// کد مطلب: ۷۵۲۲۳

اختصاصی/ حجم ذخیره طلای صندوق‌های ETF رکورد زد

اختصاصی/ حجم ذخیره طلای صندوق‌های ETF رکورد زد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:سرمایه گذاران به حدی درمورد دورنمای جهانی نگران هستند که ذخایر طلای صندوق‌های ETF طلا را به بالاترین رکورد رسانده اند و مجموع ذخایر این صندوق‌ها از ذخایر آلمان فراتر رفته و اکنون تنها کمتر از ذخایر طلای آمریکا است.

به گزارش بلومبرگ، قیمت طلا پس از این که برای نخستین بار از مرز 2000 دلار عبور کرد، روز چهارشنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا به رکورد بالای جدیدی صعود کرد. طلا امسال 34 درصد رشد قیمت داشته و یکی از بهترین عملکردها را در بازار کالاها داشته است.

دارایی های صندوق های مبادله ای در ایالات متحده به رکورد جدید صعود کرده است و کاهش شدید نیمه اول سال گذشته را جبران کرده است باز ، زیرا سرمایه گذاران سرمایه گذاری در بازار های سهام را به دلیل تجارت ارزان تر و آسان تر در بازار طلا رها کرده اند.

این فلز ارزشمند امسال در پی شیوع ویروس کرونا که به رشد اقتصادی صدمه زده و باعث تقویت تقاضا برای داراییهای امن شده، به رکورد قیمت بالایی صعود کرده و باعث سرازیر شدن سرمایه ها به سوی صندوقهای ETF تحت پشتوانه طلا شده است.

سرمایه گذاران به موج جدید اقدامات محرک مالی دولتها برای مبارزه با کندی اقتصادی توجه دارند که باعث کاهش ارزش ارزهای فیات و افزایش نرخ تورم می شود. همچنین تجدید تنشهای ژئوپلیتیکی و افزایش بار بدهی دولتها و ارزش بالای سهام( نگرانی از اصلاح انها) عوامل دیگر موثر در رشد قیمت طلا بوده اند.

طبق آمار مقدماتی که از سوی بلومبرگ گردآوری شده است، ذخایر جهانی صندوق‌های ETF طلا تا دوشنبه هفته جاری به 3365.6 تن رسید که رشد 30 درصدی از ابتدای سال 2020 تاکنون را نشان می دهد و چند تن بالاتر از ذخایر آلمان است. ذخایر طلای آمریکا بیش از 8 هزار تن است.

حتی پس از این که بهای معاملات طلا از مرز 2000 دلار در هر اونس عبور کرد، پیش بینیهای زیادی از رشد چشمگیر قیمت این فلز ارزشمند ارایه شده است.

بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده که هر اونس طلا ممکن است تا مرز 2300 دلار عبور کند زیرا سرمایه گذاران در جست و جوی یک ارز ذخیره جایگزین جدید هستند در حالی که شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس" رشد قیمت طلا به 3000 دلار را در سال آینده را پیش بینی کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران صندوق‌های ETF که تحت پشتوانه طلا قرار دارند، طلا را بدون نیاز به تحویل فیزیکی این فلز معامله می کنند.

داده های بلومبرگ نشان می دهد که این وجوه 248 میلیارد دلار ورود خالص در سال 2020 را ثبت کرده اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 5 درصد افزایش داشته است.

اختصاصی/ حجم ذخیره طلای صندوق‌های ETF رکورد زد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه