// کد مطلب: ۷۵۳۰۶

۵ عیب لیفان ۸۲۰

5 عیب لیفان 820
لینک کوتاه کپی شد

لیفان 820 (Lifan 820) یک سدان سایز متوسط است که اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2014 در معرض دید‌عموم قرار گرفت و در سال 2015 نیز عرضه آن در بازار چین آغاز شد. این خودرو در میان محصولات شرکت سازنده، ‌به‌عنوان بزرگ‌ترین سدان شرکت لیفان شناخته می‌شود. شرکت کرمان موتور در سال 1395 لیفان 820 را در بازار ایران عرضه کرد، اما این خودرو نتوانست فروش موفقی در بازار کشورمان داشته باشد. شرکت لیفان برای ساخت لیفان 820 از شرکت‌های زیادی کمک گرفته است. در طراحی لیفان 820 از برخی محصولات شرکت آئودی و بی ام دبلیو الهام گرفته شده و نتیجه کار نیز قابل قبول از آب درآمده است. در این مقاله، این 5 عیب لیفان 820 را بشناسید تا در هنگام خرید این خودرو تصمیمی درست بگیرید:

طراحی ظاهری خودرو

اگر تا به حال دقت کرده باشید به محض رونمایی از یک خودروی جدید در سطح دنیا آن هم توسط مطرح‌ترین شرکت‌های خودروسازی مانند آئودی یا بنز طراحی آن به عنوان نقطه قوت خودرو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. شاید هر خودرویی که در پلتفرم‌های امروزی ساخته شوند در نگاه اول زیبا و فریبنده باشند، اما رعایت نکات ریز در ظاهر خودرو بسیار موثر است.

فکر می‌کنید چرا چینی‌ها با وجود این همه تلاش و همت و با اینکه در ساخت خودروهایی فول آپشن ماهر بوده قادر به ساخت خودرویی در شان خودروهای آلمانی نیستند؟! یک نمونه بارز این خودروهای چینی لیفان است. قطعا در نگاه اول شیفته ظاهر شیک و امروزی آن خواهیم شد؛ درحالیکه کافیست به چر‌خ‌هایش نگاه کرد تا به ضعف چینی‌ها در ساخت این خودرو پی ببرید.

چرخ‌های لیفان در سایزی کوچک‌تر ازسایز متناسب با بدنه آن تولید شده‌اند که این عامل نوعی عدم هماهنگی را در ظاهر خودرو ایجاد کرده است. به کار بردن رینگ‌های 16 اینچی برای خودرویی با این بدنه بزرگ کمی غیر منطقی و غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسد؛ البته در نهایت تاسف این نقص در بیشتر خودروهای چینی وجود دارد.

طراحی ضعیف در کابین خودرو

بهتر است قبل از خرید لیفان انتظارات خود را از کابین این خودرو پایین آورد. طراحان چینی شرکت لیفان کابینی ضعیف برای محصولات خود طراحی کرده‌اند که یک ضعف بزرگ برای آن به حساب می‌آید. کابین این خودرو از موادی بی‌کیفیت ساخته شده است. با وارد شدن به کابین لیفان متوجه استفاده از پلاستیک خشک سر تا سری در آن خواهید شد که خیلی زود دل مخاطب را می‌زند. احتمالا این نکته برایتان جالب باشد، اما بسیاری کیفیت پلاستیک به کار رفته در کابین لیفان را با پلاستیک‌های ضایعاتی مقایسه می‌کنند. شاید به این نظرات بخندید ولی متاسفانه برای خودرویی با این قیمت زیاد در کشور ما اصلا مناسب و عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

طراحی کلی کابین نیز چنگی به دل نمی‌زند. تنها با یک بار وارد شدن به این خودرو متوجه داشبورد ساده و طرح قدیمی آن در داخل کابین خواهید شد. نحوه دوخت چرم‌ بی‌کیفیت در صندلی‌ها و بدنه درب‌ها برای فرد یادآور خودروهای قدیمی مربوط به 50، 60 سال پیش است. این طراحی داخلی اصلا مناسب خودرویی که ادعای منحصر به فرد بودن را دارد نیست.

پیشرانه‌ای ضعیف

داشتن خودرویی با پیشرانه قوی آرزوی هر فرد ماشین دوست است. کسی را می‌شناسید که شتاب بالای خودرو و تجربه سرعت‌های خیلی زیاد را دوست نداشته باشد؟ محال است، مگر پدربزرگ‌ها. همیشه حجم بالای پیشرانه خودرو را دال بر قدرتمندی آن می‌دانند؛ درحالیکه لیفان این عقیده را نقض می‌کند. این خودروی چینی با پیشرانه‌ای 5/2 لیتری که قادر به تولید 158 اسب بخار قدرت در 5700 دور موتور و 221 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه است به بازار عرضه شد. ابتدا بسیاری گمان می‌کردند که بر اساس این ویژگی‌ها رانندگی لذت بخشی را با لیفان تجربه خواهند کرد، درحالیکه با فشار دادن پدال گاز تمام رویاهایشان بر باد رفت. اما قدرت 158 اسب بخار برای یک پیشرانه 5/2 لیتری اصلا منطقی نیست. بسیاری از خودروشناسان پیشرانه لیفان را قدیمی و ضعیف می‌دانند. از طرفی وزن زیاد این خودرو و پیشرانه‌ای که از نوع تنفس طبیعی است مانع سرعت و شتاب آن هستند.

تجربه رانندگی

داشتن تجربه رانندگی حرفه‌ای و جذاب یکی از اهداف هر فرد هنگام انتخاب و خرید خودرو است. لیفان از سیستم تعلیق نرمی برخوردار است منتهی تا زمانیکه سنگین نشود. به محض سنگین شدن کوبش‌هایی در کابین خودرو اتفاق خواهد افتاد که توجه شما را جلب میکند. به دلیل عدم پایداری مناسب نیز در جاده‌های پر پیچ و خم و کوهستانی انتظار یک خودروی نرم و بی‌دغدغه را از لیفان نداشته باشید.

از طرفی عدم داشتن عایق‌بندی خوب در طراحی این خودرو است که موجب نفوذ انواع صداها به داخل کابین می‌شود، البته این موضوع برای کسانی که با خودروهای چینی آشنا هستند تازگی نداشته و امری طبیعی است.

یکی دیگر از نقص‌های لیفان فقدان سیستم هوشمند سفت‌کننده فرمان در سرعت‌های بالا است. شاید از فرمان نرم آن لذت ببرید اما به محض اینکه سرعت خودرو را افزایش دهید متوجه عدم کنترل کردن فرمان خواهید شد که این مورد نیز یک نقص بزرگ برای خودرویی امروزی به حساب می‌آید. از سویی دیگر عدم هماهنگی بین گیربکس و پیشرانه موجب شده تا در حین رانندگی با سرعت‌های بالا در این خودرو و استفاده از دنده معکوس متوجه دیر عمل کردن دنده شوید.

مصرف زیاد سوخت

شرکت لیفان در اولین رونمایی از این خودرو اعلام داشت که لیفان در هر 100 کیلومتر تنها 7/8 لیتر سوخت مصرف می‌کند. اما وقتی با آن رانندگی کنید متوجه مصرف بالای سوخت آن در عبور و مرور شهری خواهید شد. البته این مورد که مصرف سوخت بیرون و درون شهری برخی از خودروها متفاوت است شکی نیست. اما متاسفانه این نکته برای لیفان کمی چشمگیرتر بوده و دارندگان آن از مصرف بالای درون شهری این خودرو اظهار عدم رضایت دارند.

نتیجه گیری

خودروهای چینی این روزها بازار داخلی کشور ما را تصاحب کرده و حسابی برو و بیا دارند. هر چند بیشتر آنها در مقایسه با محصولات داخلی از امکانات بهتری برخوردار بوده اما نقص‌هایی نیز دارند که بسیاری را از خرید آن‌ها منصرف می‌کند. لیفان یکی از این خودروهای چینی تازه وارد به کشور ما بوده و در ابتدا با ظاهر زیبای خود دل بسیاری را به دست آورد اما نقص‌های ذکر شده در این مطلب موجب شده‌اند تا در خرید آن کمی محافظه‌کارانه‌تر عمل کرد. بنابراین اگر فکر می‌کنید این عیب‌ها ممکن است شما را آن طور که باید راضی نگه ندارند، پس بهتر است به گزینه‌های دیگر نیز فکر کنید.

جهت مشاهده دیگر مزایا و معایب لیفان 820 به hamrah-mechanic.com/carprice/lifan/820kermanmotor/ بروید.

5 عیب لیفان 820

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه