// کد مطلب: ۷۵۲۳۸

اختصاصی/ تعقیب رکوردهای جدید قیمتی توسط طلا پایان نیافته

اختصاصی/ تعقیب رکوردهای جدید قیمتی  توسط طلا پایان نیافته
لینک کوتاه کپی شد

  طلانیوز:به گفته تحلیلگران ، چه در هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشیم یا نه ، طلا همچنان به ثبت رکوردهای قیمتی بالای جدید ادامه خواهد دارد و در نهایت به 2100 دلار و بالاتر خواهد رسید....در کل سطح مورد نظر از 2100 دلار تا 3000 دلار برای امسال متغیر است.

تحلیلگران می گویند ، علاقه سرمایه گذار بسیار قوی به فلزات گرانبها باعث زنده نگه داشتن این رالی می شود ، در حالی که درایورهای کلان همگی برای ادامه حرکت صعوذی قیمت دست نخورده هستند.

طلا در این هفته از نردبان بالاترین قیمت های تاریخ خود صعود کرد ، ابتدا با شکستن 2000 دلار در هر اونس ، و سپس 2050 دلار را را ثبت کرد، پیش از این که به رکورد جدید 2089.20 دلار دستیابد.... در زمان نوشتن این خبر، طلای معاملات آتی تحویلی در دسامبر بازار Comex به 2043.40 دلار معامله می شد و برای روز 1.26 درصد کاهش قیمت ثبت کرده بود.

تحلیلگران به کیتکو نیوز گفتند که محرک های پولی و مالی جهانی طوفان مناسبی برای طلا ایجاد کرده اند و با وجود کاهش 2 درصدی قیمت در روز جمعه ، روند کلی همچنان صعودی است.

چارلی نودوس ، استراتژیست ارشد بازار لاساله فیوچرز گروپ ، گفت: "کمی عقب نشینی و اجازه دادن به خروج کمی هوا از بالن برای بازار حرکتی سالم است . ( ارتفاع کم کردن )."

طلا به عنوان مطمئن ترین حاقظ در برابر تورم است ، زیرا بانک های مرکزی همچنان به حمایت از اقتصادهای جهانی با چاپ پول ادامه می دهند.

رونا اوکانل، تحلیلگر ارشد در استون ایکس گفت :" بانک های بزرگ مرکزی در تلاش هستند تا ثبات را با ارائه محرک اقتصادی واقدامات پشتیبان حفظ کنند. یعنی نقدینگی زیادی وجود دارد که به دنبال خانه ایی است. طلا یکی آن مکان ها است ، سهام دیگر نیز خانه ایی دیگر محسوب می شود.... عنصر دیگر پایین بودن نرخ بهره واقعی است و این استدلال که چون طلا هیچ بازده ای ندارد پس سرمایه گذاری مناسبی نیست را از روی میز حذف می کند ، زیرا هیچ گونه بازدهی در اوراق دولتی نیز پیدا نمی شود. "

این نکته را باید در نظر داشته باشید که قیمت طلا خیلی سریع و بدون عقب نشینی( دروه اصلاح ) مناسب صعود کرده است ..... نودس گفت: "فقط به این موضوع فکر کنید که در حال حاضر- 1937.70 دلار در هر اونس سطح متوسط ​​حرکت 20 روزه است." ....وی خاطرنشان کرد: طلا می تواند به راحتی میانگین حرکت 10 روزه خود را در هر روز 2011 دلار آزمایش کند و به این سطح عقب نشین کند ."

با این وجود انتظار می رود تمام عق نشینی های قیمت به دلیل حجم زیاد سرمایه گذارانی که در حاشیه بازار نشسته و منتظر ورود به بازار طلا در قیمت های مناسب هستند، خریداری شود .( عقب نشین ها خریداری می شوند )

کوین گریدی گفت: "ما شاهد هستیم که خریداران از چوب ها بیرون می آیند ( مانند موریانه ایی که غذا پیدا کرده )... و ما در حال ثبت کف های قیمت بالاتر هستیم ، که این نشانگر رالی های سریع است. بسیاری از مردم فقط نشسته اند و منتظر ورود هستند. " "سیاست های پولی نرخ بهره را برای چند سال آینده نزدیک به صفر نگه می دارد ، بسته های محرک عظیم از جانب ایالات متحده و در سطح جهان ارایه می شود که ارزش دلار آمریکا را کاهش می دهد. این سیاست پولی همان چیزی است که طلا را به حرکت در می آورد. "

در روند نزولی ، گریدی هشدار داد که سطح 2025 دلار برای بررسی مهم است و خاطرنشان کرد: اگر طلا زیر آن سقوط کند ، می توان روند فروش بیشتری را انتظار داشت .

دانیل پاویلونیس ، کارگزار ارشد کالایی در RJO Futures ، گفت مردم طلا و نقره را به عنوان یک فروشگاه واقعی تری از ارزش می بینند.

یکی از دلایل بالا رفتن فلزات ناشی از چاپ پول است. این بازده واقعی اوراق را بیشتر در مناطق منفی فرو می برد... سرمایه گذاران به عنوان یک قطعه از یک پازل بلند مدت به دنبال فلزات گرانبها هستند. از آنجا که نرخ بهره پایین یا منفی می شود ، سرمایه گذارانی که در بانک ها پول دارند اساساً مجبور به پرداخت مالیات و سود به بانک ها هستند.خب جایگزین دیگر چیست؟ به همین دلیل مردم در حال خرید طلا ، حالا یا به شکل شمش و یا خرید در معاملات آتی هستند. "

پاویلونیس پیش بینی کرد که تا پایان سال طلا نزدیک به 3000 دلار در هر اونس صعود کند.

اوکانل خاطرنشان كرد: عوامل حمایت کننده از طلا هنوز خضور دارند و روند صعودي بعد از نقض 2000 دلار در هر اونس تغيير نکرده است...."اصلاح قیمت در راه است ، اما تا زمانی که عدم اطمینان های نشای از پاندمی وجود دارد ، هیچ کس نمی تواند بگوید که طی 6 ماه آینده چه چیزی ا=در انظتار ما است ... این بار در اطراف خود نیروهای طبیعی را داریم که باید با آن مقابله کنیم. "

طلای 2100 دلاری وبالاتر

این که تحلیلگران بر افزایش هر اونس طلا به 2100 دلار تاکید می کنند ، این است که در صورت تعدیل و تنظیم نرخ تورم هم سطح با رقم 1921 دلار در هر اونس، یعنی بالاترین قیمت 2011 به این عدد می رسیم.

اما اوکانل خاطرنشان کرد: اما ممکن است قیمت سال 2011 حتی به اندازه 850 دلار سال 1980 قابل توجه نباشد. اگر بر اساس نرخ تورم 198 تعدیل شود ، این نرخ ختی می تواند 2800 دلار در هر اونس باشد... برای دیدن این سطح ، قیمت طلای نقدی باید 27 درصد دیگر افزایش یابد.

به گفته اورت میلمن ، متخصص فلزات گرانبها گاینسویل ، طلای 2400 دلاری نیز هدف جالبی است.

میلمن خاطرنشان كرد: "ما با تقسیم و گرفتن میانگین اختلاف بین 2100 دلار که بالاترین قیمت 2011 است و 2800 دلار که بالاترین قیمت تعدیل شده بر اساس تورم در 1980 است به رقم 2400 دلار در هر اونس می رسیم .( بعد از تعدیل و تنظیم قیمت با توجه به تورم )

با این حال ، هم اکنون ، این احتمال محدود است .

محرک مالی ، ایالات متحده و چین

آنچه سرمایه گذاران باید در هفته آینده به آن توجه زیادی کنند ، مذاکرات در مورد تصویب محرک مالی در واشنگتن است. تصویب این بسته محرک احتمالاً به معنای چاپ پول بیشتر ، دلار ضعیف تر ایالات متحده و صعود بیشتر طلا است.

با این حال ، مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته است. استیون منوچین ، وزیر خزانه داری اظهار داشت که کاخ سفید و رهبران دموکرات "درمورد موضوعات مهم" با توافق هنوز فاصله بسیار بسیار زیادی دارند .

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا گفت اگر با توافق نامه اجرایی برای افزایش مزایای بیكاری حاصل شود ، ممكن است مداخله کند.

یکی دیگر از محرک های اصلی طلا در هفته آینده افزایش تنش ها بین ایالات متحده و چین خواهد بود ، به ویژه پس از اینکه ترامپ دو دستورالعمل اجرایی را امضا کرد که ساکنان ایالات متحده را از انجام تجارت و استفاده از با برنامه های TikTok و WeChat چین منع می کند. این دستور طی 45 روز اجرایی می شود.

داده های مهم برای توجه

هفته آینده هفته ایی شلوغ از داده های مهم است... برخی از موارد که باید به آنها توجه داشته باشید: شاخص PPI ایالات متحده( شاخص قیمت تولیدکننده )در روز سه شنبه ، CPI ایالات متحده( شاخص قیمت مصرف کننده ) در روز چهارشنبه ، ادعاهای بیکارd ایالات متحده در روز پنجشنبه ، و همچنین آمار خرده فروشی ایالات متحده و داده های تولید صنعتی در روز جمعه.

داده های هفته آینده همگی مربوط به ماه ژوئیه است ، به این معنی که آنها همچنان بهبود اقتصاد ایالات متحده نشان می دهند. جیمز نایتلی ، اقتصاددان ارشد بین المللی ING گفت: با این وجود ، هنگامی که بازارها ارایه آمارهای اگوست را آغاز کنند ، ممکن است شکاف ها و ترک ها در اقتصاد نشان داده شود.

نایتلی نوشت: "اطلاعات هفته آینده مربوط به ماه ژوئیه است و داستان با توجه به کاهش قرنطینه ها در این زمان ( آمارها )باید از بهبود تولید صنعتی و خرده فروشی حکایت کند ." "ترکیبی از اعتماد به نفس ضعیف ، یک بازار کار سخت تر و فشار بر درآمد خانواده بدان معنی است که چشم انداز داده های فعالیت های اگوست و سپتامبر عالی نیستند."

اختصاصی/ تعقیب رکوردهای جدید قیمتی توسط طلا پایان نیافته

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه