با پایان یافتن رویداد فناورانه چادرو مشخص شد

آغازی طلایی در پیوند بلندمدت با صنایع معدنی و معدن | نوچاد، سکوی سرمایه‌گذاری و راهی مطمئن در بومی سازی و صرفه جویی ارزی

آغازی طلایی در پیوند بلندمدت با صنایع معدنی و معدن | نوچاد، سکوی سرمایه‌گذاری و راهی مطمئن در بومی سازی و صرفه جویی ارزی
لینک کوتاه کپی شد

نخستین رویدادهای سالانه مرکز نوچاد با نشان چادرو بر مبنای توسعه توانمندی های شرکت چادرملو در جهت جذب ایده‌ها و ورود به توسعه کسب و کار که ۷۰ ایده و طرح فناورانه و نوآورانه به دبیرخانه آن در پاسخ به فراخوان سال ۱۴۰۲ ارسال شده بود، همزمان با روز کارگر و معلم با معرفی ۱۰ تیم برتر و اهدای تندیس و تقدیر از تیم‌های اول تا سوم به کار خود پایان داد.

به گزارش اختصاصی طلانیوز، نخستین رویداد مرکز فناوری و نوآوری چادرملو تحت عنوان چادرو که در مسیر ایجاد قابلیت های پویا بر بستر نوآوری در سال گذشته آغاز شده بود، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ با معرفی و تقدیر از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی ، آب‌ و محیط زیست ، هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در نهایت اعلام ۳ تیم برتر به کار خود پایان داد.

 

نوچاد اسم رمز یک پیوند بلندمدت با بخش معدن

میرسینا امیر شنوا مدیر مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد چادرو در ابتدای این مراسم با تقدیر از زحمات مدیرعامل چادرملو در مسیر حمایت از این مرکز، گفت: شخص مدیرعامل محترم شرکت چادرملو با ایجاد ذهنیت درست و انگیزه لازم، نقش بسزایی در برگزاری این رویداد داشتند و بی‌شک اگر اعتماد وی نبود، مرکز نوآوری چادرو یک سال پس از تاسیس خود به این نقطه از موفقیت نمی‌رسید.

وی افزود: در حقیقت معمار نوچاد، مدیریت عالی این شرکت با ایجاد فضای باز و مهندسان با انگیزه است. اگر اعتماد مدیرعامل چادرملو نبود این مرکز بعد از یک سال به این نقطه نمی رسید. 

میرسینا امیرشنوا تاکید کرد: علیرغم سختی‌های راه اندازی این مرکز در آغاز راه، چراغ امیدواری در مسیر پیشرفت روشن بود. مرکز نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است. نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است. 

مدیر مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد چادرو با بیان اینکه 35 تیم با مرکز نوچاد در یک سال اخیر همکاری کردند، اعلام کرد: حضور ۷۰ تیم باکیفیت و پرقدرت در رویداد چادرو، کار را در انتخاب طرح‌های برتر دشوار می‌کرد و در واقع همین امر نقطه عطف کار ما بود. 

دبیر رویداد چادرو اضافه کرد: فراخوان دور بعدی رویداد هفته های آینده منتشر خواهد شد. واقعیت امر این است که اهداف بزرگی برای توسعه نوآوری چادرملو در نظر داریم و از این رو دست همکاری به سوی فعالان حوزه نوآوری و فناوری دراز می‌کنیم.

 

نوچاد، سکوی سرمایه‌گذاری بخش صنایع معدنی

مهندس امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در مراسم پایانی نخستین رویداد چادرو، گفت: چادرملو سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریال در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در دستور کار خود قرار داده است و مهمترین فعالیت مجموعه نوچاد صدور ضمانت ها ، بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان،انواع تسهیلات و کارگزاری مالی است.

وی با بیان اینکه چادرملو به لحاظ ارزش بازار با ۱۴۵ هزار میلیارد تومان جز ۳۰ شرکت فعال در بورس می‌باشد، افزود: مجتمع چادرملو در بخش های گسترده ای از اکتشاف، استخراج، تولید گندله ، فولاد و آهن اسفنجی فعالیت دارد و موقعیت های زیادی را برای مجموعه های نوآور ایجادکرده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: نوآوری به عنوان یک ضرورت در بخش معدن و صنایع معدنی مطرح بوده و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان پیشران توسعه در این بخش در حال حرکت است.

وی ادامه داد: ۱۰ شرکت برتر جهان از لحاظ ارزش بازار عمدتا بر پایه تکنولوژی هستند و این مسئله بیانگر جایگاه تکنولوژی در بازار و اقتصاد جهان است.

به گفته طاهرزاده، روندهایی مانند حرکت به سمت انرژی‌های سبز، اقتصاد چرخشی، توسعه پایدار و هوشمندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی تاثیر قابل‌توجهی را بر رقابت‌پذیری و تاب‌آوری دارند.

مدیرعامل شرکت چادرملو در ادامه به دستاوردهای نوچاد طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: نوچاد تاکنون دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده است که از  جمله می‌توان به مصوبه اعتبار مالیاتی به ارزش ۱۹ میلیارد تومان، عقد ۶ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان به ارزش ۴۳ میلیارد تومان، خرید ۶۴  محصول دانش‌بنیان، بومی‌سازی بیش از یک هزار قطعه و اخذ مجوز دانش‌بنیان برای شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های نوچاد در بخش بومی‌سازی و صرفه‌جویی ارزی افزود: آنچه در بخش بومی سازی نوچاد انجام شده است تولید ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال گذشته که با صرفه جویی ارزی ۴۷/۸ میلیون یورویی همراه است و این امر نشان دهنده رشد ۷۶درصدی در تعداد قطعات اولیه و رشد۹۱ درصدی در مبلغ صرفه جویی ارزی نسبت به سال۱۴۰۱ می باشد.

طاهر زاده تاکید کرد: پلتفرم نوچاد با حمایت از پایان نامه ها ، تولیدات دانش بنیان ها و پروژه ها ایجاد شده و مرکز نوچاد بعنوان سکوی سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد.

 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ادامه داد: از میان ۷۰ طرح ارائه شده در رویداد چادرو، ۱۰ طرح انتخاب شد که از این تعداد، هفت طرح به شرکت‌های دانش‌بنیان و دو طرح به فعالان شهر یزد تعلق دارد.

 

گفتنی است؛ رویداد چادرو در چند مرحله از سال گذشته آغاز شد. در مرحله اول آن یعنی ارزیابی کیفی ۳۶ طرح به مرحله ارزیابی در دو بعد فنی و کسب و کاری راه یافت. ارزیابی فنی توسط متخصصان شرکت چادرملو و ارزیابی کسب و کاری در قالب برگزاری جلسات بیزینس منتورینگ انجام شد. پس از ارزیابی تخصصی تعداد ۲۰ طرح به مرحله داوری راه یافت. ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت توانمندسازی تیم‌ها و تشکیل کمیته داوری رویداد چادرو، در جلسه داوری در اسفند ماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ طرح، جهت ورود به فرآیند مشارکت به مرکز نوآوری نوچاد برگزیده شدند.

ارتقا قابلیت های پویای سازمانی و توانمندسازی، توسعه همکاری های مرکز نوآوری با شبکه،ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت،ارتقای ارزش شرکت‌ و توسعه زیست بوم فناورانه در مرکز نوآوری و سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه کسب و کار و ده ها مورد ارزشمند دیگر در خصوص فرهنگ سازی نوآوری در اکوسیستم چادرملو از اهداف مهم این رویداد است

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه