// کد مطلب: ۷۵۲۹۵

اختصاصی/ طلا بعد از سقوط دیروز ،فعلا رشدی یک درصدی ثبت کرده

اختصاصی/ طلا بعد از سقوط دیروز ،فعلا رشدی یک درصدی ثبت کرده
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: روز پنجشنبه- 13 اگوست قیمت جهانی طلا تحت تاثیر دلار ضعیف تر رشدی 1 درصدی داشت و در بالای سطح 1900 دلاری در حال تحکیم بود با توجه به اینکه محیط نرخ بهره های بسیار کم و نگرانی ها از خسارت ه بر اقتصاد جهان ناشی از افزایشی تعداد موارد ابتلا به پاندمی  اشتهای مکان امن سرمایه طلا را تقویت کرده است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی ( یکساعت پیش ) با 1 درصد رشد در رقم 1936.99 دلار قرار داشت (در حال حاضر 1925 دلاری است )، یکروز بعد از افت به زیر 1900 دلار در مبادلات پرنوسان چهارشنبه .....طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.1 درصد افت در رقم 1947.60 دلار در هر اونس بود .

مایکل مک کارتی، تحلیلگر در سی ام سی مارکتس گفت :" سقوطی که طلا را به پایین 1900 دلار در هر اونس فرستاد موجب شد تا بسیاری از دست های ضعیف ( سرمایه گذاران ضعیف ) بلند مدت از بازار شسته شوند و به نظر می رسد در حال حاضر ما شاهد دوره ای از تحکیم هستیم و فلز زرد خود را برای صعود دیگری آماده می کند.

"چشم انداز آینده بازار طلا با توجه به محیطی با نرخ بهره های کم همچنان مناسب است مخصوصا اینکه ما دلاری ضعیف تر را نیز داریم .برنامه ریزی ها تغییر نکرده و ما در حال مشاهده محرک های اقتصادی بی سابقه هستیم و ترس های از خرات موجود در حال افزایش است ."

افت 0.2 درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از رقبا باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی شد.

طلا که در واقع هیچ سود دهی ایی ندارد همچنین از جانب نرخ بهره های کم نیز نفع برده است ، زیرا این روند باعث کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا شده است .

برای اضافه شدن به نگرانی های اقتصادی ، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده هشدار دادن تا زمانیکه پاندمی کنترل نشود رشد اقتصادی این کشور خفیف خواهد بود .

تحلیلگران فیلیپ فیوچرز اعلام کردند:" طلا همچنین از جانب تاثیرات مخرب پاندمی بر اقتصاد جهانی و لحن دوویش در سایست های پولی ( غیر تهاجمی) بانک های مرکزی حمایت می شود ."

چاپ و تزریق پول های بی سابقه توسط بانک های مرکزی جهان موجب شده تا طلا تا به اینجای سال 2020 رشد قیمتی 28 درصدی را تجربه کند ، چراکه فلز زرد معمولا به عنوان پرچینی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود .

سرمایه گذاران حالا توجه خود را معطوف به مذاکرات برای تصویب محرک اقتصادی جدید در امریکا و همچنین روند تنش ها قبل از مذاکرات تجاری 15 آگوست بین چین و امریکا معطوف کرده اند .

بازارهای سهام آسیایی به پیروی از وال استریت که در نزدیک رقم هایی رکوردی قرار گرفت ، بازار مبادلات امروز را در حالت صعودی آغاز کرد و قصد ثبت دستاورد دارد .

شاخص قیمت مصرف کننده امریکا رشدی بی از حد انتظار در ماه ژوئیه ثبت کرده است .

بیش از 20.45 میلیون نفر از مردم جهان به پاندمی مبتلا شده اند و در این بین متاسفانه 743.229 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در جایی دیگر از بازار، نقره در بازار نقدی با 1.5 درصد رشد به 25.94 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 1 درصد صعود در رقم 940.58 دلار در هر اونس قرار گرفت و پالادیوم با 1.6 درصد جهش در رقم 2165.44 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ طلا بعد از سقوط دیروز ،فعلا رشدی یک درصدی ثبت کرده

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه