// کد مطلب: ۷۵۲۲۴

اختصاصی/ طلا ارتفاع ۲۰۰۰ هزار دلاری را فتح کرد، هدف بعدی ۴۰۰۰ هزار دلار است

اختصاصی/ طلا ارتفاع 2000 هزار دلاری را فتح کرد، هدف بعدی 4000 هزار دلار است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:شرایط مالی و پولی هیچگاه برای قیمت طلا تا این اندازه قوی نبوده است ، و این در حالی است که فلز زرد پیشتر ، در این هفته با گذر از  2 هزار دلار در هر اونس رکورد جدیدی ثبت کرد ، فرانک هولمز ، مدیر عامل یو اس  گلوبال اینوسترز  با دو برابر کردن پیش بینی قیمت خود تا انتهای چرخه بازار افزایشی فعلی اعتقاد دارد فلز زرد به 4000 هزار دلار در هر اونس خواهد رسید .

به گزارش از کیتکو،هولمز گفت ، دوره های اصلاح قیمت می تواند در این مسیر اتفاق بیفتد، اما سرمایه گذاران طلا باید در کف های قیمتی اقدام به خرید کنند.

وی گفت: "هر بار که بازار افزایشی سکولار دارید ، اصلاحات 10 درصدی زیادی وجود دارد. بنابراین اگر 3 درصد اصلاح در شمش داشته باشید ، می توانید به راحتی 10 درصد اصلاح در سهام را نیز داشته باشید. " ..."اگر شما معده قوی برای هضم شرایط را داشته باشید ،مهم این است که بتوانید این نسبت 3 به 1 مهم را تشخیص دهید.."

"بازار سکولار "،بازاری است که نیروهایی هدایت کننده آن می توانند برای سالها در آن مستقر باشند و باعث می شود قیمت یک سرمایه گذاری خاص یا طبقه دارایی در طی یک دوره طولانی افزایش یا سقوط کند.( مثلا نرخ بهره پایین در شرایط فعلی )

از نظر اقتصادی ، هولمز انتظار دارد تورم افزایش یابد، اما نرخ های بهره پایین بمانند و این روند یک محیط نرخ واقعی منفی ایجاد می کند.

هولمز خاطرنشان كرد: "هرچه نرخ بهره واقعی منفی بیشتر باشد ، قیمت طلا نیز رشد بیشتری خواهد شد."

اظهارات هولمز در حالی صورت می گیرد که قیمت طلا در این هفته 2000 دلار در هر اونس نقض کرده است. قیمت طلای نقدی در زمان انشتار این خبر در روز چهارشنبه به قیمت 2029.70 دلار در هر اونس معامله می شد.

با این حال ، سرعت جابجایی پول (money velocity)، که به عنوان یک اندازه گیر از فرکانس معاملات مصرف کننده و به عنوان یک سنجه برای سلامت اقتصادی استفاده می شود ، رو به کاهش بوده است و این نشان می دهد مردم پول خرج نمی کنند.

money__velocity_chart

هولمز اظهار داشت كه سرعت ( جابه جایی )پول دیگر معیاری معتبر برای سنجش تورم نیست.

"شما نمی توانید از سرعت پول به عنوان شاخص تورم استفاده کنید. این یک عامل واقعا مهم است.... فکر می کنم مهمتر این است که بخاطر بسپارید که در سال 1980 ،وقتی طلا 850 دلار ونقره 50 دلاری بودند و نسبت طلا به نقره( رشیو) در آن زمان 17-1 بود ( 17 اونس نقره برای 1 اونس طلا )، نرخ بهره بسیار بالایی داشتیم..... بسیار مهم است که آن را با آنچه امروز داریم متناسب کنیم. "... "محاسبات برای CPI [شاخص قیمت مصرف کننده] برای زمانی که طلا به 850 دلار رسیده بود بارها تغییر کرده است."

با توجه به اینکه نقره اخیراً عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته ( از نظر درصد رشد) ، نسبت طلا به نقره نیز کاهش یافته است ، و هولمز گفت که این روند نشانگر علاقه بیشتر سرمایه گذاران به بخش فلزات است.

اختصاصی/ طلا ارتفاع 2000 هزار دلاری را فتح کرد، هدف بعدی 4000 هزار دلار است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه