// کد مطلب: ۷۵۲۵۶

اختصاصی/ خفظ دستاورد ها توسط دلار باعث افت طلا شد

اختصاصی/ خفظ دستاورد ها توسط دلار باعث افت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت جهانی طلا در مبادلات روز دوشنبه افت کرد و دلیل آن حفظ دستاورد های دلار بعد از آمارهای اشتغال بهتر از انتظار روز جمعه بود ،در حالیکه سرمایه گذاران از نزدیک و قبل از دور جدید مذاکرات تجاری پیگیر تنش ها بین چین و امریکا هستند.

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.3درصد افت به 2028.90 دلار در ره اونس رسید ..طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.6 درصد صعود در رقم 2039.20 دلار در هر اونس قرار گرفت .

بازار های ژاپن و سنگاپور به دلیل تعطیلات ملی فعالیت ندارند .

قیمت طلا روز جمعه و قبل از عقب نشینی نزدیک به 2 درصدی خود تحت تاثیر آمارهای اشتغال بهرت از حد انتظار توانسته بود رقم رکوردی جدیدی را با رسیدن به 2072.50 دلار در هر اونس ثبت کند .

استفان اینس، تحلیلگر در اکسی کورپ گفت :" داستان دلار قوی تر بر روی تصمیم گیری سرمایه گذاران فشار وارد می کند ،هچنین در شرایط فعالی و بعد از رسیدن فلز زرد به رقمی رکوردی ترجیح مردم انجام سودگیری از رقم های بالا است ."

"یک اصلاح قیمت در این مرحله بسیار محتمل است .این اتفاق به این بستگی دارد که سرمایه گذاران وضعیت کلی دلار را چگونه رزیابی کنند با توجه به اینکه تشدید تنش بین چین و امریکا به نوعی تاثیر مثبت برای دلار دارد ."( ارز مکان امن سرمایه است )

دلار به دلیل تشدید تنش بین چین و امریکا و تقویت نقش مکان امن سرمایه آن مورد توجه قرار گرفته است ...هفته گذشته دونالد ترامپ ، رییس جمهوری امریکا اقداماتی را برای محدود کردن استفاده از برخی اپلیکیشن های ساخت چین اجرایی کرد .

ایلیا اسپواک ، تحلیلگر در دیلی اف ایکس اعتقاد دارد در شرایط فعلی فضا برای خروج از برخی موقعیت گیری های در بازار طلا وجود دارد ،چراکه به نظر می رسد فدرال رزرو ممکن است بعد از آمارهای بهتر از حد انتظار اخیر کمی پای خود را از روی پدال گاز سیاست های حمایتی محرک بردارد .

بر اساس آمار ها ، مبادله گران و سرمایه گذاران حجم وقعیت گیری های افزایشی خود در بازار کومکس منتهی به 4 آگوست را کاهش داده اند .

اما اشتهای سرمایه گذاری طلا همچنان حمایت می شود چراکه عدم قطعیت های ناشی از پاندمی همچنان وجود دارد و از طرفی هم حجم عظیم سیاست های محرک اقتصادی باعث افزایش نگرانی های تورمی شده و این دو عامل تا به اینجای سال موجب رشدی 33 درصدی برای طلا شده اند .

در ایالات متحده که تعداد مبتلایان آن از رقم 5 میلیون نفر گذر کرده ، روز شنبه ترامپ در دستوری فوری پرداخت های حمایتی بیکاری را تمدید کرد ...در سرتاسر جهان 19.73 میلیون نفر به پاندمی کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد متاسفانه 726.414 نفر جان خود را از دست داده اند .

حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان در پایان مبادلات روز جمعه با 0.4 درصد افت به 1262.12 تن رسید.

تقاضای فیزیکی طلا در هفته گذشته در اغلب بازارهای مهم آسیا همچنان محدود بود ، چراکه بدتر شدن وضعیت ناشی از پاندمی خریدارن خرده فروش ها را از بازار دور کرده است .

در جایی دیگر از بازار ، نقره نقدی با 1.2 درصد افت به 27.96 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پلاتین با 0.7 درصد صعود در رقم 968.56 دلار در هر اونس قرار گرفت و پالادیوم نیز با 0.6 درصد رشد در رقم 2188.83 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ خفظ دستاورد ها توسط دلار باعث افت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه