// کد مطلب: ۷۵۲۳۳

اختصاصی/ در نظر سنجی قیمت طلا تعداد آرای صعودی و نزولی برابر بود

اختصاصی/ در نظر سنجی قیمت طلا تعداد آرای صعودی و نزولی برابر بود
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:احساس کلی در فضای طلا همچنان بسیار صعودی است ، اما با توجه به اینکه فلز گرانبها می تواند در هفته آینده به دنبال اصلاح قیمت باشد ، پیش بینی های نزولی بیشتر شده اند.

طلا در هفته ایی که گذشت چندین رکورد جدید بالاتر از 2000 دلار را تجربه کرد، و آخرین قیمت بالای طلای تحویلی در دسامبر بازار کومکس در روز جمعه 2089.20 دلار در هر اونس بود.... در زمان نوشتن این خبر ، طلا دسامبر اندکی عقب نشینی کرده بود و در آخرین معاملات به 2038.90 دلار مبادله می شد و برای روز رشدی 1.47 درصدی داشت .

با وجود روند کلی به سمت بالا ، به گفته تحلیلگران ، اصلاحات قیمت در اینجا و آنجا وجود خواهد داشت و احتمالآنها منتفی نیستند. در حقیقت ، اصلاحات در حال حاضر یک نشانه بسیار سالم برای بازار طلا است ،زیرا آنها زمان لازم برای ادغام و فرصت های خرید جدید را فراهم می کنند .

کالین سیزینسکی، تحلیلگر ارشد در SIA گفت : "اگرچه عامل اصلی - فاندامنتال برای طلا همچنان مثبت است ، اما از نظر فنی طلا به سطوحی رشد کرده که امکان افت در آن وجود دار ، و در شاخص RSI نشان دهنده قرار گرفتن فلز زرد در شرایط خرید بیش از حد ( اشباع) است ....... طلا ممکن است در مسیر عقب نشین کوتاه مدتی قرار داشته باشد و این شامل پتانسیل افت به ارقام نزدیک به 2000 هزار دلار و حتی رقم شکست رو به بالای 1925 دلار در هر اونس نیز باشد ."

آخرین نتایج بررسی هفتگی طلا نشان داد احساسات صعودی و نزولی وال استریتی های به طور مساوی تقسیم شده است. از مجموع 17 متخصص وال استریتی که در این نظرسنجی شرکت کردند ، هفت نفر یا معادل 41 درصد به افزایش قیمت طلا اعتقاد داشتند... هفت نفر یا معادل 41 درصد دیگر ، قیمت پایین را برای طلا می دیدند و سه نفر باقی مانده یا 18 درصد بازار هفته آینده را با روندی خنثی پیش بینی کردند.

با نگاهی به سمت خرده فروشی ، سرمایه گذاران در مورد طلا بسیار صعودی باقی مانده و نرخ مشارکت نظرسنجی به بالاترین سطح در طی سه سال گذشته رسید.... در نظرسنجی آنلاین مین استریتی ها ، در مجموع 2430 رای رای داده شد. از این تعداد 1670 پاسخ دهنده ، یا 69 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 433 ، یا 18 درصد دیگر ، قیمت های پایین تر را انتظار داشتند ، و 327 رای دهنده باقی مانده یا 13درصد هم به بازاری خنثی اعتقاد داشتند.

Untitled_kitko_jjj

آدام باتن، رییس بخش استراتژی بازار در فارکس لایو گفت : "مذاکرات مربوط به محرکهای ایالات متحده به گره خورده و ما در در روند قیمت فلزات گرانبهای بسیار شدیدی هستیم. اکنون زمان آن است که کمی از روی میز سودگیری کنیم. تصویر کلی فاندامنتال برای طلا مانند همیشه ( چند وقت اخیر) قوی است، اما سطوح بهتری وجود خواهد داشت. ".

آخرین بار وال استریت و مین استریت در مورد پیش بینی های خود حق داشتند ، زیرا افزایش قیمت طلا را برای هفته ایی که گذشت پیش بینی کرده بودند...در ساعت 12 بعد از ظهر معاملات بازار آتی طلا به وقت شرقی ایالات متحده طلای تحویلی در دسامبر به قیمت 2038.70 دلار در هر اونس مبادله می شد و برای هفته رشدی 2.3 درصدی را ثبت کرده بود. این افزایش علیرغم عقب نشینی بیش از 1 درصدی در قیمت روز جمعه به ثبت رسید .

کسانی که بر روی طلا دیدگاهی صعودی دارند هفته آینده به دنبال رسیدن قیمت طلا به 2100 دلار در هر اونس هستند که در صورت تعدیل و تنظیم با نرخ تورم برابر با بالاترین قیمت 2011 یعنی 1921 دلار در هر اونس است .

ریچارد بیکر ، سردبی اوریکا ریپورت گفت :"طلا بعد از گزارش مشاغل ماه ژوئیه که تعداد شغل های بیشتر از حد انتظاری ایجاد شده بود کمی عقب نشینی کرد ،اما همچنین این امار نشان می دهد که سرعت بهبودی متوقف شده است. من معتقدم که شرایط به گونه ای است که این فلز پرشکوه هفته آینده دوباره انرژی می گیرد تا به سطح 2.100 دلاری صعود کند ، توجه به اینکه نقره نیز یک شلیک دیگر به سمت 30 دلار را امتحان خواهد کرد ."

اکثر فاکتورهای اصلی صعود برای طلا همچنان وجود دارند ، از جمله چاپ گسترده پول توسط بانک های مرکزی ، نرخ بهره پایین ، افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و انتخابات آینده ایالات متحده ، که تنها برخی از آنها هستند.

" عدم اطمینان های داخلی( امریکا) و ژئوپلتیکی - سیاسی زیادی باقی مانده : انتخابات ایالات متحده ، یک بسته حمایت از بهبود اقتصادی متوقف شده در کنگره ، ویروس خارج از کنترل در ایالات متحده که باعث متوقف شدن بهبود اقتصادی می شود ، پتانسیل ناآرامی های داخلی( ایالات متحده ) و تشدید سریع تنش ها بین آمریکا و چین (" اکنون با ممنوعیت در مورد استفاده از TikTok و WeChat تشدید شده است) همچنان نگرانی هایی را ایجاد می کند که باعث می شود سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه های امن باشند . "

همچنین نرخ واقعی ( بازده ) ایالات متحده منفی تر می شود که این یک تقویت روند صعودی بلند مدت برای طلا است .

نرخ بازده واقعی اوراق 5 ساله در هفته جاری پایین منفی 1.3 درصد قرار گرفت با توجه به اینکه اوراق 10 ساله در رقم منفی 1.1 درصد بود.همچنین بازده اوراق جهانی نیز در حال کاهش بوده ، که یکی دیگر از نشانه های صعودی طلا است . "

جیم وایکوف ، تحلیلگر ارشد بازار کیتکو ، گفت که هرگونه کاهش قیمت در فلز زرد در هفته آینده به معنای پایان رالی بازار افزایشی نخواهد بود.... وی گفت: "نمودارها هنوز هم صعودی هستند و به احتمال رشد بیشتر قیمت ها اشاره دارند ، اما بازار در یک روند بسیار جذاب صعودی در مسیر اصلاح قیمت طبیعی و سالم است ."

همچنین پیش بینی می شود که هفته آینده افت قیمت ها کم عمق باشد، زیرا سرمایه گذاران زیادی در حاشیه بازار در انتظار برای ورود به رالی طلا هستند.

فیلیپ استریبل ، رئیس استراتژی بازار Blue Line Futures گفت: بسیاری از مردم منتظر هستند تا در یک اصلاح قیمت ، طلا بخرند. "عقب نشینی قیمت فلز زرد این واقعیت را تغییر نمی دهد که بانک مرکزی فدرال محرک های دیگری را اجرایی خواهد کرد و این برای طلا راه صعود را باز می کند ."

کوین گریدی ، مدیر عامل فونیسک فیوچرز گفت: بهترین راه برای پی بردن به قدرت یک بازار در زمان فروش آن مشخص می شود.

ما شاهد خریدارانی هستیم که در این عقب نشینی ها از پنجره ها وارد می شوند ... و ما کف های قیمت بالاتر را ثبت می کنیم که این نشانگر تسریع رالی ها است. بسیاری از مردم فقط نشسته اند و منتظر هستند. " ...وی گفت: "سیاست های پولی نرخ بهره را برای چند سال آینده نزدیک به صفر نگه خواهد داشت ، بسته های محرک گسترده در ایالات متحده و در سطح جهان ارایه می شود که ارزش دلار آمریکا را کاهش می دهد. این سیاست پولی همان چیزی است که طلا را به حرکت در می آورد . "

در روند نزولی ، گریدی هشدار داد که عملکرد طلا در سطح 2025 دلاری مهم است و خاطرنشان کرد: اگر طلا به زیر آن سقوط کند ، می توان روند فروش بیشتری را به همراه داشته باشد .( افت بیشتر )

اختصاصی/ در نظر سنجی قیمت طلا تعداد آرای صعودی و نزولی برابر بود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه