// کد مطلب: ۷۵۲۸۵

اختصاصی/ به سر و صداها توجه نکنید ،طلای ۳۴۰۰ دلاری همچنان در افق رویداد حضور دارد

اختصاصی/ به سر و صداها توجه نکنید ،طلای 3400 دلاری همچنان در افق رویداد حضور دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:جو فاستر ، مدیر صندوق پرتوقی طلای VanEck ، که هدف قیمت 3400 دلاری اونس طلای خود را حفظ کرده ، گفت: این اصلاح قیمت طلا فقط دوره ای از تحکیم قیمت ها است و تصویر صعودی بلند مدت بیشتر همچنان دست نخورده باقی ماده است.

وی در مصاحبه با کیتنکو گفت :"ما منتظر عقب نشین قیمت در بازار طلا بودیم. هیچ چیز برای همیشه در مسیر مستقیم بالا نمی رود..... ما روند بسیار پرتحرکی را شاهد بودیم ، بیش از 2000 دلار در هر اونس ، بنابراین ما انتظار داشتیم مواردی از عقب نشین در بازارها را ببینیم و فکر می کنم این چیزی است که امروز شاهد آن هستیم."

در زمان انتشار این خبر طلای نقدی در قیمت 1.916.80 دلار معامله می شد و برای روز 5.5 درصد کاهش قیمت داشت .( در حال حاضر طلای این بازار پایین 1900 دلار است )

به گفته فاستر ، نرخ بهره محرک اصلی بلند مدت برای داستان طلای صعودی است.

"شما با نرخ بهره شروع می کنید. نرخ بهره واقعی منفی است. آنها سال گذشته با شروع روند کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو منفی شدند... اگر از دید تاریخی نگاه کنید ، این اتفاق معمولی نیست. نرخ های واقعی پس از بحران های مالی منفی می شوند و شما برای دیدن موردی مشابه باید به چرخه تورمی دهه 70 میلادی بازگردید تا نرخ بهره واقعی منفی پیدا کنید. فدرال رزرو به ما گفته است که علاقه ای نداریم که به این زودی ها نرخ ها را افزایش دهیم ، بنابراین من فکر می کنم برای آینده قابل پیش بینی در یک محیط نرخ واقعی منفی قرار خواهیم گرفت و این یک زمینه بسیار خوب برای طلا است. "

فاستر خاطرنشان كرد: خطرات ژئوپلیتیك ، یك دلار ضعیف تر و افزایش بدهی جهانی نیز عوامل حمایتی اساسی برای طلا محسوب می شوند.

وی گفت: "ما می توانیم شاهد آغاز بازار کاهشی برای دلار باشیم و این یک عامل صعودی دیگر برای طلا است."

پیش بینی قیمت 3400 دلاری شدن اونس طلای ونک بر اساس چرخه افت تورم تاریخی بنا نهاده شده است .

موارد زیادی وجود ندارد که بتواند این چرخه را تغییر دهد...شما می توانید به رکود برگردید ، اما اخیراً ما به بحران مالی در سال 2008 توجه داشته ایم... آن بحران یک شوک نزولی برای اقتصاد بود ، دقیقاً مانند این پاندمی همه گیر که یک شوک نزولی برای اقتصاد بوده است. ".... "اگر توجه کنید که طلا پس از بحران مالی کجا رفت و همان معیارها را در محیط فعلی طلا اعمال کنید ، متوجه خواهید شد که صعود طلا به بیش از 3000 دلار در هر اونس امکان پذیر است."

در مورد سهام طلا ، فاستر گفت كه انتظار می رود شرکت های معدنی عملکرد بهرتی نسبت به شمشم داشته باشند.

"من فکر می کنم سهام طلا عملکرد سود دهیی بهتری نسبت به فلز طلا داشته باشند. ما امسال این مورد را پیش بینی کرده ایم همانطور که سال گذشته نیز به این دیدگاه رسیده بودیم .... امسال عملکرد صنعت طلا بسیار خوب است....عملکرد بسیار سالمی دارد .. حضور در این تجارت انتخابی مناسب است ، بنابراین من هیچ دلیلی نمی بینم که سهام طلا نتوانند به راحتی عملکرد بهتری نسبت به طلای فیزیکی داشته باشند . "

اختصاصی/ به سر و صداها توجه نکنید ،طلای 3400 دلاری همچنان در افق رویداد حضور دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه