// کد مطلب: ۷۵۲۸۲

اختصاصی/ طلا افت سنگین تجربه کرد

اختصاصی/ طلا افت سنگین تجربه کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:طلا در ادامه مبادلات امروز شیرجه سنگینی را تجربه کرد و تحت تاثیر تقویت شاخص دلار، احتمال اجرایی شدن محرک های بیشتر در امریکا و همچنین خبری در مورد کشف واکسن کرونا توسط روس ها شاهد افزایش اشتهای ریسک سرمایه گذاران و همچنین اقدام به سودگیری آنها بودیم.

بر اساس جدول قیمت کیتکو طلای نقدی با 3.74 درصد افت ( 75.90 دلار تغییر به رقم شروع بازار ) به 1951.90 دلار در هر اونس رسید ..طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 3.82 دلار افت در رقم 1961.70 دلار در هر اونس قرار گرفت.

شاخص قیمت مصرف کننده بهرت از حد انتظار امریکا نیز که تنها 0.4 در ماه ژوئیه افت ثبت کرده بود نیز در تقویت احساس ریسک سرمایه گذاران موثر بود..قبلتر انتظار می رفت میزان افت این شاخص 0.7 درصد باشد .

رونا اوکانل، تحلیلگر در استون ایکس گفت :" عقب نشین غیر قابل اجتناب بوده و طلا برای مدتی است که در شرایط خرید بیش از حد قرار داشته ."....این مورد که علی رغم افزایش تنش های ژئوپلتیکی ما شاهد افت طلا هستیم نشانگر این موضوع است که تاثیر بیشتر عوامل حمایتی از طلا همین حالا هم در قیمت گذاری ها محاسبه شد است ."

در ادامه خبر مبنی بر اینکه انتظار می رود کنگره امریکا با بوجه محرک عظیم موافقت کند و همچنین امیدواری ها برای کاهش تنش بین چین و امریکا نیز در این بین باعث رشد شاخص بازارهای سهام و در نتیجه افت قیمت طلا شد .

امروز همچنین با منتشر شدن خبر ثبت واکسن کرونا توسط کشور روسیه به سقوط طلا تا اندازه ایی کمک کرد و برای بسیاری این سؤال را پیش آورده که آیا ممکن است طلا سقوطی ششصد دلاری از خود نشان داده و به 1400 دلار بازگردد؟

هرچند کارشناسان بازار انتظار ندارند که قیمت طلا به 1400 دلار در ابتدای شیوع کرونا بازگردد اما همگی اذعان دارند که این یک ریزش بزرگ برای قیمت طلا خواهد بود.

پزشکان معتقدند که واکسن کرونای روسیه مرحله 3 تولید یک واکسن را طی نکرده است و در نتیجه دچار ضعف می باشد اما بازار این اتفاق را خبری بسیار خوب برداشت کرده و قیمت طلا در حال ریزش می باشد.

دلار نیز تبدیل به عاملی کاهشی برای بازار طلای امروز شد و با رشد خود باعث شد فلز زرد برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی گرانتر شود .

اوله هانسن، تحلیلگر در ساکسو بانک گفت :" جنگی در بین است ...از دیدگاه تکنیکال بسیاری از مبادله گران کاهشی ( کوتاه مدت ) بعد از صعود های رکوردی طلا منتظر فرصت و سطوح قیمتی هستند تا بازی خود را انجام دهند .

البته بسیاری از تحلیلگران همچنان اعتقاد دارند که چشم انداز آینده طلا روشن است با توجه به اینکه تا به اینجای سال طلا تحت تاثیر محرک های اقتصادی عظیم بانک های مرکزی و دولت ها و رساندن نرخ های بهره به نزدیک صفر و در برخی موارد پایین صفر درصد رشد قیمتی 30 درصدی داشته است ، چراکه فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود .

اختصاصی/ طلا افت سنگین تجربه کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه