// کد مطلب: ۷۵۲۸۳

اختصاصی/ طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد

اختصاصی/ طلا به زیر 1900 دلار در هر اونس سقوط کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در روز چهارشنبه – 12 آگوست طلا به پایین سطح 1900 دلار در هر اونس سقوط کرد ،چراکه تقویت شاخص دلار باعث شد سمایه گذاران بعد از رالی رکورد اخیر موقعیت گیری های خود در بازار فلز زرد را رها کنند.

به گزارش از رویترز، قیمت طلا در بازار نقدی بعد از مقاومتی مختصر در مبادلات ابتدایی سقوط آزاد خود را از سر گرفت با افتی 2 درصدی نزدیک به کمترین قیمت 3 هفته ایی ، یعنی 1872.19 دلار در هر اونس قرار گرفت .(طلا در حال حاضر 1880 دلار در هر اونس است .)....فلز زرد روز گذشته افت سنگین 6 درصدی را تجربه کرد ه بود.

طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 2.4 درصد کاهش در رقم 1900 دلار در هر اونس قرار داشت .

نقره نیز بعد از تجربه سقوط سنگین 15 درصدی روز گذشته ،امروز هم به طلا پیوست و با افتی 2.8 درصدی در رقم 24.11 دلار در هر اونس مبادله می شود .

کایل رودا ، تحلیلگر در آی جی مارکتس گفت :" به نظر می رسد فعلا دوره سر خوشی بازار پایان یافته و در نتیجه آزمایش سطح 1800 دلار در هر اونس امکان پذیر شده است ."..."در حال حاضر فاکتورهای زیادی بر روند حرکت بازده اوراق خزانه داری تاثیر داشته اند و باعث حرکت آنها خواهند شد..همچنین قدرت شاخص دلار نیز عاملی مهم برای توجه طی چند روز و چند هفته آینده خواهد بود ."

جهش در بازده اوراق قرضه امریکا به دلار برای افزایش دستاورد ها کمک کرد و باعث شد طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی گرانتر شود ..بازده اوراق بالاتر نیز باعث افزایش هزینه فرصت تگهدرای طلای بدون سود دهی شده است .

طلا روز سه شنبه بزرگترین افت یک روزه قیمت خود در بیش از 7 سال را تجربه کرد ، چراکه بازارهای سهام رشد کردند و شاخص دلار تقویت شد ...با اینحال عدم قطعیت های موجود در مورد توافق بودجه محرک اقتصادی جدید امریکا روز چهارشنبه بر شاخص بازارهای سهام آسیایی فشار وارد می کند .

دستاورد های طلا برای سال جاری در حال حاضر در رقم 25 درصدی قرار دارد ،زیرا سرمایه گذاران طلا را به عنوان مخافظی در برابر کندی های اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا و ترس از استهلاک ارزهای فیات خریداری کرده اند در زمانیکه بانک های مرکزی بازارها را با تزریق نقدینگی ها غظیم پوشش داده اند.

وارن پترسون، تحلیلگر در آی ان جی گفت :"با توجه به اینکه به نظر می رسد سیاست بانک های مرکزی برای آینده قابل پیش بینی همچنان تسهیلی باقی بماند ، طلا می تواند دوباره به بالای سطح 2000 هزار دلاری باز گرددد."

پلاتین با 1 درصد افت 920.86 دلار در هر اونس شد و پالادیوم با 0.4 درصد افت در رقم 2082.90 دلار در هر اونس قرار گرفته بود .

اختصاصی/ طلا به زیر 1900 دلار در هر اونس سقوط کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه