// کد مطلب: ۷۵۲۷۱

اختصاصی/ تنش و تقویت دلار باعث ادامه افت طلا شد

اختصاصی/ تنش و تقویت دلار باعث ادامه افت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مبادلات سه شنبه 11 اگوست ، قیمت جهانی طلا افت کرد چراکه چین در ادامه تنش ها با امریکا برخی مقامات ایالات متحده را تحریم کرد و این مورد باعث تقویت دلار شد با توجه به اینکه سرمایه گذاران از نزدیک در حال پیگیری مذاکرات امریکا برای اجرای شدن محرک های اقتصادی جدید هستند.

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.5درصد افا به 2017.98 دلار در هر اونس رسید و در حال دور شدن از بهترین رقم رکوردی خود یعنی 2072.50 دلاری بود که در هفته گذشته ثبت کرد ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.6 درصد کاهش در رقم 2028.10 دلار در هر اونس قرار گرفت .

مارگارت یانگ، تحلیلگر در دیلی اف ایکس گفت :" سوای تاثیر کاهش دلار قوی تری ، طلا بعد از رشدی بیش از 14 درصد در 3 هفته گذشته در حال تجربه دوره اصلاح و ادغام قیمت است ."

دلار که یک مکان امن سرمایه جایگیزین محسوب می شود ، مخصوصا در زمان افزایش تنش ها بین چین و امریکا توانست در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترنی سطح یک هفته ایی برسد .

شاخص بازارهای سهام آسیایی افت کرد آنهم به دلیل شروع افزایش تنش ها بین واشنگتن و پکن بر سر هنگ کنگ .

چین روز دوشنبه 11 تن از مقامات امریکایی را تحریم کرد که برخی از این افراد قانونگذارانی از حزب رییس جمهور امریکا ، دونالد ترامپ بودند،..این اقدام در واکنش به تحریم برخی مقامات چین و هنگ کنگ در هفته گذشته بود .

در این بین سران گنگره امریکا و مقامات دولت تراپ اعلام کردند که برای ادامه مذاکرات برنامه حمایتی کرونا آمادگی دارند در حالیکه هنوز مشخص نیست که آیا جمهوری خواهان و دموکرات ها می توانند بر سر اختلافات خود به توافقی برسند یا نه .

رییس فدرال رزرو شیکاگو،چارلی اوانس گفته بود برای حمایت از مردم خسارت خورده توسط پاندمی که در امریکا تعداد مبتلایان به بیش از 5 میلیون نفر رسیده است سیاست گذاران باید به شکلی از توافق و سیاستی اجرای برسند ....در سرتاسر جهان بیش از 20 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این میان ، متاسفانه 731.787 هزار نفر جان خود را بر اثر پاندمی از دست داده اند.

تحلیلگران می گویند که طلا همچنان مورد توجه است ، با توجه به اینکه فلز زرد تا به اینجای سال تحت تاثیر محرک های مالی بی سابقه از جانب بانک های مرکزی و دولت بیش از 33 درصد رشد قیمت داشت ،چراکه این فلز گرانبها معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و اصطحلاک ارزی استفاده می شود .

جفری هالی ، تحلیلگر در اوآندا بانک اعقتاد دارد هفته گذشته تجارت طلا پول های سریع ( محرک ها و نقدینگی) زیادی را جذب کرده و فکر می کنم خروج و شسته شدن برخی از موقعیت های بلند مدت سوداگرانه باعث ایجاد تعادل بهتر و بیشتری در رالی قیمت طلا خواهد شد .

نقره نقدی با 0.6درصد افت به 28.97 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 0.7 درصد افت 979.50 دلار در هر اونس شد و پالادیوم با رشید 0.5 درصدی در رقم 2231.31 دلار در هر اونس قرار گرفت .

اختصاصی/ تنش و تقویت دلار باعث ادامه افت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه