// کد مطلب: ۷۵۲۹۷

اختصاصی/ حالا آخرین و عالی ترین فرصت خرید طلا برای یک دهه است

اختصاصی/ حالا آخرین و عالی ترین فرصت خرید طلا برای یک دهه است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: بعد از یک عقب نشینی چشمگیر از رالی عظیم تابستانی و افت موقتی روزسه شنبه به زیر 1900 دلار در هر اونس ، طلا در حال حاضر در شرایط ترمیم و بهبودی  قیمت ها قرار دارد ، اما در این بین به باور یک تحلیلگر ممکن است عقب نشین قیمت فلز زرد هنوز پایان نیافته باشد .

به گزارش از کیتکو لی گورینگ ،مدیر ارشد در موسسه Goehring & Rozencwajg گفت طلا در سال جاری ممکن است حتی رقم های 1700 تا 1500 دلار در هر اونس را دوباره تجربه کند.

وی گفت :"انتظار بالایی برای یک عقب نشین اصلاحی وجود داشت چراکه قیمت طلا به شکل شگف آوری در دوره ایی کوتاه رشدی بسیار سریع داشته است..فلز گرانبها ابتدا توانست به بالای 1920 دلار ، بهرتین قیمت 2011 صعود کند سپس به بالای 2000 هزار دلار رفت و یک رکورد قیمتی جدید را بالای 2050 دلار در هر اونس ثبت کرد ، آنهم تنها در طول سه هفته .

در زمان انتشار این گزارش قیمت طلای تحویلی در اگوست بازار کومکس در رقم 1926.70 دلار در هر اونس قرار داشت و برای روز افتی 1.01 درصدی ثبت کرده بود .

به نظر می رسید حدی از فشار در پشت اصلاح قیمتی فعلی طلا و جود دارد و فلز زرد ممکن است تا قبل از معکوس شدن روند و ثبت رقم های رکوردی جدید در بالای 2000 هزار دلار در هر اونس به محدود 1700 و حتی 1500 دلار در هر اونس عقب نشینی کند .

گورینگ گفت ، چشم انداز ،وقتی در مورد کاهش قیمت صحبت می کنیم تبدیل به همه چیز می شود و خاطرنشان کرد: این عقب نشینی به ویژه ممکن است "آخرین فرصت خرید عالی" باشد.

وی گفت: "به دلیل کاهش سریع ترس های ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 ، قیمت ها همچنان می توانند به کاهش خود ادامه دهند. برای بازار افزایشی چنین عقب نشین هایی خیلی نادر نیست. این بازار افزایشی از قیمت 1050 دلار شروع شد و به 2050 دلار رسید. برای در نظر گرفتن احتمال عقب نشین 50 درصدی ، شما باید همه راه را به جایی بین 1500 تا 1700 دلار برای طلا و برای نقره به زیر 20 دلار به عقب برگردید . "

این مدیر ارشد بازار اظهار داشت: این افت شدید قیمت می تواند هر زمان از امسال یا در آغاز سال 2021 اتفاق بیوفتد. ..... "از آن به بعد ، بازار افزایشی طلا روندی دیوانه وار خواهد داشت."

گورینگ توضیح داد که طلا در حال حاضر در مرحله دوم بازار افزایشی خود قرار دارد. وی گفت: "بازار افزایشی طلا از سال 1999 تا 2001 ، زمانی که طلا 250 دلار بود شروع شد. طلا پس از آن در سال 2011 به 1920 دلار رسید و سپس تا قبل از صعود به رقم رکوردی جدید در سال جاری 45 درصد عقب نشست ."

با تقویت شرایط اقتصاد در سال جاری و بازگشت تعداد بیشتری از افراد به کار ، خریداران طلا که بر اساس ترس های ناشی از COVID-19 خریداری کرده اند ، به فروشندگان تبدیل می شوند.

وی گفت: "قیمت طلا در پایان سال نسبت به امروز در سطح پایین تری خواهد بود ... این یک فرصت خرید شگرف است ، زیرا من یک معتقدم استوار هستم که یک روند صعودی دیگر طلا نه بر اساس ترس های ناشی از پاندمی - COVID-19 ، بلکه توسط مشکلات تورمی هدایت خواهد شد "............."بنابراین چند ماه دیگر صبر کنید ، از هرگونه ضعفی که در این عقب نشینی ها مشاهده می کنید ، برای انباشت و اضافه کردن به حجم طلای خود استفاده کنید."

از نظر اینکه رالی بعدی ما تا کجا بالا خواهد برد؟ گورینگ پیش بینی کرد که طلا در پایان دهه در رقم 15000 هزار دلار در هر اونس خواهد بود .

وی گفت: "بر اساس تحقیقات ما ، طلا اغلب با اندازه نسبی معینی با ترازنامه فدرال رزرو معامله می شود. با استفاده از این نوع تجزیه و تحلیل - مقدار طلای برجسته ، به ویژه حجم طلای دولت ایالات متحده ، نسبت به ترازنامه ترازنامه فدرال رزرو ، شما می توانید بین 10 تا 20 هزار دلار را پیش بینی کنید. " ....هدف ما بین 10 تا 15 هزار دلار است. این اتفاق در بخش پایانی این دهه - 2027 تا 2028 اتفاق می افتد. "

به گفته گورینگ یکی از محرک های اصلی که طلا را به این هدف قیمتی می رساند ، تورم خواهد بود.

گورینگ خاطرنشان كرد: "بازار طلا به ما هشدار می دهد كه محیط نزولی قیمت هایی كه در 40 سال گذشته تجربه كرده ایم به پایان خود نزدیک است و دوره جدیدی كه تورم را شامل می شود در حال نزدیک شدن است."

این رالی تابستانی طلا پیام واضحی را برای سرمایه گذاران ارسال می کند: چشم انداز مالی در حال تغییر است و تورم به همراه استهلاک ارزی اکنون به بخشی از چشم انداز تبدیل شده اند.

وی گفت: "آنچه که با تورم اتفاق می افتد این است که بازارهای توسط حوادث" قو سیاه - نادر " رانده می شوند. این ممکن است تضعیف دلار یا با تورم کالایی آغاز شود. این می تواند ناگهانی روی دهد و یک مشکل تورمی ایجاد کند که کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود. "

موسسه گورینگ بین دهه 1970 و امروز مقایسه جالبی را انجام داده است ..... "طی اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 ، به دلیل جنگ ویتنام و هزینه های هنگفت دولت ، اعتبار زیادی ایجاد شد. مثل قرار گرفتن ماده آتش زا در کف جنگل بود و فقط انتظار جرقه برای آتش را می کشید.... ما امروز همین کار را با گسترش گسترده سیاستهای پولی و مالی انجام داده ایم. مقدار زیادی ماده آتش زا ( مانند چوب خشک ) را در زمین کاشته ایم و همه چیزی که برای آتش گرفتن لازم دارد یک جرقه است و درست مثل آنچه در دهه 1970 روی داد اتفاق خواهد افتاد .. "

با شروع روند عدم هماهنگی بازار اوراق با انتظارات تورمی طولانی مدت ، این اتافق باعث تأثیرگذاری منفی بر امور مالی دولت آمریكا پایان می شود، و این منجر به ایجاد یك مشکل کلی جدید خواهد شد. » ".

با توجه به همه این موارد، طلا توسط اکثر سرمایه گذاران به عنوان راه حلی مشاهده خواهد شد.... "اگر به این موضوع فکر کنید ، تقریباً هر دارایی مالی مسئولیت شخص دیگری است ، از جمله اوراق قرضه برجسته. و طلا به عنوان دارایی مالی تلقی می شود که مسئولیت و بازده ان بستگی به عملکرد هیچ کسی ندارد.... و این خود یکی دیگر از محرک های بزرگ این بازار جهانی( طلا ) خواهد بود. "

برای چند سال آینده ، گورینگ پیش بینی کرد شکل گیری واقعی مرحله بعدی بازار افزایشی را شاهد باشیم .....: "[یک] علاقه بسیار سوداگرانه و بیش از حد سوداگرانه وجود خواهد داشت."

سرمایه گذاران غربی این بار نیز نقش اصلی را ایفا می کنند....... وی گفت: "اولین مرحله از بازار افزایشی طلا تقریباً منحصراً توسط سرمایه گذاران شرقی هدایت می شد( چین و هند)....... سرمایه گذار چینی و سرمایه گذار هندی کسانی بودند که فهمیدند طلا به عنوان یک طبقه دارایی ، به شکلی بسیار باورنکردنی ارزان است ... از سال 2000 تا 2008 ، بیشتر صندوق های پرتفوی غربی به دلیل اینکه بانک های مرکزی در حال فروش بودند ، در بازار کوتاه مدت (کاهشی )قرار داشتند..... این باعث می شود سرمایه گذار غربی از روند کلی خارج باشند.... "

گورینگ توضیح داد: "در بازار افزایشی طلا(فعالی و آینده )، هیچ بانک مرکزی فروش نداشته و در حقیقت بانک های مرکزی خریدار بودند. و مشاوران بزرگ سرمایه گذاری غربی در حال حاضر به مردم توصیه می کنند که طلا بخرند. "

اختصاصی/ حالا آخرین و عالی ترین فرصت خرید طلا برای یک دهه است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه