// کد مطلب: ۷۵۲۱۷

فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی

فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: بانک مرکزی با برگزاری ۱۰ دوره حراج اوراق بدهی دولتی از ۱۳ خرداد ماه امسال تا کنون، توانسته ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع جذب کند.

مبلغ ۴۹۸ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی با میانگین نرخ بازده ۱۷.۵درصد، در۱۰ نوبت حراج برگزار شده که توسط کارگزاری بانک مرکزی، به بانک‌ها و سایر نهادهای مالی واگذار شده است.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، فروش اوراق بدهی دولتی، در ۱۰ نوبت حراج و از تاریخ ۱۳ خرداد تا ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ توسط کارگزاری این بانک انجام شده است. همچنین در چارچوب تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌های مالی نهادهای مالی شرکت‌کننده در حراج، اوراق بدهی دولتی با سررسیدهای متنوعی از یک تا چهار ساله عرضه شده که در ۱۰ نوبت حراج یاد شده، نرخ بازدهی اوراق بدهی دولتی با سررسیدهای یک تا چهار سال به ترتیب در حدود ۱۸.۳، ۱۹، ۱۷.۱ و ۱۶.۷ درصد بوده است.

همچنین در حراج های برگزارشده، بانک‌ها با خرید ۳۶۱ هزار میلیار ریال از اوراق به فروش رفته، در حدود ۷۲.۴ درصد از خرید اوراق بدهی دولتی را به خود اختصاص داده‌اند؛ علاوه بر آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه با خرید ۲۵ هزار میلیارد ریال و سایر سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرایند خارج از حراج و بوسیله بورس (در نرخ‌های کشف شده از حراج) با خرید ۱۱۲ هزار میلیارد ریال به ترتیب سهم ۵.۱ و ۲۲.۵ درصدی از خریداران اوراق بدهی دولتی را داشته‌اند.منبع:ایرنا

فروش ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه