قیمت طلا امروز ۱۴ آبان چگونه آغاز شد

قیمت طلا امروز 14 آبان چگونه آغاز شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: آخرین قیمت طلا پیش از شروع بازار امروز، چهارشنبه ۱۴ آبان ماه چقدر بوده است؟ بازار طلا با چه قیمتی کار خود را در این روز آغاز خواهد کرد؟

به گزارش طلانیوز: ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه با 78700 تومان افزایش به یک میلیون و 315 هزار و 200 تومان رسیده بود.
اما در بازار سکه قیمت‌ها چطور بوده است؟
در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: قیمت طلا و سکه روز سه شنبه با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، رشد نرخ ارز و البته تاثیر از اخبار مربوط به انتخابات آمریکا افزایش یافت. بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 300 هزار تومان (85/ 9 درصد) افزایش یافت و به 14میلیون و 500 هزار تومان رسید. قیمت اونس طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اندکی افزایش پیدا کرد و از طرفی دلار نیز از مرز 29 هزار تومان عبور کرد که این دو به‌عنوان محرک‌های اصلی سکه بر قیمت این فلز گرانبها اثر گذار بودند.
همچنین هر قطعه نیم سکه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد که افزایش 750 هزار تومانی را نشان می‌دهد. ربع سکه به۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که گویای افزایش 520 هزار تومانی است.
طلای جهانی 1900دلاری شد
طلای جهانی نیز که این روزها تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد، روز سه‌شنبه با رشد همراه شد. بهای هر اونس طلا در (ساعت 16 به وقت تهران) با 30/ 0 درصد افزایش، به ۱900 دلار و 3۳ سنت رسید.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۹۳ دلار و ۲۰ سنت ایستاد. این در حالی است که قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه با 17 دلار افزایش در یک قدمی مرز 1900 دلار، روی 1895 دلار بسته شده بود. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که تحلیلگران انتظار فروش بیشتر طلا را داشتند. از سوی دیگر سرمایه گذاران درباره روند انتخابات آمریکا دچار ابهام هستند و اگر نتیجه انتخابات مورد اعتراض قرار بگیرد، به نفع دلار خواهد بود و در مقابل طلا تضعیف می‌شود.
قیمت دلار در

قیمت طلا امروز 14 آبان چگونه آغاز شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه