// کد مطلب: ۷۵۲۲۵

اختصاصی/ طلا در مسیر رشدی ۹ هفته ایی رکورد جدید زد

اختصاصی/ طلا در مسیر رشدی 9 هفته ایی رکورد جدید زد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مبادلات روز جمعه- 7 اگوست قیمت جهانی طلا به رکورد قیمت جدیدی رسید و در مسیر ثبت نهمین هفته متوالی از رشد قیمت است ، چراکه شاخص دلار ضعیف تر، سقوط بازده اوراق خزانه داری امریکا و نگرانی های در مورد از بین رفتن اقتصادی جهانی به دلیل باندکی باعث افزایش تقاضا برای فلز زرد شده است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی در زمان انشتار این گزارش با 0.3 درصد رشد در رقم 2068.32 دلار در هر اونس قرار داشت ، بعد از انکه در مبادلات ابتدایی بازار آسیایی تا 2072.50 دلار در هر اونس صعود کرده بود ...طلا تا به اینجای هفته رشدی بیش از 4.7 درصد داشته است .

طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.5 درصد صعود در رقم 2078.70 دلار در هر اونس قرار گرفت .

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از رقبا نزدیک به کمترین سطح خود در بیش از 2 سال قرار داشت و در مسیر ثبت هفتمین هفته متوالی از افت است .

دلار ضعیف تر باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی می شود .

بازده پایه اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به کمترین سطح 5 ماهه سقوط کرد و باعث کم تر شدن هزینه فرصت نگهداری طلای بدون سود دهی شد .

موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایلات متحده همچنان در مسیر صعودی قرار دارد و در سطح جهان نیز بیش از 18.94 میلیون نفر را مبتلا کرده است .

رییس سنا ، مایکل مک کانل اعلام کرد که اقتصاد امریکا برای کم کردن خسارت های ناشی از پاندمی به یک تقویت کننده اضافه نیاز دارد ، در حالیکه دموکرات ها و جمهوری خواهان هنوز فاصله زیادی با توافق بر سر بسته محرک اقتصادی جدید دارند .

در هفته گذشته تعداد افراد امریکایی که تقاضای بیمه بیکاری داده اند کاهش یافته است ، اما رقم حیرت انگیز 31.3 میلیون نفر در میانه ژوئیه چک های بیکاری دریافت کرده اند که این نشانگر سقوط بازار کار است .

سرمایه گذاران حالا توجه خود را بر داده های دستمزد بخش غیر کشاورزی معطوف کرده اند که اواخر امروز منتشر می شود .

در پیوری از شاخص بازارهای جهانی ،شاخص بازارهای سهام اسیا روز جمعه را در رقم های بالا آغاز کردند .

نقره با 2.6 درصد جهش به 29.68 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پلاتین با 0.9 درصد سقوط به 988.76 دلار در هر اونس مبادله می شد و پالادیوم نیز با صعودی 0.5 درصدی در رقم 2232.40 دلار در هر اونس داد و ستد می شد .

اختصاصی/ طلا در مسیر رشدی 9 هفته ایی رکورد جدید زد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه