// کد مطلب: ۷۵۲۵۹

اختصاصی/ دویچه بانک اعتقاد دارد طلا به زودی ۲۱۰۰ دلار در هر اونس می شود

اختصاصی/ دویچه بانک اعتقاد دارد طلا به زودی 2100 دلار در هر اونس می شود
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت طلا در روزهای اخیر رشد چشمگیر داشته و به باور یک تحلیلگر این روند ادامه خواهد داشت، زیرا عواملی که باعث این روند صعودی شده اند قرار نیست به این زودی ها بازار را ترک کنند.

مایکل هسوئه، استراتژیست بخش کالاهای خام دویچه بانک در گفت‌وگوی تصویری با CNBC گفت، افت ارزش دلار، حجم عظیم نقدینگی که به اقتصادها تزریق شده و تنش های سیاسی برخی از این عوامل هستند و اضافه کرد در شرایط فعالی تصور سناریو هایی افزایشی امکان بیشتری نسبت به تصور سناریو هایی برای کاهش قیمت دارد .

وی اضافه کرد در ادامه باید تاکید کنم مهم‌ترین فاکتور برای افزایش قیمت طلا یعنی ارزش دلار و میزان نرخ بهره واقعی در ایالات‌متحده همچنان موجب افزیش قیمت این فلز خواهد شد ."

وی در پاسخ به این سوال که سطح رشد قیمت را تا کجا می بینید اعلام کرد:"ما قبل تر رقم 2000 دلار را برای قیمت اونس طلا برای سال آینده در نظر گرفته‌ بودیم، اما قیمت‌ها بسیار زودتر به این رقم رسیدند. این مساله باعث شد در اعداد پیش‌بینی‌های خود تجدید نظرکنیم و همچنین بررسی کنیم چه عواملی موجب شد که پیش‌بینی‌های عملی نشود."

امروز در محافظه‌کارانه‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز شاهد نوسان قیمت طلا میان 2000 تا 2100 دلار هستیم. کاهش ارزش دلار ونرخ‌های بهره دو عامل اصلی این اتفاق هستند. کاهش نرخ بهره اوراق خزانه‌داری که در برخی موارد زیر یک درصد و یا منفی هستند در افزایش این روزهای قیمت طلا موثر بوده‌اند."

مایکل هسوئه در مورد تاثیر عملکرد بازده اوراق خزانه داری امریکا نیز گفت:"تحولات اقتصادی این روزها شباهت‌هایی با رویدادهای سال‌های 2009 و2013 دارد، یکی از شباهت‌ها این است که حتی با اینکه منحنی نرخ‌ بازده اسمی روندی تخت دارد البته روندی کمی صعودی دارد، در شرایطی که انتظارات انتظاری تورم رو به رشد است، عملا نرخ واقعی در حال کاهش است.

us_trer

این همان چیزی است که در دو ماه گذشته شاهد آن بودیم وسبب خواهد شد که در انتظار تداوم افزایش قیمت‌ طلا باشیم. با توجه به نرخ سود زیر یک درصد برای اوراق ده ساله قابل پیش‌بینی است که انتظارات تورم ی مجدد افزایش پیدا کند و در پی آن شاهد رشد بیشتر قیمت طلای جهانی باشیم."

اختصاصی/ دویچه بانک اعتقاد دارد طلا به زودی 2100 دلار در هر اونس می شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه