// کد مطلب: ۹۵۷۱۱

پاکستان جزو بازارهای مطلوب برای صدور محصولات فولاد خراسان است

پاکستان جزو بازارهای مطلوب برای صدور محصولات فولاد خراسان است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: مدیر صادرات فولاد خراسان از اولویت های صادراتی این مجتمع به کشورهای همسایه از جمله کشور پاکستان در سال های اخیر خبر داد.

به گزارش طلانیوز: در نشستی که با حضور «هیات تجاری کشور پاکستان»، «مسوول نظارت راهبردی واحد بین الملل اتاق» مشهد در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و برخی فعالان اقتصادی استان در مشهد برگزارشد، حمیدرضا شنوایی، مدیر صادرات فولاد خراسان، به عنوان نماینده صنعت فولاد در شرق کشور از اولویت صادرات محصولات فولادی مجتمع به کشورهای همسایه از جمله پاکستان خبر داد.
در این نشست که هیات تجاری کشور پاکستان خواستار استفاده از ظرفیت های مهندسی ایران برای ساخت «بندر گوادر» در پاکستان شد، فعالان اقتصادی استان از گسترش مناسبات میان تجار و تولیدکنندگان دو کشور استقبال کردند.
مدیر صادرات فولاد خراسان در این نشست اظهار داشت: کشور پاکستان به دلیل نزدیکی به شرق کشور و همسایگی با ایران، بازار بسیار خوبی برای کشورمان و به ویژه صدور محصولات فولادی به شمار می آید و شرکت فولاد خراسان به عنوان قطب بزرگترین صنعت فولاد شرق ایران، آمادگی صدور محصولات خود را به کشور همسایه، پاکستان، دارد.
مسوول هماهنگی کمیته دایمی اتاق بازرگانی لاهور با بیان این که پاکستان بر این مساله واقف است که ایران دارای صنایع بسیار قوی با استانداردهای جهانی می باشد، گفت: ظرفیت استفاده از توانمندی‌های این کشور در بخش عمرانی، خدمات فنی و مهندسی برای ساخت بندر گوادر وجود دارد.
محمد عاطف خانتصریح کرد: ایران می تواند سهم خود را در ساخت بندر گوادر پاکستان ادا کند، چرا که ظرفیت تولید محصولات با کیفیت در صنایع فولاد، سیمان و ساختمان در ایران بسیار قوی است .
مدیر صادرات فولاد خراسان نیز در این نشست با بیان این که فولاد خراسان به عنوان سومین شرکت تولیدکننده محصولات فولاد ساختمانی کشور و نخستین در شرق ایران با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد، امکان بالقوه خوبی برای همکاری در این زمینه در اختیار دارد، افزود: اگر ترافیک مرزهای تفتان، ریمدان و پیشین پاکستان نسبت به ترانشیپمنت محموله‌ها کاهش پیدا کند و تردد تسریع شود، روند مطلوبی در توسعه صادرات میان دو کشور فراهم خواهد آمد، چرا که معطل بودن در مرزها، از معضلات رانندگان دو طرف می باشد.
حمیدرضا شنوایی با معرفی ظرفیت­های تولیدی مجتمع فولاد خراسان و پتانسیل های موجود در مجتمع، به معرفی امکانات ترانزیت ریلی و جاده ای فولاد خراسان در این نشست پرداخت.
مسوول هماهنگی در کمیته دایمی اتاق بازرگانی لاهور در شهر بندری گوادر افزود: امید داریم تعامل حقوقی و قانونی میان پاکستان و ایران تسهیل شود و دولت ها نیز باید در این زمینه بستر را مهیا کنند، چرا که فرآیندهای کار اداری و امور گمرکی باید با تایید دولت‌ها و به صورت قانونی تعریف شوند تا تعاملات میان دو کشور افزایش یابد.
عاطف خان ادامه داد: دیدار با اعضای اتاق ها بازرگانی تهران و مشهد قطعا آغازگر توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود و این ملاقات فرصت خوبی را برای معرفی ظرفیت های و نیازهای طرفین فراهم کرد.
گفتنی است فولاد خراسان در حوزه صادرات با توجه به شرایط بازار داخل و وجود مازاد عرضه در کشور، در اجرای راهبرد «مدیریت اثربخش بازار» به عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود، در9 ماه سال ۱۳۹۹ حدود 120 هزار تن از محصولات خود را به دیگر کشورها صادر کرده است.

پاکستان جزو بازارهای مطلوب برای صدور محصولات فولاد خراسان است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه