// کد مطلب: ۱۶۴۷۴۱

رپورتاژ آگهی/

نمک صورتی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

نمک صورتی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
لینک کوتاه کپی شد

یک چالش مهم برای خرید محصولات طبیعی، تشخیص محصول اصل از تقلبی است. این موضوع درباره خرید نمک صورتی اصل نیز صدق می‌کند.

 

یک چالش مهم برای خرید محصولات طبیعی، تشخیص محصول اصل از تقلبی است. این موضوع درباره خرید نمک صورتی اصل نیز صدق می‌کند. مواد خوراکی طبیعی مانند نمک صورتی اصل به دلیل خواصی که دارند که معمولا گران‌قیمت‌تر از نمک‌های معمولی هستند. همچنین به دلیل کمیاب بودن، دشواری فرآیند استخراج و پیچیدگی‌های تهیه این محصول، متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها اقدام به فروش نمک صورتی تقلبی می‌کنند. به همین دلیل برای جلوگیری از افتادن در دام افراد سودجو در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با راه‌های تشخیص نمک صورتی اصل از تقلبی آشنا کنیم. بعد از مطالعه این مقاله به‌راحتی می‌توانید نسبت به خرید نمک صورتی اصل اقدام کنید.

تشخیص اصل یا تقلبی بودن نمک صورتی با بررسی قیمت

با‌توجه‌به قیمت هر کیلو نمک صورتی می‌توان اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد. این نمک به دلیل وجود مواد معدنی، خواص درمانی و دشواری فرآیند استخراج قیمت بالاتری نسبت به نمک‌های معمولی دارد؛ بنابراین ارزان بودن نمک صورتی ممکن است نشانه‌ای از استفاده از رنگ‌های شیمیایی برای تهیه نمک صورتی تقلبی باشد.

فراموش نکنید که نمک صورتی هیمالیا در مقایسه با نمک معمولی قیمت بالاتری دارد. در‌صورت مشاهده اختلاف قیمت زیاد و ارزانی غیرطبیعی باید به اصیل بودن نمک صورتی شک کرد. برای تهیه محصول با قیمت معقول و انتخاب مطمئن، پیشنهاد می‌کنیم خریدتان را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید.

113

فرق نمک صورتی اصل و تقلبی در رنگ بلور نمک

برای تشخیص نمک صورتی اصل از تقلبی یکی از راه‌های ساده و قابل انجام، بررسی رنگ است. بسیاری از افراد نمک هیمالیا را با نام نمک صورتی می‌شناسند. دلیل این نامگذاری این است که سنگ نمک هیمالیا رنگ صورتی دارد؛ بنابراین نمک صورتی یا هیمالیا اصل، باید صورتی باشد. رنگی بودن این نمک به دلیل وجود مواد معدنی مانند آهن و منیزیم است.

اما توجه داشته باشید که هر نمک صورتی، نمک هیمالیا اصل نیست. اگر دانه‌های نمک خیلی روشن یا کم‌رنگ باشند، ممکن است محصول تقلبی باشد. در‌صورت مشاهده دانه‌های صورتی‌های پررنگ و مصنوعی نیز به اصلی بودن محصول شک کنید. به‌طورکلی دانه‌های نمک صورتی، رنگ صورتی متمایل به گلبهی دارند. این موضوع که نمک صورتی از کجا بخریم؟ بسیار مهم است. برخی افراد سودجو با استفاده از رنگ‌های شیمیایی، نمک‌های معمولی را با قیمت بیشتر به جای نمک صورتی به مشتریان می‌فروشند؛ بنابراین برای اطمینان از خرید نمک صورتی اصل، باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

نحوه تشخیص نمک صورتی اصل از تقلبی با بررسی طعم نمک

کمک گرفتن از حس چشایی و بررسی طعم نمک یکی از راه‌های تشخیص نمک صورتی اصل از تقلبی است. نمک هیمالیا اصل طعمی کاملا شور دارد و طعم تلخی به جا نمی‌گذارد. در نمک‌های صورتی تقلبی به دلیل استفاده از مواد افزودنی و رنگ‌های شیمیایی، معمولا شوری با کمی طعم تلخی همراه است.

انجام تست رطوبت برای تشخیص نمک صورتی تقلبی

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای تشخیص نمک هیمالیا اصل انجام تست رطوبت است. زمانی‌که نمک هیمالیا را در یک مکان مرطوب قرار می‌دهید، نمونه اصلی در مقایسه با نمک صورتی تقلبی با سرعت بیشتری ذوب می‌شود.

در‌واقع نمک‌ صورتی اصل، جاذب رطوبت است و به همین دلیل اگر در یک ظرف آب یا محیط مرطوب قرار بگیرد، سطح سنگ نمک مرطوب می‌شود. اگر سنگ نمک مورد‌نظرتان چنین خاصیتی نداشت، به اصالت آن شک کنید.

تفاوت میزان مقاومت سنگ نمک صورتی اصل و اصل در برابر ضربه

سنگ‌ نمک صورتی مانند هر سنگ دیگری در برابر ضربه آسیب‌پذیر است؛ اما میزان مقاومت نمونه‌های اصل با تقلبی تفاوت دارد. سنگ نمک صورتی اصل که از معادن هیمالیا استخراج می‌شود، به دلیل فرآیند طبیعی تشکیل و فشار طبیعی، معمولا ساختار متراکم و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد؛ اما این سنگ‎ها نیز بر اثر ضربه دچار پریدگی و شکستگی‌های جزئی می‌شوند.

در مقابل سنگ‌های نمک تقلبی مخصوصا آن‌هایی که برای ساخت محصولاتی مانند آباژور و گوی ماساژ استفاده می‌شوند، به راحتی آسیب نمی‌بینند؛ بنابراین اگر قصد دارید از خواص آرامش‌بخشی سنگ نمک صورتی اصل در محیط استفاده کنید، به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

114

تهیه نمک صورتی هیمالیا اصل با خرید از فروشگاه معتبر بلو‌سالت 24

به کمک روش‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم و درباره آن‌ها توضیح دادیم به‌راحتی می‌توانید نمک صورتی اصلی و تقلبی را تشخیص دهید. یکی از بهترین راه‌ها نیز که شما را از انجام این تست‌ها بی‌نیاز می‌کند و باعث می‌شود که با آسودگی خاطر نسبت به تهیه نمک صورتی اقدام کنید، خرید از یک فروشگاه معتبر است. در چنین فروشگاهی، کیفیت و اصالت کالا تضمین می‌شود. فروشگاه بلو‌سالت 24 نماینده رسمی و اصلی استخراج و پخش انواع نمک آبی و صورتی در ایران و جهان است. اعتبار بلو‌سالت 24 در عرصه بین‌المللی، اصالت نمک صورتی عرضه شده توسط این فروشگاه را تضمین می‌کند. با مراجعه به سایت بلو‌سالت 24 می‌توانید نسبت به خرید آنلاین انواع نمک آبی و صورتی اقدام کنید.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه