قیمت طلا و سکه /

قیمت طلا و سکه امروز ۲ آذر ۱۴۰۲ در چه وضعینتی به سر میبرد/ وقت خرید طلاست یا نه؟

قیمت طلا و سکه امروز ۲ آذر ۱۴۰۲ در چه وضعینتی به سر میبرد/ وقت خرید طلاست یا نه؟
لینک کوتاه کپی شد

ثبات در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را هم به ثبات رسانده است. امروز ۲ آذرماه قیمت طلا و سکه چه تغییری پیدا کرده است؟

به گزارش طلانیوز،  طلا امروز 2 آذرماه با قیمت گرمی دو میلیون و ۴۱۸ هزار تومان ، قیمت سکه امامی‌ ۲۸ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی هم با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۱۹ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ و قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. سکه گرمی هم امروز ۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود. 

اما در بازار جهانی‌ طلا چه می‌گذرد؟ 

قیمت طلای جهانی‌ همچنان زیر دو هزار دلار است و گفته می‌شود اکنون بازار کمی محتاط شده است. اگرچه قیمت جهانی طلا در مرز ۲ هزار دلار مدام دستخوش شکست‌ می‌شود اما کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت طلا صعودی است. این گروه معتقدند رویکرد تند فدرال  رزرو به گونه‌ای است که قیمت طلا را افزایش می‌دهد به همین دلیل است که این کارشناسان معتقدند هر کاهش بیشتری در قیمت طلا به منزله فرصت خرید است و نباید آن را کاهش دائمی در بازار تلقی کرد چون کاهش قیمت موقتی است و پیش بینی‌ها حاکی از این است که امسال طلا رشد قابل توجهی دارد. 

 

به همین دلیل است که می‌توان گفت قیمت طلای داخل هم احتمالا افزایشی است. چراکه از یک طرف شرایط اقتصادی بیانگر افزایش قیمت دلار در ادامه سال است و هم از طرف دیگر، قیمت جهان طلا صعودا تلقی‌ می‌شود. 

پیش از این هم کارشناسان بازارهای مالی گفته بودند بازار طلا و سکه به کف قیمتی خود رسیده و احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود ندارد و اگر هم قیمت طلا و سکه کاهش داشته باشد، باید به آن به منزله فرصت خرید نگاه کرد.  

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه