// کد مطلب: ۸۵۴۶۵

رپرتاژ آگهی/

نظرات کاربران از لیفان X۶۰ پس از دو سال توقف تولید

نظرات کاربران از لیفان X60 پس از دو سال توقف تولید
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: لیفان چین که از جوان‌ترین خودروسازان این کشور است در سال ۲۰۰۵ میلادی از اولین خودروی خود رونمایی کرد. لیفان X60 محصول ۲۰۱۰ این کمپانی نوپا است. مونتاژ این شاسی بلند کوچک شهری تک دیفرانسیل در ایران، توسط کرمان موتور در سال ۹۱ به صورت CKD آغاز شد. نسخه اولیه این خودرو به صورت دنده دستی عرضه گشت اما پس از ۴ سال کرمان موتور مونتاژ نسخه اتوماتیک را نیز آغاز کرد.

به گزارش طلانیوز: لیفان چین که از جوان‌ترین خودروسازان این کشور است در سال ۲۰۰۵ میلادی از اولین خودروی خود رونمایی کرد. لیفان X 60 محصول ۲۰۱۰ این کمپانی نوپا است. مونتاژ این شاسی بلند کوچک شهری تک دیفرانسیل در ایران، توسط کرمان موتور در سال ۹۱ به صورت CKD آغاز شد. نسخه اولیه این خودرو به صورت دنده دستی عرضه گشت اما پس از ۴ سال کرمان موتور مونتاژ نسخه اتوماتیک را نیز آغاز کرد.

این خودرو که از ابتدا به عنوان یک شاسی بلند ارزان قیمت در کشور شناخته شد همواره منتقدان و طرفداران بسیاری داشته است. حالا، پس از دو سال از توقف تولید لیفان X 60 در کشور و در شرایطی که بازار نابسامان خودرو باعث شده تا تمایل به خرید خودروهای کارکرده بالاتر رود، به بررسی معایب و مزایا این خودرو براساس نظرات کاربران پرداخته‌ایم تا ارزش خرید این خودرو را دقیق‌تر بررسی کرده باشیم.

نقاط مثبت قابل توجه لیفان X 60

لیفان X 60 دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۸ لیتری و گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک است. حداکثر توان خروجی این موتور ۱۳۱ اسب بخار، گشتاور ۱۶۸ نیوتن‌متر و حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. شتاب صفر تا صد آن هم ۱۳.۲ ثانیه در بهترین حالت به ثبت رسیده است.

- نقاط مثبت

  • ارائه خدمات پس از فروش خوب در نمایندگی‌های مجاز و اجرای کامل تعهدات. این مساله البته در سال‌های اولیه ورود خودرو در کشور چندان رضایت‌بخش نبود، اما در حال حاضر به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. تا جایی که حتی با وجود توقف تولید خودرو مشکلی برای تامین قطعات وجود ندارد. هرچند قیمت قطعات بسیار بالاتر از مبلغ مورد انتظار است.
  • بازار دست دوم آن پیشتر اوضاع چندان خوبی نداشت و دچار افت قیمت بسیاری هم می‌شد. امروزه البته این جریان متفاوت است و بازار این خودرو که تنها به صورت کارکرده موجود است شرایط بهتری دارد. با توجه به افت قیمت اولیه نیز، خرید و فروش آن تقریبا ضرری را به خریدار یا فروشنده وارد نمی‌کند.
  • ارتقاء سطح کیفی صفحه کلاچ در مدل‌های تولیدی بین ۹۵ تا ۹۷.
  • مصرف سوخت نسبتاً خوب و متناسب با وزن خودرو.
  • ترمزهای خوب و باکیفیت که ایستایی لازم را از خود نشان می‌دهند و در مواقع ضروری عملکرد مناسبی دارند.
  • هندلینگ قابل قبول خودرو عدم انحراف به چپ و راست و بیش و کم‌فرمانی در پیچ‌ها و مسیرهای غیرمستقیم
  • عملکرد مناسب سیستم تعلیق با توجه به اینکه اصولاً خودروهای شاسی‌بلند سواری خشکی دارند.
  • ارگونومی و راحتی قابل قبول صندلی‌ها و قابلیت تنظیم دستی صندلی‌های عقب.
  • کولر خوب و پرقدرت
  • فضای کافی داخل کابین برای سرنشینان عقب و جلو
  • طراحی بدنه قابل قبول بخصوص در نسخه‌های فیس‌لیفت تولیدی بعد از سال ۹۵. البته که این قسمت به سلیقه افراد بستگی دارد اما باید گفت شاید X 60 کاملا مورد قبول و تایید همگان نباشد اما به طور کلی چهره‌ای متناسب دارد و عدم هماهنگی معمول در طراحی بدنه که معمولاً در تولیدات چینی سال‌های پیش مشاهده می‌شد در این خودرو چندان به چشم نمی‌آید.

معایب دردسر ساز یا بی‌اهمیت؟

لیفان X 60 از امکانت رفاهی و تجهیزات ایمنی چندانی برخوردار نیست و شرایط چندان مطلوبی ندارد. در بخش امکانات رفاهی، آپشن‌های آن به مواردی همچون آینه‌های جانبی برقی، سنسور دنده عقب، قفل ایمنی کودک، گرمکن شیشه عقب، برفپاک‌کن عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم سیستم تنظیم چراغ‌ها می‌شود. در مورد تجهیزات ایمنی نیز ۲ کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، سیستم ترمز EBD و ABS همه ویژگی‌های خودرو هستند. البته با وجود تولید خودروهای داخلی با همین سطح امکانات و ایمنی نمی‌توان گفت که این موارد در بین نقاط منفی یا مثبت خودرو قرار می‌گیرند.

- نقاط منفی

  • کیفیت ساخت پایین قطعات داخلی و متریال بی‌کیفیت به کار رفته در داخل کابین. این کیفیت پایین در مونتاژ باعث به صدا افتادن قطعات داخلی کابین زودتر از حد انتظار می‌شود.
  • کیفیت پایین رنگ بدنه و آسیب سریع آن با هرگونه تماس سطحی.
  • کشش نامناسب خودرو در سربالایی‌ها که از ضعف موتور ناشی می‌شود. در واقع این معضل از عدم تناسب وزن خودرو و ضعف گیربکس و سیستم کلاچ با موتور نشات می‌گیرد.
  • فواصل نامناسب ضرایب دنده‌ها در نمونه‌های گیربکس اتوماتیک.
  • عدم هماهنگی گیربکس دستی با سیستم موتور در شتاب‌گیری و سرعت‌های بالا.
  • با توجه به همه موارد ذکر شده و این حقیقت که نکات مطرح شده از نظرات کاربران چندساله خودرو ثبت گشته است، به نظر می‌رسد لیفان X 60 گزینه نسبتاً مناسبی در برابر برخی خودروهای داخلی است. با بررسی قیمت نمونه‌های کارکرده آن که حدود ۲۳۰ میلیون برای نسخه‌های سلامت سال ۹۷ در شهریور ۹۹ ثبت شده است، می‌توان امتیاز ۷ را برای ارزش در برابر خرید آن در نظر گرفت.

اگر پس از مطالعه نکات مطرح شده تمایل به بررسی مدل‌های فروشی لیفان X 60 دارید به https://divar.ir/s/tehran/car/lifan/x60 مراجعه کرده و نگاهی به مدل‌های کم‌کارکرد و سلامت درمیان آگهی‌ها بیندازید.

نظرات کاربران از لیفان X60 پس از دو سال توقف تولید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه