// کد مطلب: ۸۵۶۰۶

انتفاع نسل های آینده از فعالیت های عمرانی منطقه آزاد قشم

انتفاع نسل های آینده از فعالیت های عمرانی منطقه آزاد قشم
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار صمیمی با شیخ محمدعلی امینی عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور به همراه هیاتی از معتمدین قشم، گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه کرد.

به گزارش طلانیوز: حمیدرضا مومنی در این دیدار صمیمی اظهار کرد: حرکت در مسیر ایجاد توسعه متوازن و پایدار در تمامی عرصه ها و افزایش کیفیت زندگی ساکنان تمام نقاط جزیره قشم از مهمترین برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم است.
وی با بیان اینکه امروز از نظر اقتصادی و سیاسی در شرایط حساسی هستیم، ادامه داد: تغییر رویکرد با هدف برقراری ارتباط نزدیک با جامعه محلی و بدنه اجتماعی در جزیره قشم یکی از برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم بوده است که خوشبختانه در این زمینه تا اندازه زیادی موفق عمل کرده ایم.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم اضافه کرد: ارائه خدمات عمرانی به تمامی روستاهای جزیره کار دشواری است، با این حال برنامه ریزی خوبی در زمینه فعالیت های عمرانی، زیربنایی و توسعه روستایی صورت گرفته؛ البته کارهای انجام بدون اشکال نیست، اما با وجود مسائل و مشکلات مختلف، عملکرد خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به برخی دستورالعمل ها که برای فعالیت های اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد قشم ایجاد مشکلات کرده، تصریح کرد:رایزنی و مذاکرات مختلفی برای حل مشکل بازرگانان فعال در منطقه آزاد قشم انجام شده است، راهکارهای متعددی هم برای این موضوع ارائه شده و امیدواریم که این مشکلات با سرعت بیشتری حل شود.
به گفته مومنی، با وجود تمام دشواری ها، تزریق اعتماد و امید به جامعه مهمترین اولویت و هدف فعالیت های امروز سازمان منطقه آزاد قشم است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با بیان اینکه جزیره قشم از ویژگی های خاصی نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است، افزود: با حفظ وحدت و همدلی در بین امت اسلامی می توانیم با انرژی بیشتری برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده جهت توسعه متوازن و پایدار در تمامی نقاط جزیره فعالیت کرد.
مومنی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه گری شهروندان و نخبگان با رعایت انصاف و اخلاق نقش بسیاری در توسعه و پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون دارد و سازمان منطقه آزاد قشم نیز در عمل نشان داده که ایجاد شفافیت و پاسخگویی را سرلوحه حرکت خود در مسیر کارآمدی و قانونمندی قرار داده است.
براساس این گزارش، شیخ محمدعلی امینی عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور نیز در این جلسه بیان کرد: پیشرفت های خوبی در حوزه های عمرانی در سطح جزیره قشم به ویژه در حوزه راه های روستایی و ایجاد توسعه متوازن در سال های اخیر انجام شده و اقدامات صورت گرفته شایسته تقدیر است.
وی ادامه داد: در دوره مدیریت مهندس مومنی در سازمان منطقه آزاد قشم، اقدامات خوبی در تمامی زمینه های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و... انجام شده است که اثرات آن برای نسل های آینده نیز باقی خواهد ماند.
عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه مردم قشم قدردان زحمت های کشیده شده هستند، تصریح کرد:فعالیت های انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم به خوبی برای ساکنان نقاط مختلف جزیره قابل احساس است و با اطلاع رسانی دقیق و بیشتر می توان آگاهی مردم را درباره فعالیت های عظیم انجام شده افزایش داد.
شیخ امینی افزود: برخی سختگیری ها و دستورالعمل ها طی ماه های گذشته دشواری هایی در مسیر فعالیت بازرگانان و تجار قشم ایجاد کرده که خوشبختانه مسئولان منطقه آزاد قشم با درایت و رایزنی های خود موجب گشایش هایی در این زمینه شدند که قابل تقدیر است.
عضو هیات فتوای اهل سنت جنوب کشور بیان کرد: مردم به پیشرفت و آبادانی جزیره قشم علاقه مند هستند و می خواهند خود آنان نیز بتوانند با استفاده از امکانات خدادادی در مسیر توسعه جزیره قدم بردارند.
وی خاطرنشان کرد: اگر با شفافیت و صادقانه فعالیت های صورت گرفته در منطقه آزاد قشم، اهداف و برنامه ها با جزئیات کامل در اختیار مردم قرار گیرد و مردم بدانند این فعالیت ها برای ایجاد توسعه، اشتغالزایی و رونق جزیره است قطعا از آن استقبال خواهند کرد.
گفتنی است دیدار حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و شیخ محمد علی امینی امام جمعه اهل سنت با حضور هیاتی از معتمدین جزیره قشم برگزار شد و حاضرین در این جلسه با بیان نقطه نظرات خود، پیشنهاداتی را مطرح کردند.

انتفاع نسل های آینده از فعالیت های عمرانی منطقه آزاد قشم

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه