه شنبه هفته گذشته تا 1980.57 دلار در هر اونس صعود کرد کرد و رشدی بیش از 10 درصد در ماه زوئیه ثبت کرد .

سوکی کوپر، تخلیلگر در اشتاندارد چارترد گفت :" فضای کلان برای طلا همچنان بسیار مثبت است و قیمت های دبناله رو نرخ واقعی بهره هستند .....ضعف شدید در شاخص ارزش دلار به رشد بیشتر قیمت طلای طلا کمک کرده است ."

شاخص دلار نیز در پایان مبادلات هفتگی ، بزرگترین افت ماهانه خود در نزدیک به یک دهه را ثبت کرد .

آمارها نشان داد که اقتصادی امریکا به دلیل پاندمی در سه ماهه دوم سال سخترین خسارت و افت از زمان رکورد اقتصادی بزرگ ( دهه 20 میلادی ) را تجربه کرده است ، در حالیکه سرمایه گذاران به دلیل عدم قطعیت های سیاسی در این کشور عصبی شده اند .

فلز زرد مکان امن سرمایه تا به اینجای سال رشد قیمتی نزدیک به 30 درصد داشته که ازدلایل حمایت از این روند می توان به نرخ بهره های کم در سطح جهان و محرک های اقتصادی گسترده اجرا شده توسط بانک های مرکزی اشاره کرد ، چراکه طلا معمولا پرچینی محافظ در برابر تورم و استهلاک ارزی است .

بی او اف ای گلوبال ریسرچ که اعتقاد دارد ظرف 18 ماه آینده طلا به 3000 هزار دلار در هر اونس خواهد رسید ، اعلام کرد :" در حالیکه سیاست های نرخ بهره ای همین حالا هم پایین منظقه صفر درصد قرار دارد ، حمایت بیشتر از طلا با افزایش تورم های موجود در مسیر پیش رو روی خواهد داد ."

اختصاصی/ طلا تا به اینجای سال رشدی 30 درصدی داشته است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه